2021-06-29, 08:17
Medlem
Hahaha! himla skönt att se när det blir som man förutspår. Och särskilt skönt att se att C (det bortskämda barnet), blir rejält straffat nu i den färska opinionsundersökningen. C går bakåt hela 1.5 %(!) 👍

Även i övrigt som jag trodde, att SD går framåt med stormsteg ca 2% och även V stort, 1.5%. S går bakåt 0.6.

Så japp. Extraval kan vi ju nu bekräfta att
S och C säkert var livrädda för, precis som vi trodde, många här inne.

S och C bör nog genast upphöra med att behandla V som kattskit som sagt. Sånt straffar sig enormt i längden.

För V och SD gäller just nu att inte vika ner sig för lätt, med sina respektive krav. Då kommer de fortsätta öka och behålla väljarnas respekt.

https://www.expressen.se/nyheter/ny-matning-okat-stod-for-sd-och-v-under-krisen/
Senast redigerad av Maharaja79 2021-06-29 kl. 08:20.
Citera
2021-06-29, 08:19
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag förstår hur du resonerar. Själv ser jag ingen långsiktig och stabil lösning med annat än att de statsbärande partierna hittar vägar att angripa problemen på ett nytt sätt. Men jag är kanske mer konservativ och mindre revolutionär än vad du är..? 😉
Revolutionär skulle jag inte säga att jag är. Däremot anser jag att partier som medvetet skapar kaos i Riksdagen genom att vägra prata med folkvalda ledamöter både till höger och vänster har något av förstörande obstruktion inom sig.
Citera
2021-06-29, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obekvamstamning
100 tals miljarder sparade och inte milljoner. S har varit ekonomiskt ansvarliga för en gångs skull och inte slösat alla pengar på en fake-epedemi.

Men jag orkar inte diskutera med insnöade svenskar som tror allt är bättre i alla andra länder.
Antingen ljuger du eller så är du bara dum. Till och med regimmedia erkänner ju att svensk ekonomi backat PRECIS lika mycket som ekonomier som genomgick lockdown.

"Tror att allt är bättre i andra länder".. alltså. Jag bor i utlandet och det mesta är faktiskt bättre i fråga om samhällservice etc. Det går ju knappt att bo i Sverige längre, så illa är det.
Citera
2021-06-29, 08:22
Medlem
Morgan J (S) satt i Svt Morgon nyss och körde sin retorik om att L:s ledamöter har lovat
att inte samarbeta med SD innan förra valet och nu är partiledaren OK med att prata med SD...
"Hu skall L:s ledamöter kunna se väljarna i ögonen?". Det kommer att bli S upprepade tjat.
Han vill se L tillbaka i fållan och fortsätta med januariavtalet eller en ny variant.
Citera
2021-06-29, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Hahaha! himla skönt att se när det blir som man förutspår. Och särskilt skönt att se att C (det bortskämda barnet), blir rejält straffat nu i den färska opinionsundersökningen. C går bakåt hela 1.5 %(!) 👍

Även i övrigt som jag trodde, att SD går framåt med stormsteg ca 2% och även V stort, 1.5%. S går bakåt 0.6.

Så japp. Extraval kan vi ju nu bekräfta att
S och C säkert var livrädda för, precis som vi trodde, många här inne.

S och C bör nog genast upphöra med att behandla V som kattskit som sagt. Sånt straffar sig enormt i längden.

För V och SD gäller just nu att inte vika ner sig för lätt, med sina respektive krav. Då kommer de fortsätta öka och behålla väljarnas respekt.

https://www.expressen.se/nyheter/ny-matning-okat-stod-for-sd-och-v-under-krisen/
I dagens Demoskop får C 10,6 procent. Och så länge man behåller sitt fanatiska SD-hat kommer man inte att minska.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gWVR8q/demoskop-v-skapade-kaos-och-gjorde-succe
Citera
2021-06-29, 08:27
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Nysvenskar med bidrag som drivande av hyrorna kommer ju skapa segregation. Ungdomar får ju inte dessa bidrag o blir då utestängda från nya områden.

