2021-06-28, 14:52
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Lägg inte för stor vikt på vad som sker i kommunerna. Partierna i kommunerna är rätt så självständiga lokalt och kan ingå i den mest konstiga allianser. I kommunerna så är det mer sakfrågor som styr än ideologi.
Dessutom så har ju Helena Lindahl själv sagt att Centern inte kommer att samarbeta med SD och hur troligt är det då att hon kommer att släppa fram en regering som är beroende av SD och där Centern inte ingår i.
https://sverigesradio.se/artikel/6611851

Kan bli liberaler som röstar för Löfven mot partilinjen och centerpartister som röstar för Kristersson. Denna SD-klyfta är djup i svensk politik och inte överspelad ännu.
Citera
2021-06-28, 14:52
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag brukar säga att om man idag kunde rösta på t ex Gösta Bohmans moderata parti eller Ingvar Carlssons SAP så skulle de sopa banan med sina nutida kusiner.

Det finns liksom inget parti som idag motsvarar den nisch där t ex Bohmans M befann sig (innan partiet blev uppslukat av nyliberalism och globalism), och som agerar med kraft och självförtroende och tar plats i det politiska finrummet. Det borde ju finnas en nisch för ett sådant folkligt oppositionsparti men det gör det inte riktigt. Det som gör att folk inte ser SD som det partiet är antagligen en del främlingsfientliga förlöpningar och den interna turbulensen inom partiet.

Jag har hört att MED kallas för bohman-moderater. Jag vet inte om det ligger någon sanning i detta.
Citera
2021-06-28, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Experter: Lööf blir statsminister

https://www.friatider.se/experter-loof-blir-statsminister

Vilka idioter. Det kommer aldrig att ske.

Varför någonsin skulle S tolerera något sådant?

Glöm det!
Citera
2021-06-28, 14:53
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Experter: Lööf blir statsminister

https://www.friatider.se/experter-loof-blir-statsminister
HAHA! Fy helvete så sjukt om cirkusen slutar med att psykopaten Lööf blir statsminister. Full fart fjammåt Sverige.
Citera
2021-06-28, 14:54
Medlem
Fan vad jobbigt det är att höra på Uffe han särpratar nåt otroligt.
Citera
2021-06-28, 14:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Vore det inte lämpligt att KRIStersson tar över nu ?
Nej inte alls , Uffe är av typen människa som enbart fungerar om andra tycker om honom . En riktig AntindKRist..
Senast redigerad av Massonite 2021-06-28 kl. 14:59.
Citera
2021-06-28, 14:56
Medlem
Citat:
Jag brukar säga att om man idag kunde rösta på t ex Gösta Bohmans moderata parti eller Ingvar Carlssons SAP så skulle de sopa banan med sina nutida kusiner.

Det finns liksom inget parti som idag motsvarar den nisch där t ex Bohmans M befann sig (innan partiet blev uppslukat av nyliberalism och globalism), och som agerar med kraft och självförtroende och tar plats i det politiska finrummet. Det borde ju finnas en nisch för ett sådant folkligt oppositionsparti men det gör det inte riktigt. Det som gör att folk inte ser SD som det partiet är antagligen en del främlingsfientliga förlöpningar och den interna turbulensen inom partiet.

Det är väl mindre tubulens inom SD än i dom andra partierna? Titta på C och L, tala om turbulens, och skulle S förlora nästa val väntar rosornas krig med blanka vapen. SD har väl lyckats ganska bra sista året att hålla ihop pattarna, förlåt jag menar partiet.
Citera
2021-06-28, 14:56
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Inge socker och ingen grädde till! Här
ska det f-n i mig arbetas!

Nej men seriöst så tror jag talmannen känner pressen på att snabba på de här rundorna. Jag läste nånstans att mellan varje omröstning måste det gå 2 dar. Så där är 1 vecka. Sen allt extra snack emellan bör få ta max 1-2 v i mina ögon.

3 veckor sen kommer man bli irriterad om det inte är klart! Hehe

Jag gissar runt 3 månader… för det är vad S vill
Citera
2021-06-28, 14:58
Avstängd
Knivur-273s avatar
Löven har bitit sig fast lika hårt som en fästing längst in i hörselgången. Möjligtvis släpper han frivilligt fram häxan som statsminister efter kohandel. Han ska ju ändå snart gå i pension och valet 2022 är högst osäkert för hans del likaväl.

Att retirera kan vara bättre än att bli slagen.
Senast redigerad av Knivur-273 2021-06-28 kl. 15:00.
Citera
2021-06-28, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag har hört att MED kallas för bohman-moderater. Jag vet inte om det ligger någon sanning i detta.
Ja, MED är ett parti som befinner sig nära den position jag tänker på. De är klassiska "rättighetsliberaler" och i viss mån konservativa, de värnar om likhet inför lagen och tryckfrihet men ser inte rättigheter som något som bara dimpt ner från himlen. Förmodar att det delvis är pengar och litet kraftfullare tidningar / kanaler till opinionen som fattas.
Citera
2021-06-28, 14:59
Medlem
Draken55s avatar
Citat:

Jag tycker absolut inte att det stämmer, det stämde med M under Reinfeldt men inte nu.
Citera
2021-06-28, 14:59
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Löven har bitit sig fast lika hårt som en fästing längst in i hörselgången. Möjligtvis släpper han frivilligt efter kohandel med häxan som statsminister.

Tror inte det, Löfven och Lööf kommer att ta kål på varandra. Båda vill vara herre på täppan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in