2021-06-29, 16:15
Medlem
Hallonbackens avatar
Presskonferensen framskjuten till 16.30 enligt SVT. Det här blir spännande… jag gissar på Uffe.
Citera
2021-06-29, 16:16
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Precis. Hela samhället och hur olika partier ändrat sig sedan förra valet är ett faktum.
Då bör väljarna få rösta igen. Varför vänta till 2022?

För att det kostar 400 miljoner? Sen kanske det inte blir nån ändring ändå? Visst MP + L kan falla ur riksdagen, men det ändrar inte ett skit. M, KD + SD kommer inte få 50% tillsammans i år. De behöver isåfall L som stöd.

Sossarna + C + MP åker ut får inga 50%, o åker mp ut så hjjälper inte ens det om V samarbetar med dem.
Senast redigerad av geek12 2021-06-29 kl. 16:18.
Citera
2021-06-29, 16:19
Medlem
Bara så svenskarna vet. Det är ingen som ser Sverige som bättre än Danmark internationellt. Ingen kommer rycka på ögonbrynen om vi plöstligt går till att ha en kostnadsmedveten invandringspolitik.
Citera
2021-06-29, 16:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonbacken
Presskonferensen framskjuten till 16.30 enligt SVT. Det här blir spännande… jag gissar på Uffe.

ja det borde bli moderaten som är först ut?
Citera
2021-06-29, 16:21
Medlem
bl-gr-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
För att det kostar 400 miljoner? Sen kanske det inte blir nån ändring ändå? Visst MP + L kan falla ur riksdagen, men det ändrar inte ett skit. M, KD + SD kommer inte få 50% tillsammans i år. De behöver isåfall L som stöd.

Sossarna + C + MP åker ut får inga 50%, o åker mp ut så hjjälper inte ens det om V samarbetar med dem.
400 miljoner när Sossarna utan att blinka ger utländska klimatalarmister 8000 miljoner, eller ger EU ytterligare 171 000 miljoner???

Bara en anti-demokrat anser att folkomröstningar är av ondo!
Citera
2021-06-29, 16:21
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12

Du vet att det finns exakt 100 % va? Nu gav du just under 50 % till båda blocken.
Citera
2021-06-29, 16:22
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo
Bara så svenskarna vet. Det är ingen som ser Sverige som bättre än Danmark internationellt. Ingen kommer rycka på ögonbrynen om vi plöstligt går till att ha en kostnadsmedveten invandringspolitik.

Det är inte en frågan om en tävling/landskamp, utan sveriges framtid. Lite mera sunt förnuft än vad det förflutna har givit.
Citera
2021-06-29, 16:23
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Du vet att det finns exakt 100 % va? Nu gav du just under 50 % till båda blocken.

Kanske för att båda blocken har under 50% Då inte S vill samarbeta med V?
Citera
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag försvarade inte Lööf. Jag redogjorde bara för hur jag tror att hon resonerar. Din teori att hon inte tänker alls ger jag inte mycket för. Lööf är en skicklig politiker om ofta lyckas få igenom det hon vill ha. Det såg vi både 2014 och 2018.

Jag tror hon räds väljarnas dom. Hon lär stå naken o även barfota efter nästa val. Tack vare henne ökar polariseringen och hon är ebben före vågtopparna innan tsunamin slutligen spolar bort henne.
Hon har ofrivilligt blivit vår tids Franz von Papen utan någon som helst insikt i hur hon gynnar just ytterkanterna.

Sabuni har till skillnad från Rödskrikan insett polariseringens dynamik. Om vi får en högerregering i decennier efter detta så är hon i framtiden helt paria för att få nåt välbetalt offentligt ämbete.

Hon lär sluta som Lars Ohly...en arbetslös föredetting.

Mår illa bara hon syns på TV och måste sänka ljudet för att inte spy när hennes röst o falska leende når kameran........Jag är inte ensam.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo

Självklart. Sverige är extrema internationellt. Om SD fick bestämma invandringspolitiken helt själva skulle vi vara på ett genomsnitt i Europa.
Citera
2021-06-29, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asburypark
Pengar. Tror du det är ett problem så har du levt under en sten de senaste åren?!
Politiker: "Vi har haft en pandemi. Nu måste vi få fart på ekonomin och satsa framåt osv". Pengar kommer att finnas.
Javisst, mina skattepengar. Och genom att konfiskera mitt ISK. Andras pengar alltså.
Citera
2021-06-29, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Detta har jag svarat på. Varför repeterar du frågeställningar som du fått svar på?

(FB) Tråden om Stefan Löfvens Regeringskris

Undermåliga svar. Du våndas över att den s.k. ''högerfalangen'' förlorade ett mandat, men det verkar ju som att du var högst delaktig i att möjliggöra detta, med tanke på ditt vurmande för AfS 2018.
Senast redigerad av handelschon 2021-06-29 kl. 16:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in