2021-06-28, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Han har tjockat till sig riktigt ordentligt efter att Louise tröttnade på hans otrohetsaffärer.

Bara för att det är fel med valfusk behöver det inte vara det med valsnusk. Men kanske håller JÅ på väg att tröttna och försöker skaffa sig mer kickar än vad som är vettigt för hans funktion i partiet. Han borde väl ta och försöka ta sig till Sthlm och ta ställning för något.
Citera
2021-06-28, 18:56
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Men Jimmie Åkesson då?
Du vet att han ska samtala digitalt med talmannen imorgon?
Igår medverkade han digitalt i Agenda från Sölvesborg, så jag antar att det är där han är imorgon också.
Varför är han inte i Stockholm under regeringskrisen?
Bryr han sig inte om Sverige?

Alla inblandade politiker skall hålla sig inom 24 timmars resa från Stockholm är direktivet
Så att vara ex. i Sölvesborg med familjen är inget spektakulärt.. Finns andra politiker som är utomlands men fortfarande beredda på att resa omgående.
Citera
2021-06-28, 18:57
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Men Jimmie Åkesson då?
Du vet att han ska samtala digitalt med talmannen imorgon?
Igår medverkade han digitalt i Agenda från Sölvesborg, så jag antar att det är där han är imorgon också.
Varför är han inte i Stockholm under regeringskrisen?
Bryr han sig inte om Sverige?
Åkesson har en bokad tid för covidvaccinering i morgon och ska därför möta talmannen digitalt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Gud vad tjock jimmy har blivit av hemmasittandet. Är det Sveriges mest korrupta politiker numera?

Han hade min röst i tre val. Men jag kan inte förmå mig rösta på någon som sitter hemma och skrapar trisslotter och äter choklad
Säkert har du det din tönt.
Senast redigerad av Kloss 2021-06-28 kl. 19:04.
Citera
2021-06-28, 18:58
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
JÅ var faktiskt ganska fet för +13 år sedan. Sedan gick han massivt ner i vikt. Ett tag runt 2009 var han snarare för smal istället. Nu har han blivit medelålders, så det är naturligt att han har gått upp lite i vikt.

Vi hade ju Sträng som körde med hängslen OCH livrem. Jimmie blir kanske nästa politiker som kör med detta både bildligt och politiskt
Citera
2021-06-28, 18:58
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Bara för att det är fel med valfusk behöver det inte vara det med valsnusk. Men kanske håller JÅ på väg att tröttna och försöker skaffa sig mer kickar än vad som är vettigt för hans funktion i partiet. Han borde väl ta och försöka ta sig till Sthlm och ta ställning för något.
Vad mer ska Jimmie säga än det han har sagt? Högst troligt detsamma som han kommer att säga till talmannen. Är signaler verkligen det Sverige behöver nu tycker du?
Citera
2021-06-28, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
Bra att Sabuni står på sig
De måste ändå rösta ja, nej eller avstå till slut. Mycket svårare.
Citera
2021-06-28, 19:00
Medlem
Citat:
Nej det är inte bara Stefan Löfvens kris, speciellt inte nu när han har avgått som statsminister. Det är framför allt riksdagens kris, eftersom de inte har en regering. Och Jimmie Åkesson ingår i riksdagen. Och om han vill ha något inflytande i svensk politik så måste han förstås anstränga sig för att få det. Och jag ser inte hur han kan göra det på ett effektivt sätt i Sölvesborg, när riksdagen och regeringen finns i Stockholm.

Det tror jag säkert. Men då väljer han också det livet framför politiken och framför Sverige.

Jag ser inga problem med att Jimmie arbeta på distans.

Enda gången han behöver vara närvarande är vid omröstningen i Riksdagen. Dels så står SD utanför kvittningssystemet och sen så brukar inte kvittningssystemet gälla vid de viktigare omröstningarna.
Citera
2021-06-28, 19:00
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sossetrollet
De måste ändå rösta ja, nej eller avstå till slut. Mycket svårare.
Ja, det blir intressant att se hur Ls ledamöter kommer att rösta.
Citera
2021-06-28, 19:07
Medlem
Löfven är bara för tröttsam, detta evinnerliga grötmyndiga svammel om att han struntar i partitaktik och bara har landets bästa för ögonen.
Han vågar inte extraval då risken är betydande att många av S vänsteväljare går till V. Och många av S LO-väljare går till SD.

Alla partier tycker att deras "plan" för Sverige är den bästa. Det rimliga då är att gynna det egna partiet.
Citera
2021-06-28, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Varför måste jag det?

V och C kan budgetförhanda.

L kan släppa fram en S-budget. Dvs inte rösta på en M+KD+SD budget.
Som sagt L kommer inte rösta på Löfven, sannolikt ingen sosse överhuvudtaget därför är det sannolikt Lööf som statsminister först då kan L komma tillbaka.
Citera
2021-06-28, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ja, låter illavarslande.
Dom som arbetar och betalar dessa höjningar som röstade bort Löfven får nu betala extra för att få honom kvar.

Samtidigt sa ju V så här igår
Vänsterpartiets budgetinvit till C: Slopar kravet på höjda skatter
https://www.expressen.se/nyheter/nytt-utspel-budgetinvit-fran-v-till-c/
Citera
2021-06-28, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Styr i Riksdagen, vad menar du med det? Det är inte något parti eller block som styr Riksdagen. Om du menar regeringen så, visst. SD har inte var med någon regering. Men är etablissemanget enligt dig de partier som ingår en regering? I så fall är etablissemanget just nu S, MP och C. Så, SD är inte ensamt att vara utanför.

Etablissemanget utgörs nog även av den "etablerade oppositionen" dvs de etablerade gamla partier som tidigare haft regeringsmakten men inte har det just för tillfället (men sannolikt kommer få vid nästa val).

SD har ju aldrig haft inflytande, annat än möjligen indirekt, och kan därför inte anses vara del av etablissemanget. Det är åtminstone praktiskt taget ingen som anser det. Och jag tycker din och min diskussion är ganska så besynnerlig. Men ibland bör man väl diskutera betydelsen av begrepp också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in