Citat:
Ursprungligen postat av
taenok
Dom som är direkt och mest påverkade av vår okontrollerade invandring är dom som bor i dom särskilt socialdemokratiska områdena.
Dom påverkas var dag av kriminalitet, otrygghet, dåliga skolmiljöer men fortsätter att rösta S som är direkt orsak till detta och inte kan eller vill förbättra tillvaron för dessa områden.
Med direkt och indirekt menar jag inte på just det sättet, inte i min förklaring tidigare i alla fall.
Direkt påverkad menar jag att man även om man bor i ett lugnt område, ringer läkaren och vill få tid, men får inte den tiden då väntetiderna numera är 3 månader istället för 1 vecka, exempelvis. Vilket i sin tur delvis beror på att trycket på vården är högre än förr. Sjukvårdsapparaten har alltså inte vuxit i samma takt som Sveriges befolkning. Samtidigt har ekonomin dessutom blivit sämre då fler är i utanförskap och går på bidrag.
Och just för att de flesta inte fattar detta, så har vi den här regeringskrisen. Den här regeringskrisen beror ytterst på hur folk röstade i förra valet. I nästa steg beror det på C's avsky mot SD, som ledde till att C ställde till med den ohållbara konstellation som vi hade fram till för ett par veckor sedan.
Men misströsta ej. Samma konstellation kommer återkomma, fast ännu värre. Nästa gång med V bakom ratten också.
S kommer sitta långt bak i bagaget, och åka med som den som ger bränsle till hela ekipaget med sina många mandat.