2021-06-29, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Självfallet var det Lööf som varken ville ha Löfven eller Kristersson.

Ja, eftersom Lööf är oförmögen att besvara en fråga från en journalist utan avviker från ämnet och istället upprepar en massa irrelevanta floskler så finns ju all anledning att misstänka att hon gjort likadant när talmannen ställt en rak fråga till henne.
Citera
2021-06-29, 19:12
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Bra jobbat av talmannen, i slutet på juli vet vi om det blir extraval
Talmansrundorna tog väl 4 månader sist. Om man segar ut dem extra mycket nu så slipper vi ett extraval. Och inget parti kan genomföra idiotreformer som familjevecka, Sverige kan bara rulla på som förut. Det viktigaste politiska beslutet under året är budgeten och där vinner Högern.

I själva verket är det ingen skillnad på att ha Löfven som statsminister eller Ingen Alls. De är förvillande lika. Han visslar en sång medans han fullföljer en Högerbudget, har hänt två gånger förut så jag fabulerar inte.
Senast redigerad av Paris24 2021-06-29 kl. 19:18.
Citera
2021-06-29, 19:13
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Varför kan ni inte nöja er som ett opinionsparti? Väck frågan, hetsa men låt Steffe komma med lösningen.
Vi?

"Vi" som jag definierar "oss" är inte ett parti, utan sverigevänner.

Vad gäller SD finns ingen vinst i att låta Steffe regera. SD ska se till att få genomslag för sina frågor, och då givetvis främst invandringsfrågan och där näst hjälp till fattigpensionärer.

Steffe kommer aldrig att införa återvandring. Han klarar ju inte ens av att minska invandringen utan måste ha en pandemi så att andra länder minskar den åt honom. Att Ulf har fårakläder betyder inte att Steffe kommer att lösa några problem öht.
Citera
2021-06-29, 19:15
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Hellre Busch som statsminister med stöd av M o SD än Kristersson.
Hellre Jimmie som statsminister än Busch och Kristersson ggr 10. What the hell, hellre Kasselstrand som statsminister än de sistnämnda.
Citera
2021-06-29, 19:16
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vi?

Vad gäller SD finns ingen vinst i att låta Steffe regera. SD ska se till att få genomslag för sina frågor, och då givetvis främst invandringsfrågan och där näst hjälp till fattigpensionärer.

Steffe kommer aldrig att införa återvandring. Han klarar ju inte ens av att minska invandringen utan måste ha en pandemi så att andra länder minskar den åt honom. Att Ulf har fårakläder betyder inte att Steffe kommer att lösa några problem öht.

Lol, se hur de beter sig innan de ens har makten.
Jimmy ska samarbeta med Ebba som kör en gammal senil pensionär i graven över ett jävla husköp. Horan kan inte bete sig, hennes trovärdighet ligger på noll hos mig. Sd super upp statskassan.
Stefan är reko, Annie också.

Uffe bryr sig endast om sina egna fickor, allt runtomkring är ett spel för gallerierna
Citera
2021-06-29, 19:17
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Varför kan ni inte nöja er som ett opinionsparti? Väck frågan, hetsa men låt Steffe komma med lösningen.
Varför kan ni inte nöja er med att förintas? Eller åtminstone gå tillbaka till 1965s partiprogram och samarbeta med SD?
Citera
2021-06-29, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vi?

Finns inget parti som dragit ner mer på invandringen än S.
Citera
2021-06-29, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Hellre Busch som statsminister med stöd av M o SD än Kristersson.

Ok, jag håller inte med. Ebba är bra och duktig på många sätt(om än kontroversiell) men skulle nog aldrig kunna bära upp en statsministerroll som Sabuni.. eller Kristersson för den delen.

Smaken är som baken. Det rimliga vore att M (Kristersson för tillfället) får posten om det är där det landar vid nästa val.
Hade hellre sett Åkesson men det hade krävt ett väljarstöd långt över vad SD har idag, partiet är ungt.

Skulle det nödvändigtvis vara en kvinna ser jag faktiskt inga alternativ till Sabuni.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Lol, se hur de beter sig innan de ens har makten.
Jimmy ska samarbeta med Ebba som kör en gammal senil pensionär i graven över ett jävla husköp. Horan kan inte bete sig, hennes trovärdighet ligger på noll hos mig. Sd super upp statskassan.
Stefan är reko, Annie också - dock tränad. Lite som Messi och Ronaldo.

Uffe bryr sig endast om sina egna fickor, allt runtomkring är ett spel för gallerierna
Nu är ju jag sverigevän och därför helt ointresserad av om Ebba bråkar om en husaffär eller ej. Du kanske missuppfattat mig och tror att jag är miljömupp eller sosse?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cynisksomfaaan
Ok, så om Sverige ska ta ansvar för andra länders "felaktiga" asylbeslut och ställa dem till rätta, varför hjälper vi inte till och bestraffar tyska sexköpare också?

Tyskar som köper sex i Tyskland är inte vårat problem. Men flyktingar som har asylskäl och som kommer till Sverige är vårat problem. Det är inte rätt att skicka dem till ett annat land som kommer skicka tillbaka dem till sitt hemland, trots att de enligt oss har asylskäl.

Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Då blir poängen med "asyl skäl' meningslös.
Alla som kommer skall få stanna enligt dig.
Hoppas din bubbla brister nångång...

Alla som kommer hit och har asylskäl ska få stanna.

Det finns sätt att lösa problemen med flyktingarna i Sverige. Men eftersom politikerna uppenbarligen inte har de lösningarna, så väljer några av dem att istället kasta ut problemen, alltså kasta ut flyktingarna.

Om M, KD och L väljer att samarbeta med SD och därmed offra flyktingar, för att slippa kompromissa med S, V och MP, då avslöjar de sig själva som både maktgalna och ointelligenta människor som är oförmögna att hitta lösningar på samhällsproblem.
Senast redigerad av eoku 2021-06-29 kl. 19:22.
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Bara för att klargöra då, vem hade du tänkt ska styra regeringen? Vilka partier blir det menar du?

Styra regeringen? De som sitter i regeringen kan styr rimligtvis regeringen.

Jag vet såklart inte vilka det blir som får bilda regering.

C och V kommer behöva budgetförhandla (i någon form, möjligen indirekt genom S) om Stefan ska släppas fram som statsminister.

Alternativt att L lägger ner sina röster i när budgeten ska röstas fram.

Ulf är nog ganska chanslös givet mandatfördelningen vi har efter 2018.
Citera
2021-06-29, 19:20
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Varför kan ni inte nöja er med att förintas? Eller åtminstone gå tillbaka till 1965s partiprogram och samarbeta med SD?

Visst att det är lite kul när jimmy skämtsamt säger att han tycker en rimlig nivå för invandring är 0, annat som att kriminella ska utvisas osv kan och kommer steffe också implementera med åren.
Jimmy, Ebba och Uffe är helt fel personer att leda detta land
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in