2021-06-28, 13:12
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Om vaccinet nu fungerar, varför i hela fridens namn är dessa sjuka karantänsregler fortfarande kvar? Nej ingen frihet har getts tillbaka. Alla är grundlurade inkl du.

Frihet gäller bara folk som har råd med karantänshotell eller bara hålla sig undan på en lyxig resort utomlands. Resten är inlåsta i sitt eget land..
Jävlar vad dum i huvudet du är, det finns ingen gräns för ditt tramsande, tydligen. Vaccinet är exakt det som givit dem friheten tillbaka. Det är fritt fram att resa, även till länder på röda listan. De är till och med friare än vad vi är tack vare att de vaccinerat större del av befolkningen. Är våra teatrar, och biografer öppna? Är alla simhallar och alla gymens omklädningsrum och bastu öppna? Kan de servera alkohol på pubar och restauranger som vanligt?

https://www.krisinformation.se/detta-kan-handa/handelser-och-storningar/20192/myndigheterna-om-det-nya-coronaviruset/coronapandemin-detta-galler-just-nu
Citera
2021-06-28, 13:12
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jobbar på ett tillverkande företag där vi håller smittan borta genom seriöst arbete och säljer nu mer än före pandemin. Hade vi kört med dina metoder hade vi gått omkull för utan frisk personal går det inte bedriva produktion. Vi agerade redan januari 2020 med regler för att få så många som möjligt att hålla sig friska fram till vaccin finns och vi har lyckats jäkligt bra och personalen är nöjda med vårt gemensamma seriösa arbete.
Vi har 0 avlidna av covid och med din metod hade vi troligen haft några anställda som vi fått följa till sista vilan.

Grattis, bra jobbat, samma resultat som hundratals skolor som inte haft några restriktioner alls.
Citera
2021-06-28, 13:17
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ingen aning hur det är nu, men de har varit mer förtjusta i munblöjefascism i UK än här hemma i Sverige vad jag vet.
Nej, du verkar inte ha mycket aning om någonting så mycket trams och påhitt du sitter och skriver här. Om du mår så dåligt av att bära ett munskydd så behöver du inte. Punkt slut, din mupp.

Citat:
Do I have to wear a mask?
If you feel able to wear a mask or face covering, then you must.

But there are circumstances where people may not be able to. The Government says you do not have to wear a mask if you have a 'reasonable excuse'.

You might also hear people talking about being 'exempt' or having a 'mask exemption'.

The exact guidance on how this applies to mental health conditions is written differently for England and Wales. And it’s being updated quite often. But in practice the meaning is similar.

In both nations, reasonable excuses for mental health include:

If you're not able to put on, wear or remove a face covering, because of a physical or mental illness or impairment, or disability.
If it's essential to eat, drink or take medication.
If someone is assessing your health, you may be asked to remove your mask.
In England, the guidance also specifies that a reasonable excuse would be:

If putting on, wearing or removing a face covering will cause you severe distress.

https://www.mind.org.uk/information-support/coronavirus/mask-anxiety-face-coverings-and-mental-health/
Citera
2021-06-28, 13:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Citat.Det har gått alldeles utmärkt i över ett år nu iaf för undertecknad.

Klart .. Klart

Ingen tvivl om det.

Men du er jo også universets midtpunkt og alt og alle cirkulerer i baner omkring dig.

At dyrke andre tanker end dine er det samme som at iføre sig foliehat og blive udråbt som Korkad.

Men trods ovenstående kan der desværre skrives tykke bøger om alt det du ikke forstår.

Jag tycker bara inte andra ska lägga sig i vad jag gör och inte gör. Tror du på vaccinet tar du det, vill du vänta så har du all rätt att göra det.

Och ingen ska känna någon skuld och skam varken åt det ena eller det andra hållet.

Lägg ner det där solidaritetstänket är du snäll. Mitt val ska respekteras!
Citera
2021-06-28, 13:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, du verkar inte ha mycket aning om någonting så mycket trams och påhitt du sitter och skriver här. Om du mår så dåligt av att bära ett munskydd så behöver du inte. Punkt slut, din mupp.

https://www.mind.org.uk/information-support/coronavirus/mask-anxiety-face-coverings-and-mental-health/

Du har svårt att förstå vad riktig frihet är märker jag. Läser du inte dina egna länkar?

Det är paragrafrytteri på paragrafrytteri som ingår i vad du kallar ”frihet”.

Som sagt, sådana som du förtjänar ingen frihet..
Citera
2021-06-28, 13:28
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Du har svårt att förstå vad riktig frihet är märker jag. Läser du inte dina egna länkar?

Det är paragrafrytteri på paragrafrytteri som ingår i vad du kallar ”frihet”.

