2021-06-28, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Unga män är redan överrepresenterade vad det gäller just hjärtmuskelinflammation.

Jag betvivlar starkt att det handlar om 1200 fall i USA, men om så ändå är fallet, hur många fall är det egentlig på typ 150 miljoner givna doser?

Antal personer som snubblar och bryter benet inom några dagar efter vaccinationen borde också handla om tusentals..

Alla unga män är det nog inte som fått dos 2 ännu.
Att det just kommer efter dos 2 får ju folk att tveka nu på att ta andra dosen.
Eller ta första.

Vaccin skepsisen kommer hur som växa oavsett att inte fallen är så många.
Citera
2021-06-28, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Och hur kommer det sig att vaccinet inte ger någon som helst frihet tillbaka, vilket många trodde. Inte minst stackars engelsmännen...

https://www.standard.co.uk/news/uk/freedom-double-covid-vaccine-lockdown-july-19-unlikely-b941708.html

Nej vaccin kommer inte tvärstoppa coviden det är säkert.

Människor kommer bli vaccintrötta när det medicin experiment mynnar ut i massa skumma biverkningar.
Citera
2021-06-28, 12:16
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Helt öppet? Skojar du med mig eller?

https://www.gov.uk/guidance/travel-abroad-from-england-during-coronavirus-covid-19
Men allvarligt, hur blåst kan du vara egentligen? Det är öppet i STORBRITANNIEN, de kan resa hur de vill i STORBRITANNIEN. Alla butiker, hotell, restauranger, biografer, gym, teatrar, pubar, museum är öppna. De får träffas och kramas, sova över hos varandra och äta middagar tillsammans. Karantän vid inresa i Storbritannien gäller ju bara vid inresa från länder på röda listan och gula listan, men det är fritt fram att resa.
Citera
2021-06-28, 12:27
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Alla unga män är det nog inte som fått dos 2 ännu.
Att det just kommer efter dos 2 får ju folk att tveka nu på att ta andra dosen.
Eller ta första.

Vaccin skepsisen kommer hur som växa oavsett att inte fallen är så många.

Eftersom VAERS systemet bygger på frivillig inrapportering och därmed underrapporterar händelser som inte är direkt misstänkta så tror jag antalet inrapporterade fall kommer öka ordentligt nu efter medias rapportering. Ungefär som svininfluensa o narkolepsi. Efter media fick upp ögonen så strömmade det in rapporter i Sverige till vårt system.

Så förväntar mig en rejäl ökning av skepsisen

Då vaccinerna är "emergency approved" så kanske man borde invänta ett riktigt godkännande innan man vaccinerar unga o barn.
Citera
2021-06-28, 12:43
Medlem
Eftermiddagens presskonferens måste väl innebära att FHM's Steg 2 inleds på torsdag?
Det finns en viss ironi i att allas vår landsfader Löfven konstant tjatar om pandemins allvarliga närvaro i landet samtidigt som man inleder nästa fas i återöppnandet och i detta mer eller mindre blåser faran över
Citera
2021-06-28, 12:46
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Är du dum eller? Det är HELT öppet i Storbritannien och folk kan resa hur de vill. Det är precis som jag skrev bara munskydd inomhus på allmän plats, nattklubbar och fullsatta läktare som är kvar att ta bort. Det är helt öppet. Fattar du trögt?
Att gå runt med blöjan i denna stekande värme känns inte så "fritt"
Låter som de alla befinner sig i sina egna anpassade fängelsen
Citera
2021-06-28, 12:47
Medlem
virvelbaggs avatar
Nu kör de på hårt i Ryssland.
Idag skärper Ryssland sina restriktioner mot coronaviruset sedan smittotalen ökat markant den senaste tiden.
Enligt de senaste uppgifterna har 21,650 nya fall rapporterats, varav 7246 har insjunknat i Moskva över natten.
Nu kommer människor i Moskva inte kunna besöka restauranger eller caféer utan digtala pass som visar att de är vaccinerade, eller negativa pcr-test.
https://sverigesradio.se/artikel/moskvabor-behover-coronapass-for-att-besoka-kafeer

