2021-06-29, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Här tänker du i rätt riktning.
Det problem jag ser är att UK kommer att vika sig för mycket och att SD kan genomföra irreparabla skador på näringslivet.

Om SD bara skulle ge sig på asylinvandring och bidrag till dom så har jag inga som helst problem med det för egen del. (Jag tycker vi ska dra ned asylinvandring till 0).
Men jag befarar att dom ger sig på den livsnödvändiga arbetskraftsinvandringen.

Märkligt att det skulle bli irreparabelt när mer generös arbetskraftsinvandring skulle vara så lätt att återinföra.

Vad som däremot är svårt är att bli av med de papperslösa raketforskare som nuvarande regim släpper in i Sverige. (Du säger iofs att du vill dra ner den typ av invandring till noll, men det vill ju inte den regering du förespråkar.)
Citera
2021-06-29, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Visserligen, men några av grabbarna har varit med länge nog för att vara pålitliga till del.

Min gissning är att SD ges ministerposter först den dag dessa män inte längre är aktuella. Där emot vill härskarna inte se en total urspårning av väst (än iaf). Vi är viktiga för deras planer.

Edit;
Med andra ord tillåts SD minska invandringen kraftigt. Processen är redan igång oavsett.

Inte ens herrar med stora näsor kan styra allt i detalj.

Herrar med stora näsor är också ofta oense med varandra om vad de önskar se hända i framtiden. Några herrar vill flytta all tillverkning till Kina och mosa goyim ordentligt. Andra kan inte prata kinesiska och vill fortsätta med den vita och förhållandevis lättstyrda boskapen man har i stallet. Andra vill odla fram en blandras typ piggham svart-vit-fläckig boskap som är lagom korkad för deras ändamål.

Däremot kan de alltid hota med smutsiga rykten och beskyllningar om antisemitism mm.

Den där Åkesson ser ut att ha bollarna rejält i någon form av skruvstäd. Så nog finns det komprometterande bilder där var så säker!

/Johan
Citera
2021-06-29, 00:19
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Lööf blev mållös ett ögonblick i Agenda när hon fick frågan om hur hon ser på Helena Lindahl. Ehh, det är högt i tak sa hon. Undrar hur Lindahl upplever det. Är det inte högt i tak kanske fler i riksdagsgruppen blir irriterade och går emot Lööf.

Jag noterade också hur mållös hon blev. Uppenbarligen en känslig fråga.

Centern är ett extremt toppstyrt parti. Kommunalrådet i Uppsala Stefan Hanna uteslöts direkt när han kritiserade Jöken. Men det är förstås svårare att hantera en rebellisk riksdagsledamot vars röst man är beroende av.
Citera
2021-06-29, 00:20
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Inte ens herrar med stora näsor kan styra allt i detalj.

Herrar med stora näsor är också ofta oense med varandra om vad de önskar se hända i framtiden. Några herrar vill flytta all tillverkning till Kina och mosa goyim ordentligt. Andra kan inte prata kinesiska och vill fortsätta med den vita och förhållandevis lättstyrda boskapen man har i stallet. Andra vill odla fram en blandras typ piggham svart-vit-fläckig boskap som är lagom korkad för deras ändamål.

Däremot kan de alltid hota med smutsiga rykten och beskyllningar om antisemitism mm.

Den där Åkesson ser ut att ha bollarna rejält i någon form av skruvstäd. Så nog finns det komprometterande bilder där var så säker!

/Johan

Sant att ingen människa styr "allt". Egentligen är det Gud som styr.

Hur som haver, så är de riktigt stora boysen rörande överens om huvuddragen. Saken är religiös, och går djupare än att sänka IQ.

Jimpan kan nog vara bunden av komprometterande material, men han har min lit hittills.
Citera
2021-06-29, 00:21
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Vad f- n är du för ett freak?
falsifierar inlägg.

Falsifiera kommer ifrån engelskans falsify.
Ja, jag falsifierar ditt påstående då det är falskt.

Ms partistyrelse är idag 2021 full av politiker som arbetade under Reinfeldt och dessutom flera med tunga ministerposter.

Du ljuger inför alla som läser här och gör bort dig då detta jag talar om i politikdelen är allmänt känt.
Kunskap är makt
Citera
2021-06-29, 00:27
Avslutad
Intressant var att talmannen sa i intervju för några dagar sen, att nån ny 3 månaders förhandlingscirkus blir det inte för att bilda ny regering. Det gick i princip utläsa mellan raderna att innan julis utgång ska det finnas en regering eller så blir det nyval. Även fast han höll en god ton som alltid, så märktes att nån jädra semester blir det inte för politiska ledarna. Man fick nästan tanken att han tycker de är väldigt handfallna.
Citera
2021-06-29, 00:30
Medlem
Den svenska ankdammen blir bara värre och värre. Som politiskt intresserad och någorlunda insatt förefaller hela det politiska spelet numera befinna sig på rekordlåga nivåer. Förut gick det att diskutera politik med både arbetskamrater och bekanta. Men sedan förra valet är det inte längre någon idé. Gemene man har faktiskt helt slutat bry sig. Jag kan inte klandra dom.

Det om något är ett demokratiskt problem. Om vi nu ska slänga oss med det uttrycket. Partierna och dess medlemmar vet jag inte alls något om. De senaste 5 åren har jag inte träffat på en enda människa som engagerar sig i ett parti.

På sätt och vis sorligt. Men jag tror den demokratin vi känner den faktiskt är på väg mot ett ordentligt sammanbrott.
Citera
2021-06-29, 00:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Intressant var att talmannen sa i intervju för några dagar sen, att nån ny 3 månaders förhandlingscirkus blir det inte för att bilda ny regering. Det gick i princip utläsa mellan raderna att innan julis utgång ska det finnas en regering eller så blir det nyval. Även fast han höll en god ton som alltid, så märktes att nån jädra semester blir det inte för politiska ledarna. Man fick nästan tanken att han tycker de är väldigt handfallna.
Jag hoppas o tror att han bara tänker ge varje kandidat några dagar för att återkomma med svar. Då kan det vara gjort per 15 juli.
Citera
2021-06-29, 00:31
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ingen i det blågula blocket vill dock ha ett extraval. Inte ens SD eftersom deras siffror dalar just nu.
Sluta sprida skit.

I ett extraval så åker L. Risk att MP åker.

SD stärks (Jimmie säger senast idag att han gärna tar ett extraval).
Enligt samlad opinion Juni 2021 kontra valresultat 2018.
SD upp 2%
M upp 2%
KD ned 1%
Citera
2021-06-29, 00:32
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Intressant var att talmannen sa i intervju för några dagar sen, att nån ny 3 månaders förhandlingscirkus blir det inte för att bilda ny regering.

Det räcker att talmannen frågar Annie Lööf om hon kan dela makten med V.

Vid ett JA så är Löfven snart tillbaka.
Vid ett NEJ så blir det extra val.
Citera
2021-06-29, 00:34
Medlem
Tror stenhårt på en regering med centerpartiets ekonomiska politik samt sossarnas invandringspolitik. De kan nog få med moderaterna som aktivt stöd eftersom moderaterna saknar ryggrad.

Annie som statsminister.
Citera
2021-06-29, 00:35
Avslutad
Vad jag märkt bland svenskar runtomkring mig, är förstärkt tro på rösta SD. Våld o skjutningar är det som spätt på. Tidigare så var det mer bidragsfusk och osund religiositet. ”Ingen framtid för våra barn och barnbarn när de blir vuxna”, är också vanligt uttalande med syftning på dagens politik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in