2021-06-29, 15:36
Avslutad
Ni borde skämmas: jag vet inte hur det fungerar men ni har ändå en kris. En kris.
Jag tycker att Sverige borde oroa sig mindre om cannabis och dess förbud, och istället mer om folk som kan ändå säga något utan att bli uppsökta angående deras lilla miss på sina ställen. Gå fram eller var en jävla punkt pil kastare.

Redigering: nej nu får ni gå ut ur EM. Ni borde ens inte få ha tid att ha kul åt sånt där alltså. Fy!!!
Citera
2021-06-29, 15:37
Medlem
Snapcounts avatar
Så talmannen har sin egna presskonferens kl 16:15

Betyder det att han utser nu.., eller skall han sova på saken ?
Citera
2021-06-29, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Dum fråga. Du har råd

Vilket tröttsamt svar... det tar på välfärden i detta högskatteland men det fattar ingen vänsterstollar!
Citera
2021-06-29, 15:39
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tycker alla som vill ha hit invandrare ska slanta upp själva. Man kan ha ett frivilligt tillägg på skattsedeln där man får välja om staten får dra 10%, 20% eller rentav 30% extra skatt för att man vill stötta invandring. Så får vi se hur många som gör det.
Jag tycker att alla som vill ha hit fler invandrare fortfarande ska utvisas till Skåne dit vi även utvisar de invandrare som inte frivilligt lämnar landet. Nej, jag skojar inte.
Citera
2021-06-29, 15:39
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lhffan
ändå..
kommunala skolor borde bara förbjudas.

Upphandla alla skolor. Bara dom som inte går att upphandla behålls. Målet borde vara 100% privata skolor.

ondgör man sig att skolbolag går med för hög vinst sänk ersättningen. Ersättningen skall vara knuten till resultat.
.
Just resultaten är ett problem, det är ett system som inbjuder till fusk. Fejkade betyg och kundundersökningar ger högre ersättning. Kommunala skolor saknar incitament för fusk. Kommunala skolor har högre lärartäthet, bättre utbildad personal och bättre arbetsvillkor. Kommunala skolor tar emot alla elever, inte bara de mest lönsamma. Alla skolor borde vara kommunala.
Citera
2021-06-29, 15:40
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Vilket tröttsamt svar... det tar på välfärden i detta högskatteland men det fattar ingen vänsterstollar!
Visst är det. Ändå ser vi (ännu) inga skatteuppror.
Citera
2021-06-29, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Fast hon säger samtidigt att hon skall vara med och förhandla budget. Annars röstar man på sin egna budget!

I ett politiskt rävspel kan man inte lita på någon inte ens Nooshi Dadgostar 🦊
Citera
2021-06-29, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Är det ett kriterium att använda sig utav uttrycket "sträcker ut en hand" om man är en kvinnlig partiledare? Skjuter mig själv i munnen nästa gång jag hör det igen, grammofonskivor allihopa.

Det är för att distansera sig från centerns approach, som är att lägga krokben.
Citera
2021-06-29, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Tycker talmannen agerar oansvarigt om han tillåter kammaren att rösta fram en statsminister som inte kan säkra sin budget 👮🏽‍♀️

Det är inte Talmannens uppgift att behandla budget. Han ska ta fram en statsminister som kan bilda regering.

Det sas i direktsändning tidigare idag att någon talman hade krav på budget för X antal år sedan.
Då vart det väldiga påhopp om att talmannen gjorde fel.

Måste varit nån gång på 90 talet, jag har tyvärr inte datum...
Citera
2021-06-29, 15:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Jimmie förklarar hur läget är nu efter talmansrundan idag:

https://www.youtube.com/watch?v=RrMlYIRCrMU
Citera
2021-06-29, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Det är inte Talmannens uppgift att behandla budget. Han ska ta fram en statsminister som kan bilda regering.

Det sas i direktsändning tidigare idag att någon talman hade krav på budget för X antal år sedan.
Då vart det väldiga påhopp om att talmannen gjorde fel.

Måste varit nån gång på 90 talet, jag har tyvärr inte datum...

Om Löfven blir vald till statsminister och sen inte får igenom sin budget så får vi extraval i början på nästa år.
Snacka om att sätta press på sig själv, Vänsterpartiet och Annie Lööf 👮🏽‍♀️🤷🏻‍♂️
Citera
2021-06-29, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
I ett politiskt rävspel kan man inte lita på någon inte ens Nooshi Dadgostar 🦊

Då är ett nyval bättre, varför överlåta rävspel åt dem i det läget??? Låt väljarna ge politikerna en ny grund att förhandla om....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in