Citat:
Fråga ang. generösa erbjudanden om 30 dagars öppet köp, där man under dessa 30 dagar för använda och testa produkten:
Jag har flera gånger köpt produkter, använt dem i tre-fyra veckor och sen ångrat mig och lämnat tillbaka till Elgiganten. Exempelvis köpte jag en MacBook pro och spillde lite vatten på den efter tre veckor, och valde då att lämna tillbaka den (den fungerade fortfarande som den skulle, men tappade nyskicks-känslan).
Jag antar att alla mina produkter jag använt tre-fyra veckor och sedan lämnat tillbaka sålts till någon annan. Säljs verkligen alla dessa som outlet-varor? T.ex. så hade den lilla butik, som annars aldrig haft det, plötsligt en MacBook pro i butikslager några dagar efter jag lämnat tillbaka den, och den såldes inte som outlet-produkt.
Riktigt pissigt om använda varor säljs som nya tycker jag...
Jag har flera gånger köpt produkter, använt dem i tre-fyra veckor och sen ångrat mig och lämnat tillbaka till Elgiganten. Exempelvis köpte jag en MacBook pro och spillde lite vatten på den efter tre veckor, och valde då att lämna tillbaka den (den fungerade fortfarande som den skulle, men tappade nyskicks-känslan).
Jag antar att alla mina produkter jag använt tre-fyra veckor och sedan lämnat tillbaka sålts till någon annan. Säljs verkligen alla dessa som outlet-varor? T.ex. så hade den lilla butik, som annars aldrig haft det, plötsligt en MacBook pro i butikslager några dagar efter jag lämnat tillbaka den, och den såldes inte som outlet-produkt.
Riktigt pissigt om använda varor säljs som nya tycker jag...
Jobbade på Elgiganten förr och just det skiljde sig otroligt mycket från butik till butik. Vissa butiker "fuskade" och försökte sälja återlämnade produkter som nya, medan vissa (de flesta) var ärliga i sin hantering av returnerade varor.
Tyvärr lätt hänt när man börjar få ett för stort lagersaldo att man börjar fuska med tanke på den extremt generösa öppet köp-policyn, som tyvärr många "utnyttjar" också. Många som köpte klimatprodukter när det var som varmast som de lämnade tillbaka efter 25-30 dagar... och många som köpte fina dyra tv's inför EM/OS/VM som de lämnade tilllbaka när mästerskapen var slut.