2021-06-28, 15:00
Medlem
tenebriss avatar
Alla resonemang som jag ser bygger på att V har 28 mandat, men V har 27 mandat och Amineh Kakabaveh har ett som partilös. Är det underförstått att Kakabaveh röstar som V i alla lägen? Har hon uttalat sig i frågan?

n.b. L har också förlorat ett mandat till en politisk vilde.
Citera
2021-06-28, 15:01
Medlem
Ja detta är risken nu, kan inte se någon större sannolikhet att det blir så här också!

Statsvetare: Talmansrundorna kan göra Annie Lööf (C) till statsminister
https://www.dn.se/sverige/statsvetare-talmansrundorna-kan-gora-annie-loof-c-till-statsminister/
Citera
2021-06-28, 15:02
Avstängd
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Tror inte det, Löfven och Lööf kommer att ta kål på varandra. Båda vill vara herre på täppan.
Den utgången skulle inte alls få mig att gråta, men det tror jag inte på.
Citera
2021-06-28, 15:05
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Experter: Lööf blir statsminister
https://www.friatider.se/experter-loof-blir-statsminister

Hu så hemskt. Manövrerar hon sig till den positionen blir det katastrof i regeringen.

Utstuderat av en psykopat.
Citera
2021-06-28, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
HAHA! Fy helvete så sjukt om cirkusen slutar med att psykopaten Lööf blir statsminister. Full fart fjammåt Sverige.
Om det händer kommer ju stödet för S sjunka snabbt även för MP V L om de stödjer detta.

En regering ledd av Lööf, fyfan!
Citera
2021-06-28, 15:07
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Alla resonemang som jag ser bygger på att V har 28 mandat, men V har 27 mandat och Amineh Kakabaveh har ett som partilös. Är det underförstått att Kakabaveh röstar som V i alla lägen? Har hon uttalat sig i frågan?

Vilden på "L":s mandat har lämnat riksdagen under veckan. De har därmed återfått mandatet.
Citera
2021-06-28, 15:07
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Om det händer kommer ju stödet för S sjunka snabbt även för MP V L om de stödjer detta.

En regering ledd av Lööf, fyfan!

Jag tror också väljarna kommer straffa de partier som stödjer det. C har bara 9 %, nästan alla andra hatar dem.
Citera
2021-06-28, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris

Amineh är vilde men hon kommer inte att släppa fram UK som statsminister med stöd av SD.
Citera
2021-06-28, 15:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det är väl mindre tubulens inom SD än i dom andra partierna? Titta på C och L, tala om turbulens, och skulle S förlora nästa val väntar rosornas krig med blanka vapen. SD har väl lyckats ganska bra sista året att hålla ihop pattarna, förlåt jag menar partiet.
Visst är det så , SD är ett mycket fint parti som växer sig framåt för att passa in i politiken där gemenskapen finns .
SD är lugna och fina .. och tar inte skit av att andra tycker olika.
Citera
2021-06-28, 15:11
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Lööf kommer snart gå ut med att hon tagit över partiledarrollen för SD och döpt om partiet till SDC. SverigeDemokratiska Centerpartiet.
Citera
2021-06-28, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tompax2
Vilka idioter. Det kommer aldrig att ske.

Varför någonsin skulle S tolerera något sådant?

Glöm det!

Varför inte? I S och C kryllar det av globalist-politiker precis som det gör i Folkpartiet.

S+C+L+MP+V och M+KD+SD är alltså fullt möjligt nu när S och C retirerat om marknadshyror.
Citera
2021-06-28, 15:12
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Jag tycker absolut inte att det stämmer, det stämde med M under Reinfeldt men inte nu.
Ms partiledning består till stora delar av samma folk som under Reinfeldt. M Är globalistliberaler och uttrycker det offentligt och ständigt själva.
De vill regera med alliansen, precis som de gör ihop med MP i Stockholm just nu.

Tror du på riktigt att du får Hanifs på nätet uttryckta åsikter om M får styra?
Du är lurad upp på läktaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in