Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Jag gissar att du tycker att man skall vägra cancerpatienter vård av liknande anledning?
Ingen ska nekas vård what so ever. Men det blir extra jobbigt för vården när så många missköter sin hälsa pga fel kost och för lite motion.
Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
"Du har rökt så du får ingen vård". Det som är relevant här är ATT de blir sjuka, inte VARFÖR.
Precis du är totalt ointresserad av VARFÖR så många blir sjuka samtidigt. Jag försöker förstå VARFÖR så många blir sjuka och komma med seriösa förslag på vad alla kan göra så att detta vansinne aldrig mer händer igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Nu är det som det är och då får vi förhålla oss till det och vara så solidariska det går.
DU behöver även vara solidarisk med alla företagare som går på knäna, samt folk som har svårt att få jobb eller behålla sin försörjning. Olika sidor av myntet vettu..
Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Det är ju tyvärr också så att det finns de som är varken överviktiga eller sjuka som drabbas och hamnar på sjukhus med behov av avancerad och långvarig vård.
Absolut, men ju fler som inte är det och lever hälsosamt, desto mindre belastning på vården och det tjänar alla på. Att vara överviktig är inget man måste vara och beror på att man äter fel i de allra flesta fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Och sedan pratar du om "nyanser" samtidigt som du själv genom rent egocentriskt svartvitt tänkande är det absolut värsta exemplet på total avsaknad på nyanser. Du kan helt enkelt inte vara klok.
Jag säger rakt ut vad felet är som gör att vården går på knäna och du blir arg och skjuter brevbäraren. Det är lätt att skylla ifrån sig istället för att tag i sin hälsa.