Citat:
Ursprungligen postat av
MissLycka
Tusen tack för svar!
Jag tänker att det är många politiker som ljuger sig till makten (ang. Löfven och marknadshyrorna) men det är ett fåtal statsministrar som blir störtade. Därför känns det som att man måste vara så oerhört missnöjd med Löfven av någon anledning, och jag har lite svårt att förstå att hans/sossarnas metoder och agerande kan ge så stora konsekvenser. Men jag är riktigt dåligt insatt så det kan säkert vara rätt.
Mmm. Det här har dessutom att göra med att partipolitiken inte längre har rötterna i
folkrörelser, eller ens i tydliga politiska ideologier. Vi har fått en klass av tricksande politiska proffs och broilers utan någon verklig ansvarskänsla.
Regeringen Löfven II är enligt mig, och många andra, den svagaste regering vi har haft här i landet på nästan hundra år (sedan 1930, om inte längre tillbaks) bortsett från kortvariga stopgaps av typ semesterregeringen 1936. Den är svagast både utifrån sin skrangliga politiska bas och i fråga om de enskilda ministrarnas kompetens, rättare sagt okunnighet och slarv. Vi får inte hamna i ett läge där Musse-Pigg-ministärer av detta slag blir det nya normala.