Tydligen har de svårt att få folk att vaccinera sig. Kanske det här kan hjälpa till.
Citera
2021-06-28, 12:48
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Mina 3 kollegor i Storbritannien säger att du har fel. Har du källa?
Dina "kollegor" får sluta knarka. I Storbritannien är alla butiker, hotell, restauranger, biografer, gym, teatrar, pubar, museum är öppna. De får träffas och kramas, sova över hos varandra och äta middagar tillsammans. Karantän vid inresa i Storbritannien gäller ju bara vid inresa från länder på röda listan och gula listan, men det är fritt fram att resa. De är alltså betydligt friare än oss och det skedde stegvis allt eftersom man vaccinerat de äldre i tillräckligt hög omfattning, precis som jag skrev. Det är alltså vaccinet som givit befolkningen sin frihet tillbaka. Att kurt-sune är så blåst att han tror att "engelsmännen" har fått sin frihet förstörd är djupt tragiskt men samtidigt utmärkande för en tvättäkta anti-vaxxer och loser i kollosalformat.
Citera
2021-06-28, 12:52
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Att gå runt med blöjan i denna stekande värme känns inte så "fritt"
Låter som de alla befinner sig i sina egna anpassade fängelsen
Det är 18 grader i London och 17 i Manchester. Jag tror inte att någon upplever det speciellt fängslande att ta på sig ett munskydd när man går in och handlar mat eller tar bussen till jobbet. Det är bara du som sitter och hittar på dumargument för att du inte VILL att ett annat land skall ha öppnat efter en framgångsrik vaccination. Att DU tar på dig en blöja låter dock rätt passande och inte speciellt förvånande.

https://www.yahoo.com/news/weather/united-kingdom/london/london-44418
Citera
2021-06-28, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Det är ju påtagligt det där med medellivslängden.
Första gången sedan 1968
Medellivslängden i Sverige har ökat stadigt de senaste 100 åren och det är första gången på länge som trenden går åt andra hållet, enligt rapporten.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/overdodligheten
Rapporten visar att den förväntade medellivslängden under 2020 minskade med
0,69 år för män och med 0,40 för kvinnor jämfört med 2019. Detta innebär att en
trend av ökande medellivslängd bröts under 2020.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/97572ae468db4bf2ae3ff6bf68ea95e5/overdodlighet-dodlighet-covid-19-sverige.pdf

...första gången på länge som trenden går åt andra hållet...

Vilket är helt logiskt, förväntat och förståeligt. Jag visste att det skulle ske för 1+ år sedan. De äldre, och en del av 'inte så gamla', tror på propagandan och Sagan om Coronan, lever i ständig skräck och ångest, vilket är mycket påfrestande för både psyko och somatiska hälsan.

Sitter hemma, rör inte på sig, äter större mängder mat, blir tjockare vilket i sig själv är mycket farligare för hälsan än "covid 19" förkylningen.

Undviker att kontakta hälsovården, när de verkligen behöver den, i rädslan av att bli smittade och sjuka i "covid 19", eller mördade med morfinet, och så vidare.

Inte undra att medellivslängden har minskat. Det motsatta vore underligt, men det är inte en konsekvens av "covid 19", utan av hysterin och de kontraproduktiva "åtgärderna".
Citera
2021-06-28, 13:03
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Att tvingas på en munbinda är absolut en inskränkning i ens frihet. Jag är glad att vi inte håller på med sådana dumheter här hemma.

Munskydd är och förblir tidernas största teater med godhetssignalerarande woke-galningar i huvudrollerna.
De har väl vad jag kan läsa mig till samma regler som alla andra länder vad gäller munskydd och man behöver inte ha munskydd på sig om man upplever det som ett obehag. Så där har du fel igen. Som vanligt.
Citera
2021-06-28, 13:09
Medlem
Citat:
Ja fast det här är något väldigt speciellt och extremt lukrativt om hela jordens befolkning ska vaxxas.

Jag menar att de flesta absolut kan klara sig utan detta vaccin. Så jag förstår inte problemet med att vara ett ”självhushåll” ? Det har gått alldeles utmärkt i över ett år nu iaf för undertecknad.

Citat.Det har gått alldeles utmärkt i över ett år nu iaf för undertecknad.

Klart .. Klart

Ingen tvivl om det.

Men du er jo også universets midtpunkt og alt og alle cirkulerer i baner omkring dig.

At dyrke andre tanker end dine er det samme som at iføre sig foliehat og blive udråbt som Korkad.

Men trods ovenstående kan der desværre skrives tykke bøger om alt det du ikke forstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in