2021-06-29, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Jag vill ha en regering bestående av S, M, C, V, KD, MP och L.
Sverige måste fortsätta ta emot flyktingar och hjälpa människor i nöd. SD måste därför uteslutas.
Annie Lööf blir antagligen bäst som statsminister för att få med M, KD och L.

Nöd? Så det skall inte gälla "första säkra land"?
Citera
2021-06-29, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Absolut dörrmatta till Statsminister, dock inte till nästa budget. Där vill V ha inflytande.
Undrar hur talmannen ställer sig till det med tanke på Stefans uttalande. Han vill inte ha en regeringskris i december.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Nöd? Så det skall inte gälla "första säkra land"?
Nu är ju Tyskland och Danmark rasistiska länder som rasiferade bör ges asylskäl från
Citera
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nu tror jag iofs att Lööf tänker långsiktigt. Om både L och MP försvinner har C möjlighet att växa som det enda "mittenpartiet". Kanske till och med bilda regering.

Jag tror hon inte tänkt alls och nu helt målat in sig i ett hörn. Hon försöker hejda en kommande tsunamin av misstroende med sin lilla spade i sandlådan. Antingen sköljs hon bort nu eller 2022 och C får söka sig en ny partiledare.

Du anar inte missnöjet i landet. Förr kunde man prata politik på arbetsplatser och vardagen men inte längre. Folk är trötta, apatiska och uppgivna. De ser hellre fotboll.

All vrede riktas mot regeringen, Anni Lööf och ytterkanterna i politiken gynnas. Underligt att du inte själv märker av detta i vardagen?

Naturligtvis kunde jag förutse detta i kommande opinionsundersökningar som nu speglar detta.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag är medveten om verkligheten. Verkligheten är att den dag folket så bestämmer, den dagen tar vi Sverige tillbaka. Och den dagen kommer.

Edit;
Du flydde. Du är förlåten.

Du är helt frånkopplad från verkligheten. Nej den dagen kommer aldrig.

Jag var med i BSS på åttiotalet och slogs för Sverige. Då hade vi kunnat vända skutan. Vad gjorde du då landsförrädare?

M/KD/SD är som sagt det enda som står till buds. Allt annat är skadliga fantasier. 2018 tog AfS och MED t ex tillsamman ett mandat från högerfalangen och möjliggjorde därmed JÖKen och ökad massinvandring.
Citera
2021-06-29, 15:08
Avslutad
Citat:
?, varför lägga sig ner och ge upp?
SD är det partiet som växt snabbast sedan de kom in i riksdagen.
Det är klart att det finns många som delar delas syn på samhället.
Kan regeringen idag göra "snabba beslut" utan remissrundor så kan nästa regering också göra det.
Gäller mest att ha stöd i riksdagen!

Har jag opponerat mig mot detta menar du?
Citera
2021-06-29, 15:10
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Om kristersson och åkesson kommer till makten kan de kanske skicka hem många av dem som på felaktiga grunder kom til Sverige som flyktingar 2015? Många var ju kriminella lycksökare.
De öppnar istället dörren för kriminella lycksökare genom att ge olika typer av bidrag till aaaaantreprenöööörer.
Citera
2021-06-29, 15:10
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du är helt frånkopplad från verkligheten. Nej den dagen kommer aldrig.

Jag var med i BSS på åttiotalet och slogs för Sverige. Då hade vi kunnat vända skutan. Vad gjorde du då landsförrädare?

M/KD/SD är som sagt det enda som står till buds. Allt annat är skadliga fantasier. 2018 tog AfS och MED t ex tillsamman ett mandat från högerfalangen och möjliggjorde därmed JÖKen och ökad massinvandring.
På åttiotalet aktade jag mig mest för turkarna 😋
Citera
2021-06-29, 15:12
Medlem
Citat:
Har jag opponerat mig mot detta menar du?

Genom att hela tiden hävda verkligheten så har du redan gett upp!
Det är genom att folk röstar rätt som man kan ändra verkligheten!!
Citera
2021-06-29, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Jag tror hon inte tänkt alls och nu helt målat in sig i ett hörn. Hon försöker hejda en kommande tsunamin av misstroende med sin lilla spade i sandlådan. Antingen sköljs hon bort nu eller 2022 och C får söka sig en ny partiledare.

Du anar inte missnöjet i landet. Förr kunde man prata politik på arbetsplatser och vardagen men inte längre. Folk är trötta, apatiska och uppgivna. De ser hellre fotboll.

All vrede riktas mot regeringen, Anni Lööf och ytterkanterna i politiken gynnas. Underligt att du inte själv märker av detta i vardagen?

Naturligtvis kunde jag förutse detta i kommande opinionsundersökningar som nu speglar detta.

Det är väl rätt uppenbart att det största problemet med den svenska riksdagen är Annie Lööf och hennes anhängare. Det är ett under att väljarkåren först nu börjar inse det.
Citera
2021-06-29, 15:13
Medlem
Citat:

Ångrar du dig att du vurmade för AfS innan riksdagsvalet 2018, då?
Citera
2021-06-29, 15:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av handelschon
Var du en av dessa galningar, HB?

Nej jag insåg i tid att AfS inte skulle komma någonstans. Jag har dock bekanta som röstade AfS och jag anser att det är förståeligt att ha röstat på AfS 2018, men att göra det 2022 är förkastligt när vi vet att de, liksom MED, inte har en chans.

Klart jag skulle rösta på AfS om de hade en chans till påverkan men det har de inte.

Vad är HB?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in