2021-06-29, 18:57
Bannlyst
Inga Sverige-vänner i denna tråd, men desto fler Sverige-hatare.
Citera
2021-06-29, 18:58
Medlem
Sqrbankens avatar
Helt off topic men efter alla år med talman Bercow som facit på hur talmanspondus bör praktiseras så framstår den nuvarande svenska motsvarigheten som en prakt-fis. Kan inte bara vara jag som motvilligt tvingas till denna påminnelse varje gång denna tårta för "talan". Herregud.
Citera
2021-06-29, 18:59
Medlem
Snubchurps avatar
Orka denna process en gång till. Låt Löfven fortsätta nedmonteringen av landet ett år till fram till ordinarie valet. Förmodligen kommer det bli så också men kommet dröja nån vecka innan han tillsätts.
Citera
2021-06-29, 18:59
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Folk kommer tyvärr uppskatta Stefan Löfven när det är för sent, Ebba är en jävla häxa, uffe kommer göra sin omgivning otroligt rika och sd kommer gå planlöst.
De enda hopp jag har är Lööf.
Lööf är minst lika duktig som Ulf vad gäller att berika sina kompisar.

Nej, hoppet står till SD, att bromsa väntande utlottande av skattebetalarnas tillgångar.

Ser personligen mycket hellre Steffe vid makten än Ulf, men det avgörande är ändå SDs inflytande.
Citera
2021-06-29, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Jag har respekt för hennes intelligens och utbildning, men hon har helt felbedömt den politiska situationen. Hon är en iskallt beräknande politiker i total avsaknad av fingertoppskänsla, ett politiskt djur.. Hon lär vara rädd för väljarnas slutliga dom.

Vad tror du de andra partiledarna anser om hennes helt rigida inställning och möjligheter att bli statsminister i en bred mitt? Däri ligger hennes politiska misslyckande. En annan ledare för C eller L så kanske det lyckats. Hon går helt enkelt inte hem i stugorna och det vet alla de andra partiledarna.

Hon är genomskådad av väljarna och av de andra partiledarna och idkar nu utpressning mot de andra partierna. Hon är ingen kraft de andra partierna kan samlas runt. Även de lär avsky henne och hennes maktambitioner.

Hellre då Sabuni eller Stenevi som kompromiss mellan M och S. Om inte bara för att se minen hos Kopparmärra när hon blir tillfrågad av journalister om vad hon anser om denna kompromiss och mittenregering med en första kvinnlig statsminister.

Hon lär bryta samman och gråta.

Stenevi är en total katastrof precis som Lööf men snäppet värre enligt mig.

Det är enbart för att MP är ett rent stolle-parti med väldigt lågt stöd som Stenevi lyckas glida undan mer högljudd kritik.

Sabuni inger förtroende hos mig iaf, säkert inte hos alla dock. Det är iaf ingen annan av de kvinnliga partiledarna som kan mäta sig med henne som jag ser det.
Citera
2021-06-29, 19:04
Medlem
Citat:
Folk kommer tyvärr uppskatta Stefan Löfven när det är för sent, Ebba är en jävla häxa, uffe kommer göra sin omgivning otroligt rika och sd kommer gå planlöst.

Man kan i alla fall hoppas att Jimmie, Ebba och Uffe stoppar den väldiga penningströmmen till div diktatorer.
Citera
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Stenevi är en total katastrof precis som Lööf men snäppet värre enligt mig.

Det är enbart för att MP är ett rent stolle-parti med väldigt lågt stöd som Stenevi lyckas glida undan mer högljudd kritik.

Sabuni inger förtroende hos mig iaf, säkert inte hos alla dock. Det är iaf ingen annan av de kvinnliga partiledarna som kan mäta sig med henne som jag ser det.

Hellre Busch som statsminister med stöd av M o SD än Kristersson.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anotherpieceofmeat
Det KAN eventuellt ge dem något att skylla på oppositionen nästa år, att dom nu tagit ansvaret för landet, "detta har vi kunnat göra, detta har vi utrett, nu behöver vi mandat för att sätta saker i rullning."
Att SD e med o styr landet och det går relativt bra tror jag gynnar sd för vissa verkar ju tro att de kommer att bli radikalare med makten.

Det alla bör ta i beaktande är att det svänger i opinionen. Nästa val kan två partier ryka.
Är det enligt senaste novus mätning så har högersida en klar majoritet...
Klart som sjutton folk i stugor är missnöjda, dem som leder landet fram tills nu klarar inte av någonting.

Sverige måste ex stödja sig på andra länders underrättelse tjänster.
Hade Sverige inte kunnat ta del av dem så hade det varit totalt kaos! Men det kommer nog fler kriminella som tar över och då är Sverige chanslösa..

Hur många poliser ska gråta i tv?
Det är ett hån mot poliskåren, bakbundna av dagens regering!?
Senast redigerad av Sine-metu 2021-06-29 kl. 19:11.
Citera
2021-06-29, 19:06
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Lööf är minst lika duktig som Ulf vad gäller att berika sina kompisar.

Nej, hoppet står till SD, att bromsa väntande utlottande av skattebetalarnas tillgångar.

Ser personligen mycket hellre Steffe vid makten än Ulf, men det avgörande är ändå SDs inflytande.

Varför kan ni inte nöja er som ett opinionsparti? Väck frågan, hetsa men låt Steffe komma med lösningen.
Citera
2021-06-29, 19:07
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Dem har 19 och 33% kommer att rösta emot henne, det är iallefall potentialen eftersom hon fick stöd av 2/3 av partiet. Det blir ca 5 ledamöter. Men det beror på hur proportionelig utbrytargruppen är representerade i riksdagen.

Så länge de inte röstar NEJ spelar det Ingen roll. De kan, förhoppningsvis, känna sig tillräckligt rebelliska genom att lägga ner sina röster.
Citera
2021-06-29, 19:09
Medlem
Citat:
Varför kan ni inte nöja er som ett opinionsparti? Väck frågan, hetsa men låt Steffe komma med lösningen.

Han kan inte, han fattar inte.... Har kommit för långt ifrån vanligt folk och lever i sus o dus...
Citera
2021-06-29, 19:09
Medlem
Citat:

Var inte så säker på det, att du kommer sakna han är en helt annan sak iofs.

Berätta gärna vad du kommer sakna Löfven för? Kan inte minnas att han gjort ett gott intryck nånstans egentligen.

Sen är väl det rätt troligt att Löfven snart är stassminister igen och regerar med någon annans budget ändå..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in