Nä, marknadshyror funkar kanske om vi stänger gränsen.

Ja. Efter 800000 personer utvisats ur kandet.
Citera
2021-06-29, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Nu fungerar inte vår ”demokrati”
Den förre talmannen vägrade att ta Åkesson i hand,den nuvarande tar Åkesson i hand men det är allt.

Lite fascinerande att ett såpass stort parti kan ignoreras utan folkets protester.

Vi vill ha totalitäritet det mår vi Svenskar bäst av.

Åkesson är knappast en kandidat.Även om SD skulle få 30%
80% av politikerna har kommit överens om man ska lägga all politisk energi på att utestänga 20% av folket från inflytande.

Det är det enda man gjort senaste åren.
Citera
2021-06-29, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Varje ledamot har ett personligt mandat i den meningen att ingen kan diktera hur han eller hon ska rösta. Ledamöter får också fritt byta parti om de vill, även om de valdes in på ett visst partis lista.

Möjligtvis är det att märka ord, men ingen väljs till ett personligt mandat. Dock betraktas i efterhand mandatet av någon anledning som personligt. Det var just det jag vände mig emot i mitt första inlägg och vill fortfarande påstå att det är en brist i konstitutionen.
Citera
2021-06-29, 08:29
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Morgan J (S) satt i Svt Morgon nyss och körde sin retorik om att L:s ledamöter har lovat
att inte samarbeta med SD innan förra valet och nu är partiledaren OK med att prata med SD...
"Hu skall L:s ledamöter kunna se väljarna i ögonen?". Det kommer att bli S upprepade tjat.
Han vill se L tillbaka i fållan och fortsätta med januariavtalet eller en ny variant.
Å andra sidan gick L till val som ett borgerligt parti och inte som ett stödparti till S, så Morgan får nog lugna ner sig lite med retoriken.
Citera
2021-06-29, 08:31
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Någon som har tidsschema för dagens samtal med talmannen? Det kommer att bli en dag full av presskonferenser.

S är först ut följt av M, SD, C V, KD, L och MP

Citat:
Så här ser hålltiderna för talmannens samtal ut under dagen:
10.00-10.30 Socialdemokraterna
10.35-11.05 Moderaterna
11.10-11.40 Sverigedemokraterna (digitalt)
11.45-12.15 Centerpartiet
13.00-13.30 Vänsterpartiet
13.35-14.05 Kristdemokraterna
14.10-14.40 Liberalerna
14.45-15.15 Miljöpartiet

Vid cirka 16.15 kommer talmannen att hålla en pressträff, där han förmodligen kommer att ge besked om vilken partiledare som kommer bli först att sondera fram ett regeringsunderlag i talmansrundorna.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s-forst-att-mota-talmannen-i-morgon
Citera
2021-06-29, 08:31
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Det kom en idag från Novus.

SVT/Novus senaste opinionsmätning utförd mellan 21-27/6, 4816 personer tillfrågades varav 2408 st svarade

S 25,5% (-0,6)
V 11,2% (+1,6)
MP 3,5% (-0,7)

C 7,9% (-1,5)
L 2,5% (+0,2)

SD 21,4% (+2,2)

M 21,8% (-0,8)
KD 5,0% (-0,3)

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-novus-c-forlorare-pa-regeringskris
Tack.

C faller tydligt. Intressant.
Citera
2021-06-29, 08:32
Medlem
JavalangIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Kristersson har dålig självinsikt hur han behandlat SD, men han har dock ändrat sig. Han borde vara ödmjuk och ångra sig offentligt. Kristersson måste ge SD inflytande, går inte att backa från det. Det kommer blir budgetförhandlingar.

Han har gjort offentlig avbön i form av samtalet med Henrik Jönsson (och Jan Emanuel) som bland annat finns att se på Youtube. Där säger han att det var fel att lägga all övrig politik åt sidan och endast fokusera på motståndet mot SD, och att partiet är medskyldigt till alla märkliga beslut under Reinfeldt-eran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in