Citat:
Ursprungligen postat av
Pecka-
Vissa vill inte bli hjälpta eller är hopplösa fall. Det där med dårhus kanske inte var så tokigt ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarcoBolan
Efter att ha sett dokumentärer om härbärgen så har jag inte längre nån förhoppning om att man nånsin kommer kunna utrota hemlöshet.
För om man erbjuder ett härbärge men har nån form av tillstymmelse till regler - då kommer vissa hemlösa tycka att det är bullshit och hellre sova på gatan än att behöva följa reglerna.
Jag tror att det i en dokumentär jag såg gällde nåt i stil med att man inte fick vråla så högt att man väckte alla andra varje natt.
Det kunde inte vissa hemlösa acceptera, utan då lämnade de härbärget.
Jag tycker staten ska tillhandahålla nåt slags rimligt boende för alla - men om målgruppen inte kan acceptera rimliga regler, då får de väl skita i det.
Om man skulle anpassa sig för mycket kring allas önskemål - och tex ge högljudda personer ett tält i skogen där de kan skrika så mycket de vill utan att väcka nån - då skulle de tycka att skogen va för långt bort och istället sova på T-Centralen.
Tydligen finns rätt många som inte vill ha hjälp och det säger jag inget om, dessa har gjort
sitt val och får nog gilla läget och ska inte klaga men ändå gör det, så dårhus för dessa kan
vara en lösning.
Men det som retar nog många är, att i detta skitland Sverige och Regerings-Jönssarna prioterar
alla dessa invandrare först med både det ena och det andra som om det vore rena buffén för
dessa snyltare och den vanliga ursvensken som tappat fotfästet och vill komma tillbaka, får
ställa sig absolut sist i kön och ändå inte får hjälp med något.
Är det att kalla "alla likas värde" som dessa "korrupta politiker" värnar om. "Så sjukt samhälle"
Får hoppas att någon smart Politiker ser problemet och lyfter fram frågan mer offentligt, men
det är väl ett långskott som inte blir någon träff som vanligt. Det komiska är att det är knäpptyst
om detta samtalsämne i Regeringen, men varför kan man undra.