2021-06-29, 14:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Jag kan förstå att man vill detta, men realistiskt? Nej, de rödgröna ökade nyss massinvandringen ytterligare. Det är verkligheten.

M/KD/SD kan bromsa detta, men tveksamt om de stoppar det helt. Återvandring kan det kanske bli om många år i mindre skala, men drömmar om att återskapa Sverige som etnostat är ett kört projekt. Det var dött redan vid millennieskiftet.
Jag är medveten om verkligheten. Verkligheten är att den dag folket så bestämmer, den dagen tar vi Sverige tillbaka. Och den dagen kommer.

Edit;
Du flydde. Du är förlåten.
Citera
2021-06-29, 14:52
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Precis. Nooshi kommer släppa fram Stefan Löfven utan att förhandla, sa hon. En dörrmatta alltså. Sen får vi se senare i höst, men idag är Vänsterpartiet fortfarande en dörrmatta till Socialdemokraterna.

Det är skillnad på att tolerera en statsminister och aktivt stödja en budget...
En (S) Statsminister vill dom självklart ha, men det är ju politiken (mycket bestäms i budgeten) som är det intressanta. Att släppa fram Löfven(S) som statsminister men löfte om att få inflytande i budgeten är nog hennes taktik. Vi såg ju att hon absolut inte är rädd att fälla en (S) statsminister. Det är hos Annie(C) bollen ligger.

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
En intressant aspekt är att Centerns nutida väljare godhetssignalerar och vill vara populära. Om C framställs negativt i media så kommer de inte vilja identifieras med dem utan kanske hellre med V eller MP. Att rösta på Annie är en modeaccessoar, blir det ett nytt mode byter man snabbt accessoar.
Precis! När Annie nu börjar målas upp negativt finns det nog många väljare som lätt flyttar till ett annat parti med samma godhetssignalering. Jag tror faktiskt inte många (C) väljare riktigt förstår vad (C) vill politiskt, men att hon skriker på Jimmie i alla debatter ser bra ut.
Citera
2021-06-29, 14:52
Medlem
Citat:

Inga andra alternativ finns, och inga andra kommer att dyka upp. SD/M/KD är det enda som finns. Fjärtpartier som MED och AfS är skadliga fenomen som aldrig kommer att komma någonstans. Endast totala galningar tror på dessa partier.

Citat:
Jag tror att AfS får minst 4%. Sluta istället med att hugga den Sverigevänliga-rörelsen i ryggen genom att motarbeta AfS.

Var du en av dessa galningar, HB?
Senast redigerad av handelschon 2021-06-29 kl. 14:55.
Citera
2021-06-29, 14:54
Medlem
AreYouBacks avatar
Annie Lööf: "Nu väljer ju Liberalerna att budgetförhandla med Sverigedemokraterna"...

det gäller att uttrycka sig så hotfullt som möjligt.
Citera
2021-06-29, 14:57
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Du menar väl inte att du lyfter fram Gävle som en förebild?
Är det inte fortfarande så att SD fick ta över styret av Gävle?

Haha, jag fick med ditt inlägg ändå!!

skulle svara på ett annat inlägg, och min andemening va att ska man fylla på med 100.000 varje år så krävs det att det byggs ett Gävle varje år. Inte att Gävle va nån förbild på nåt sätt.
Citera
2021-06-29, 14:58
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Annie Lööf: "Nu väljer ju Liberalerna att budgetförhandla med Sverigedemokraterna"...

Mer av samma har alltid varit 7k sätt att lösa sina problem.
Citera
2021-06-29, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack

- Nu väljer C att budgetförhandla med kommunisterna
Citera
2021-06-29, 15:00
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merkhur
- Nu väljer C att budgetförhandla med kommunisterna
Fast det gör de ju inte.
Citera
2021-06-29, 15:02
Bannlyst
Jag vill ha en regering bestående av S, M, C, V, KD, MP och L.
Sverige måste fortsätta ta emot flyktingar och hjälpa människor i nöd. SD måste därför uteslutas.
Annie Lööf blir antagligen bäst som statsminister för att få med M, KD och L.
Citera
2021-06-29, 15:03
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Jag vill ha en regering bestående av S, M, C, V, KD, MP och L.
Sverige måste fortsätta ta emot flyktingar och hjälpa människor i nöd. SD måste därför uteslutas.
Annie Lööf blir antagligen bäst som statsminister för att få med M, KD och L.
Varför då inte endast M och S?

Citera
2021-06-29, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
skulle svara på ett annat inlägg, och min andemening va att ska man fylla på med 100.000 varje år så krävs det att det byggs ett Gävle varje år. Inte att Gävle va nån förbild på nåt sätt.

Gävle är väl med på kartan av "särskilt utsatta områden"?
Vad hjälper det att bygga ut? Kostar bara dem som betalar skatt ännu mer.
Citera
2021-06-29, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Jag hade hållit med dig om det endast var upp till partiledningen. Nu är en stor grupp inom partiet starkt missnöjda med partiledningens agerande, och med det missnöjet i ryggen betvivlar jag att Sabuni har möjlighet att stå fast vid det hon sagt. Hon styr förvisso skeppet, men därför vill hon givetvis inte heller sänka det. Därför kommer hon gå med på en kompromiss; att ge mer makt till ett av de forna allianspartierna men också behålla den rödgröna röran.

Flera experter har konstaterat att Lööf som statsminister är ett troligt utfall av den nya överenskommelsen.

Det här motståndet inom L är kraftigt förstorat av Sossarna och media för att försöka sätta press.

Oavsett vilket så har Annie Lööf efter allt det här visat att hon inte är någon ledare. Hennes momentum har tagit slut efter den här förlusten. Sen är det möjligt att L och C har planerat att L skulle lämna samarbetet så Lööf kan få tillbaka dem sen vilket skulle få henne att se ut som en ledare och således bli statsministerkandidat men det är långsökt. Och om inte det händer tror jag inte hon har någon chans. I politiken handlar allt om att skicka fram folk som ses på ett visst sätt eller matcha roller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in