2021-06-28, 17:41
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Japp - det är så man räknar.

Barnen är inte aktuella för vaccinering (under 16 år)

Nu spelar det ingen roll då smittan kommer bromsas effektivt med så hög vaccineringsskydd för personer över 18 år.

Vi kanske kommer så små utbrott i skolor så forumsrunkarna som längtar efter ökande smittotal får väl något att sitta och böla över men mycket mer än så blir det inte.

Bara de över 18 år är inkluderade , vilket gör att även om 100% av dem över 18 vaccinerar sig når vi aldrig över 80%. Nu kanske bara 70% av de 80% väljer att vaccinera sig vilket ger en vaccinationsgrad totalt om 56%. Jag tror inte det kommer att skapa flockimmunitet mot Delta. Jag tror vi får en fjärde våg under oktober. Tyvärr.
Citera
2021-06-28, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Vi får väl se, men jag gissar du har fel...

Det skrämmande är att de som styr gissar precis som du och jag.
Citera
2021-06-28, 17:50
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Bara de över 18 år är inkluderade , vilket gör att även om 100% av dem över 18 vaccinerar sig når vi aldrig över 80%. Nu kanske bara 70% av de 80% väljer att vaccinera sig vilket ger en vaccinationsgrad totalt om 56%. Jag tror inte det kommer att skapa flockimmunitet mot Delta. Jag tror vi får en fjärde våg under oktober. Tyvärr.
Om genomgången infektion ger skydd mot Delta får du nog addera en miljon (i varierande åldersgrupper) i kalkylen. Vi får väl se hur det går.
Citera
2021-06-28, 17:52
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Undrar vad alla foliehattar som pratat om att restriktioner och begränsningar skulle bli kvar för evigt ska säga nu (eller 1:a juli)...?
De är ju för korkade för att fatta att de blivit lurade och kommer att påstå att de har rätt och att det bara mörkas av media. De krakarna vågar ju knappast gå ut och kolla in själva, utan kommer att lusläsa inlägg på,Bitchute och liknade foliehattssidor för att hitta bevis för att restriktionerna finns kvar.
Citera
2021-06-28, 17:53
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Märkligt att din region inte bokar dos 2 vid första vaccinationen? Klumpigt.
I övrigt är jag säker på att det kommer utbrott i höst i skolor. Det kommer att behövas vaccin för 12-16 åringar.
Eller så får de bli sjuka eftersom covid enligt vissa är ofarligt och enligt andra inte märks, fast flera av de i tråden som haft covid märks väldigt tydligt.
Citera
2021-06-28, 17:54
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jag gissar att du tycker att man skall vägra cancerpatienter vård av liknande anledning?
Ingen ska nekas vård what so ever. Men det blir extra jobbigt för vården när så många missköter sin hälsa pga fel kost och för lite motion.

Citat:
"Du har rökt så du får ingen vård". Det som är relevant här är ATT de blir sjuka, inte VARFÖR.
Precis du är totalt ointresserad av VARFÖR så många blir sjuka samtidigt. Jag försöker förstå VARFÖR så många blir sjuka och komma med seriösa förslag på vad alla kan göra så att detta vansinne aldrig mer händer igen.

Citat:
Nu är det som det är och då får vi förhålla oss till det och vara så solidariska det går.
DU behöver även vara solidarisk med alla företagare som går på knäna, samt folk som har svårt att få jobb eller behålla sin försörjning. Olika sidor av myntet vettu..

Citat:
Det är ju tyvärr också så att det finns de som är varken överviktiga eller sjuka som drabbas och hamnar på sjukhus med behov av avancerad och långvarig vård.
Absolut, men ju fler som inte är det och lever hälsosamt, desto mindre belastning på vården och det tjänar alla på. Att vara överviktig är inget man måste vara och beror på att man äter fel i de allra flesta fall.

Citat:
Och sedan pratar du om "nyanser" samtidigt som du själv genom rent egocentriskt svartvitt tänkande är det absolut värsta exemplet på total avsaknad på nyanser. Du kan helt enkelt inte vara klok.
Jag säger rakt ut vad felet är som gör att vården går på knäna och du blir arg och skjuter brevbäraren. Det är lätt att skylla ifrån sig istället för att tag i sin hälsa.
Citera
2021-06-28, 17:55
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
De är ju för korkade för att fatta att de blivit lurade och kommer att påstå att de har rätt och att det bara mörkas av media. De krakarna vågar ju knappast gå ut och kolla in själva, utan kommer att lusläsa inlägg på,Bitchute och liknade foliehattssidor för att hitta bevis för att restriktionerna finns kvar.
Risk för det finns helt klart, men det borde ju vara svårt att hävda att vi lever under tvång av pandemilagar när allt är som vanligt igen...

Fast vem vet, än är det kanske inte över. Vaccinationstäckningen är inte helt strålande ännu.

Dock lär fantasierna om att det är "elitens maktövertagande" och dylikt falla platt till marken...
Citera
2021-06-28, 17:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det är inte omöjĺgt att Ivermectin fungerar, men frågan är varför vill ingen tjäna, och även spara, dessa enkla pengar?

För att då skulle aldrig vaccinen nödgodkänts om det funnits ett botemedel som fungerade.

Ivermectin får inte fungera för då spricker vaccinationsplanen för big pharma och det är alldeles för mkt pengar som de får miste om i sådana fall..
Citera
2021-06-28, 17:59
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

Vi har 70% av de 80% inom 2 veckor. 1 dos då är väl bäst att tillägga eftersom du anser att de är ovaccinerade.

Sen är ju inte målet att utrota coronan, för det går inte. Men att undvika svår sjukdom och död. Då räcker det med den vuxna befolkningen.
Citera
2021-06-28, 18:01
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
För att då skulle aldrig vaccinen nödgodkänts om det funnits ett botemedel som fungerade.

Ivermectin får inte fungera för då spricker vaccinationsplanen för big pharma och det är alldeles för mkt pengar som de får miste om i sådana fall..
Nu har det ju dragits igång seriösa kliniska tester av Ivermectin för att se om det är effektivt mot covid. Samtidigt har forskning på antivirala mediciner tagit rejäl fart. Vi får väl se var detta landar…
Citera
2021-06-28, 18:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Nu har det ju dragits igång seriösa kliniska tester av Ivermectin för att se om det är effektivt mot covid. Samtidigt har forskning på antivirala mediciner tagit rejäl fart. Vi får väl se var detta landar…

Låter bra det. Bra om det blir utrett ordentligt av experter utan koppling till big pharma.
Citera
2021-06-28, 18:23
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Om Ivermectin skulle fungera så behöver ju ingen stat lägga pengar på vaccin. Även om man tror på big pharma-konspiratonen bör man ju förstå att världen är större och starkare än big pharma.

Inga sjuka, inga nedstängningar, ingen påverkan alls är ju värt rätt mycket för världens alla länder och företag.
I det sammanhanget står sig big pharma slätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in