Som sagt, sådana som du förtjänar ingen frihet..
Skulle nog tro att majoriteten här håller med mig i det här fallet. Att behöva ta på sig ett munskydd när man kilar in på affärn för att handla mjölk eller när man tar bussen är det knappast någon som tolkar som en inskränkning i någon frihet. Förutom du då, men så är du ju också helt blåst. Att du dessutom kallar folk för paragrafryttare när det där exakt det DU ägnar dig är så pinsamt att man undrar om du i själva verket är en bot som inte klarar att tänka och resonera logiskt. Blir du lika upprörd över hastighetsbestämmelser och liknande lagar som begränsar din "frihet".
Citera
2021-06-28, 13:33
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Det är 18 grader i London och 17 i Manchester. Jag tror inte att någon upplever det speciellt fängslande att ta på sig ett munskydd när man går in och handlar mat eller tar bussen till jobbet. Det är bara du som sitter och hittar på dumargument för att du inte VILL att ett annat land skall ha öppnat efter en framgångsrik vaccination. Att DU tar på dig en blöja låter dock rätt passande och inte speciellt förvånande.

https://www.yahoo.com/news/weather/united-kingdom/london/london-44418

Snart ska kalaset betalas. Allt fler britter rasar ner för ruinens brant pga restriktionerna.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9731919/Covid-crisis-UK-Firms-beg-support-Freedom-Day.html

Vi svenskar har lämnat en fin nota till våra barn och barnbarn, 150 miljarder i "Covidstöd" till sydeuropeiska länder.

https://www.msn.com/sv-se/ekonomi/nyheter/betalar-150-miljarder-f%C3%A5r-34-tillbaka-ur-eu-s-krisfond/ar-AAKutJ6
Citera
2021-06-28, 13:33
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Skulle nog tro att majoriteten här håller med mig i det här fallet. Att behöva ta på sig ett munskydd när man kilar in på affärn för att handla mjölk eller när man tar bussen är det knappast någon som tolkar som en inskränkning i någon frihet. Förutom du då, men så är du ju också helt blåst. Att du dessutom kallar folk för paragrafryttare när det där exakt det DU ägnar dig är så pinsamt att man undrar om du i själva verket är en bot som inte klarar att tänka och resonera logiskt. Blir du lika upprörd över hastighetsbestämmelser och liknande lagar som begränsar din "frihet".

Det jag har problem med är idiotregler som skapar mer problem än de löser.

Munskydd är ren och skär idioti och inte lösningen på pandemin.

Det gör bara att fler går ut och godhetssignalerar i flock och samtligt bidrar till sänkt immunförsvar.

Det finns en god anledning till att det rent historiskt aldrig någonsin varit rekommenderat för användning i allmänheten.
Citera
2021-06-28, 13:37
Medlem
Citat:
Jag tycker bara inte andra ska lägga sig i vad jag gör och inte gör. Tror du på vaccinet tar du det, vill du vänta så har du all rätt att göra det.

Och ingen ska känna någon skuld och skam varken åt det ena eller det andra hållet.

Lägg ner det där solidaritetstänket är du snäll. Mitt val ska respekteras!

Gør hvad du vil, men stop med at undergrave samfundet.
Citera
2021-06-28, 13:37
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Snart ska kalaset betalas. Allt fler britter rasar ner för ruinens brant pga restriktionerna.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9731919/Covid-crisis-UK-Firms-beg-support-Freedom-Day.html

Vi svenskar har lämnat en fin nota till våra barn och barnbarn, 150 miljarder i "Covidstöd" till sydeuropeiska länder.

https://www.msn.com/sv-se/ekonomi/nyheter/betalar-150-miljarder-f%C3%A5r-34-tillbaka-ur-eu-s-krisfond/ar-AAKutJ6

Undrar vad vårdskulden kommer att kosta för alla som blivit uppskrämda av covidianpropagandan. Den som lever får se.
Citera
2021-06-28, 13:40
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Gør hvad du vil, men stop med at undergrave samfundet.

Det har jag aldrig gjort vad jag vet
Citera
2021-06-28, 13:41
Medlem
IMBILDENs avatar
Känns som det håller på att gå åt helvete nu. Fullt med hemvändande covid-smittade fotbollssupportrar.
Bara 1/3 av alla vuxna är vaccinerade. Barnen är inte vaccinerade alls.
Känns som vi kommer få en rejäl fjärde våg när skolorna öppnar om 7-8 veckor. Dessutom med Delta-varianten som är betydligt mer dödlig och smittsam.

Nu har dessutom regeringen abdikerat. Kanske kan kungen ta över och styra upp situationen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in