2021-06-28, 18:38
Medlem
staticages avatar
I valfritt annat land hade folket gått ut på gatorna vid det här laget,om politikerna vägrat folket att rösta om sin framtid,och speciellt i ett land som sitter i skiten som vi gör.
Citera
2021-06-28, 18:40
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Nej det är inte bara Stefan Löfvens kris, speciellt inte nu när han har avgått som statsminister. Det är framför allt riksdagens kris, eftersom de inte har en regering. Och Jimmie Åkesson ingår i riksdagen. Och om han vill ha något inflytande i svensk politik så måste han förstås anstränga sig för att få det. Och jag ser inte hur han kan göra det på ett effektivt sätt i Sölvesborg, när riksdagen och regeringen finns i Stockholm.

Det tror jag säkert. Men då väljer han också det livet framför politiken och framför Sverige.

På Gustav Vasa tid kunde jag nog köpa ditt resonemang men med dagens teknik är det inga svårigheter att jobba på distans , t.o.m från andra sidan jordklotet. Kom igen nu!
Citera
2021-06-28, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Men Jimmie Åkesson då?
Du vet att han ska samtala digitalt med talmannen imorgon?
Igår medverkade han digitalt i Agenda från Sölvesborg, så jag antar att det är där han är imorgon också.
Varför är han inte i Stockholm under regeringskrisen?
Bryr han sig inte om Sverige?
Han har nog inte så mycket att hämta i en talmansrunda, han har nog så pass god koll på läget att han inser att han inte får mandat att leda en ny regering. Han kan väl förorda extraval men inte mycket mer.
Citera
2021-06-28, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Låt Centern lägga hur många förslag som helst, det finns ingen regering.
Regeringen (den tidigare) har inte sagt jag till förslaget, de har en egen utredning som skatt skatta ISK över 100-200 tusen.

Du kan inte säga att bara för C lägger upp ett förslag så gäller det!

Citat:
Ursprungligen postat av Solljusets
Socialdemokraterna skulle aldrig bedrivit denna invandringspolitik om de haft egen majoritet. Socialdemokraterna har sett för mycket åt makten och tillät miljöpartiet styra för mera ”flyktingar” till Sverige. Miljöpartiet som ska verka för miljön har istället verkat för en massa arabinvandring. Ej heller skulle dessa ojämlika lönerna ha eskalerat till politikerna, cheferna mm som fixat till sina höga feta löner. Så detta är tacken socialdemokraterna får från araben från Iran i vänsterpartiet. Araben från Iran i vänsterpartiet med sin höga feta lön ser inte till att Alla politiker, chefer mm. inom staten, kommunen, landstinget/regionen sänker sina höga feta löner till högst 40000 kronor i månaden före skatt. Detta vore hedervärt. Nä hon bråkar om marknadshyror. Är det ett skämt från Arabvärldens värsta diktaturer Iran. Partiledaren samarbetar gärna med moderaterna, SD, KDS och Liberalerna. Så sjukt har vänsterpartiet blivit. Ett parti för överklassen. Nu kommer hon få många röster från sina arabvänner. Då deras önskan är att överta Sverige från oss 6-7 miljoner svenskar och samer som tillhör urbefolkningen i Sverige. Sverige har ingen bostadsbrist. Enda orsaken till denna bostadsbrist är att vi de senaste 15-20 åren fått in sådana som kallar sig flyktingar, människor som egentligen borde flytta tillbaka till sina hemländer när det blivit lugnare och hjälpa till. Nä dessa människorna stannar i Sverige och reser till sina hemländer på semester. Alltså behöver många inte vara kvar i Sverige så våra pensionärer får urusla pensioner.

Verkar som om du föredrar S som låter sig styras av extremister ?
Fundera över vad Åkesson sagt de senaste 10 åren. I stort sett har allt han sagt besannats men du tillhör väl dem som lyssnat på svenska journalistmaffian.

Arma Sverige med sådana väljare.
Citera
2021-06-28, 18:43
Avslutad
Gud vad tjock jimmy har blivit av hemmasittandet. Är det Sveriges mest korrupta politiker numera?

Han hade min röst i tre val. Men jag kan inte förmå mig rösta på någon som sitter hemma och skrapar trisslotter och äter choklad
Citera
2021-06-28, 18:45
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
...

Löfven talar om Corona i en halvtimme på sin pressträff och hans minister minskar restriktionerna några timmar senare!

Delvis är det säkert en del av en kamp om att styra eventuella diskussioner.

Om det ändå blir ett extraval kan man möjligen säga att andra är stygga som inte lade sig platt under denna pandemi, och att de inte tänker på Sveriges bästa.
Citera
2021-06-28, 18:46
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Gud vad tjock jimmy har blivit av hemmasittandet. Är det Sveriges mest korrupta politiker numera?

Han hade min röst i tre val. Men jag kan inte förmå mig rösta på någon som sitter hemma och skrapar trisslotter och äter choklad
Och knaprar lyckopiller..
Citera
2021-06-28, 18:46
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
På Gustav Vasa tid kunde jag nog köpa ditt resonemang men med dagens teknik är det inga svårigheter att jobba på distans , t.o.m från andra sidan jordklotet. Kom igen nu!
Han verkar tänka i samma stil som Stefan Löfven som gått ut med att han aldrig köpt något på nätet...
"Teams, vadå!? var ska jag trycka!?"
Citera
2021-06-28, 18:51
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:

Han har tjockat till sig riktigt ordentligt efter att Louise tröttnade på hans otrohetsaffärer.
Citera
2021-06-28, 18:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Delvis är det säkert en del av en kamp om att styra eventuella diskussioner.

Om det ändå blir ett extraval kan man möjligen säga att andra är stygga som inte lade sig platt under denna pandemi, och att de inte tänker på Sveriges bästa.

Ja men dålig samordning i regeringen när ena handen säger vilken hemsk pandemi vi har och den andra lättar restriktioner; samma dag på olika pressträffar.
Citera
2021-06-28, 18:53
Medlem
Citat:

Haha ja han är inte ensam. Men rösta på Annie då, hon kör nog morgongympa för att komma iform.

Såg Stefans PK och igen man blir ledsen att vi inte har vassare politiker. Mannen som leder Sverige och kan lika gärna stå i en korvmoj. Var hittar vi politiker som kan 4-5 språk och är välutbildade.
Citera
2021-06-28, 18:54
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:

JÅ var faktiskt ganska fet för +13 år sedan. Sedan gick han massivt ner i vikt. Ett tag runt 2009 var han snarare för smal istället. Nu har han blivit medelålders, så det är naturligt att han har gått upp lite i vikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in