2021-06-29, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Han har allt ett tight dagsschema! Min mage hade förstörts av allt det där kaffet!
Tänk om talmannen får rännskita och schemat går åt helvete?

Han har konstant rännskita eftersom han gör ingenting annat att fika hela dagarna, det är hans "jobb" att äta och glufsa och för det får han den nätta summan av 200.000:- /månad.
Citera
2021-06-29, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Anta röda linjer mot Sverigedemokraterna nu – eller gå till val utan oss, skriver Romina Pourmokhtari, Linnéa Bjärum och Erik Berg i Liberala ungdomsförbundet.

Vänsterfalangen inom L fortsätter med sin obstruktion. Hoppas innerligt att detta parti åker ur riksdagen.

https://www.expressen.se/debatt/luf-har-ar-vara-krav-for-att-ga-till-val-med-liberalerna/

Dom verkar vara förvirrade miljöpartister.
Citera
2021-06-29, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Revolutionär skulle jag inte säga att jag är. Däremot anser jag att partier som medvetet skapar kaos i Riksdagen genom att vägra prata med folkvalda ledamöter både till höger och vänster har något av förstörande obstruktion inom sig.

Jag skojade lite när jag plötsligt insåg att jag lät väldigt konservativ.

Fast pratar gör de väl? Det som de inte vill är att budgetförhandla eller sitta i regering med vissa partier. Det är knappast något nytt.
Senast redigerad av Krmkr 2021-06-29 kl. 09:54.
Citera
2021-06-29, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Här är beviset på att Annie Lööf ljög igår om skon, hon erkänner själv:

https://twitter.com/KatarinaWm/status/1409437511370354688
Haha Ja, där fick hon käka lök. Ska vi nu plocka fram alla gånger innan förra valet som KD, M och L lovade dyrt och heligt att aldrig göra sig beroende av SD?
Jag menar hyckleri är ju inte bättre, var den än kommer ifrån.. eller?
Citera
2021-06-29, 09:54
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
..L:s lilla kvarvarande ungdomsförbund består väl i princip av dessa tre efter partiets vänstersväng under Björklund, men Sabuni har fortsatt en del inre oangelägenheter från vänstergiftet kvar att sortera bort tyvärr. Om dessa tre vill ha en vänsterregering varför lämnar de då inte LUF och går över till något av S-C-MP-V: ungdomsförbund?

Inget av dom är liberala nog för dom.

Personligen tycker jag att vänster är svårt att kombinera med liberalism, men det är jag det.
Citera
2021-06-29, 09:54
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Dom verkar vara förvirrade miljöpartister.
Nej, de är typiska liberaler. De har alltid varit på det här sättet. För övrigt startades MP av folk från L.
Citera
2021-06-29, 09:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper

Personligen tycker jag att vänster är svårt att kombinera med liberalism, men det är jag det.
Socialliberalism?
Citera
2021-06-29, 09:56
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Här är beviset på att Annie Lööf ljög igår om skon, hon erkänner själv:

https://twitter.com/KatarinaWm/status/1409437511370354688

Hon är en kvinnlig Ted Bundy. Sveriges farligaste politiker nu när Rövfeldt försvann.
Citera
2021-06-29, 09:58
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:

Liberalism är lika med vänster, så jag ser inte problemet. Tjafset kring skatter och liknande detaljer är en kvarleva från DDR-Sverige, och kan jämföras med hur kommunister tjafsar om revolution i ett land först, eller i hela världen direkt.
Citera
Medlem
Talmans-fjollan bjuder Löfvén på jordgubbar
De ska alltså sitta och äta jordgubbar då de pratar - jag skäms
Citera
Avslutad
Citat:

...äkta liberalism ja jämfört äkta vänster, men nu är ju bägge dessa (liksom alla) partier rejält otrogna sina ideal och sannolikt även sina ursprungliga stadgar från bildandet. De offrar löpande dessa ideal på den ytliga bekräftelsens altare.
Citera
2021-06-29, 09:59
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Socialliberalism?

Ja, rätt motsägelsefullt koncept tycker jag.

För mig är riktig liberalism att staten har så lite inflytande som möjligt över individen. Låga skatter, för att inte säga ytterst låga skatter.

Socialliberalism är ju dundernaivt, man tror att individen skall välja det som är bra för kollektivet. Men för säkerhets skull reglerar man ändå marknadsekonomin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in