2021-06-29, 17:07
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Mina barn slutade v24.
Inget verkar gå IMBILDENs väg

Den traditionella undervisningen upphörde i mångt och mycket redan vecka 21-22. Sedan brukar det inte hända så mycket.
Citera
2021-06-29, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Testas positivt är inte samma sak som att vara sjuk.
Det är väldigt många som inte förstår den skillnaden. Inte heller att det finns en relation mellan antalet testade och påvisat smittade. Men alla dessa siffror som florerar används hämningslöst utan sammanhang när det passar avsändaren, klick för media, ursäkt för politiker att inskränka människors liv, läkemedelsbolag att kränga vaccin osv.
Vill man minska ”smittspridningen” är det ju bara att sluta testa, vilket väl säger allt om den siffran.
Citera
2021-06-29, 17:12
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Mellan vecka 22 och vecka 25 gick smittan ned med 85%. Hur förklarar du det?

Sommar. Sol. D-vitamin.

Din teori om skolor är så hjärndöd att det börjar bli sorgligt vid det här laget.
Citera
2021-06-29, 17:14
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Den traditionella undervisningen upphörde i mångt och mycket redan vecka 21-22. Sedan brukar det inte hända så mycket.

Haha you're winging it now

Möjligtvis för sistaårseleverna på gymnasiet. Resten kör ända in i kaklet. Jösses, du vet verkligen ingenting om någonting.
Citera
2021-06-29, 17:15
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Sommar. Sol. D-vitamin.

Din teori om skolor är så hjärndöd att det börjar bli sorgligt vid det här laget.

Så du menar att D-vitaminhalten skulle gjort ett jätteskutt på bara några veckor i början av juni. Detta år lika väl som förra året? Ja, man undrar ju vem som står för de hjärndöda teorierna här inne!
Citera
2021-06-29, 17:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du menar att det är falska testresultat? Tror inte riktigt det hela sanningen, då få personer testar sig utan att känna de minsta symtom.
Det här är en läkare och jag antar att han testar sig per rutin pga sitt yrke?

Ja det kan vara så att det är falskt positivt också.
Citera
2021-06-29, 17:17
Medlem
Citat:

Du menar att man inte var i klassrummen sista 2-3 veckorna?

Du måste skoja nu!?
Citera
2021-06-29, 17:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Haha you're winging it now

Möjligtvis för sistaårseleverna på gymnasiet. Resten kör ända in i kaklet. Jösses, du vet verkligen ingenting om någonting.

Jag vet en hel del. Har själv barn. Har även en hel del kontakt med folk inom branschen så att säga. Känner flera lärare och skolledare. Jag vet att den traditionella undervisningen i princip upphör redan i slutet av maj. Sedan är det lekar, utflykter, friluftsdagar m.m.
Citera
2021-06-29, 17:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det här är en läkare och jag antar att han testar sig per rutin pga sitt yrke?

Ja det kan vara så att det är falskt positivt också.

Knappast det som förklarar det hela.
Citera
2021-06-29, 17:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Du menar att man inte var i klassrummen sista 2-3 veckorna?

Du måste skoja nu!?

Ja, det menar jag. Man kanske var i klassrummen, men i betydligt lägre utsträckning.
Citera
2021-06-29, 17:22
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Vad den studien nu är värd. Likafullt blir ju folk uppenbarligen sjuka flera gånger av detta virus.
https://www.dn.se/sthlm/150-aterinsjuknade-utreds-lakaren-andreas-smittades-tva-ganger/

Lever du fortfarande i villfarelsen att man kan avgöra om någon har detta virus eller ej? Har du missat att underlaget som PCR-testens roll i fejkpandemin baseras på avfärdades totalt när det äntligen peer-granskades i november 2020? Eller att testets skapare, som lämpligt nog avled i november 2019, påpekat att testet inte var lämpligt att använda i sammanhang som dessa?

Men en djupt troende fanatiker som du är väl knappast kapabel att ta in information som går stick i stäv med din religion?

För övrigt är det en väldigt skrattretande källa du länkar till. DN . Svårt att ta på allvar om man säger så.
Citera
2021-06-29, 17:29
Medlem
Citat:
Ja, det menar jag. Man kanske var i klassrummen, men i betydligt lägre utsträckning.

Då kan jag berätta att så inte var fallet.
EN dag var mina iväg på en utflykt, resten av dagarna bedrevs undervisning precis som vanligt.

Jag fattar faktiskts inte hur du orkar försöka vända och vrida på detta för att passa din agenda.
FATTA någon gång att skolans betydelse inte är så stor som du önskar!

Självklart bidrar den precis som alla andra platser där folk träffas, men du verkar tro att om man bara stänger ner skolorna så är pandemin slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in