2021-06-28, 18:29
Medlem
KurtHaijbys avatar
Jag har ett oregistrerat kontantkort som införskaffades för ca 15 år sedan. I takt med att jag köpt nyare telefoner har jag successivt fått klippa ner plasten för att kontantkortet ska passa i nyare telefoner. Jag håller nu på att titta en ny telefon igen men tror att saxen inte längre kan hjälpa mig när det kommer till telefoner som bara har nanosim. Min fråga är alltså om jag vågar beställa ett nytt sim till mitt nummer eller kommer numret då att tvångsregistreras? Eller får jag helt förlika mig med att välja telefonmodeller som har microsim? Operatören är Comviq, om det nu spelar någon roll.

/Kurt
Citera
2021-06-28, 18:31
Bannlyst
Turkkiosker säljer väl fortfarande simkort (comviq?). Krävs ingen registrering vad jag vet där.
Citera
2021-06-28, 19:20
Medlem
KurtHaijbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easyprime
Turkkiosker säljer väl fortfarande simkort (comviq?). Krävs ingen registrering vad jag vet där.

Tack, trodde faktiskt inte att det var möjligt att köpa ett nytt oregistrerat kontantkort. Det kan ju vara ett alternativ om det inte går att beställa ett nytt sim utan att registrera numret. Men helst skulle jag vilja behålla det nummer jag har nu.
Citera
2021-06-29, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KurtHaijby
Tack, trodde faktiskt inte att det var möjligt att köpa ett nytt oregistrerat kontantkort. Det kan ju vara ett alternativ om det inte går att beställa ett nytt sim utan att registrera numret. Men helst skulle jag vilja behålla det nummer jag har nu.

Jag tror att både Pressbyrån och Willys säljer kontantkort. De säljer ju påfyllningen.
Citera
2021-06-29, 10:03
Medlem
finns i alla babbe affärer att hämta
Citera
2021-06-29, 10:33
Medlem
gudrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtHaijby

Om du ska vara oregistrerad kan du inte behålla numret.
Citera
2021-06-29, 10:34
Medlem
gudrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag tror att både Pressbyrån och Willys säljer kontantkort. De säljer ju påfyllningen.

Ja men inte med samma nummer.
Citera
2021-06-29, 10:36
Medlem
gudrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
finns i alla babbe affärer att hämta

Vad är "babbe"? Och hur hänger det ihop med att behålla numret?
Citera
2021-06-29, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gudrs
Vad är "babbe"? Och hur hänger det ihop med att behålla numret?
nej inte med samma nummer men TS kunde ju tänka sig nytt nr men utan registering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in