2021-06-28, 10:59
Medlem
Ringhals3s avatar
Hej!

Gick bakom en lufsig tjock långhårug man i 40-årsåldern på stan idag, han släpade fötterna efter sig och såg allmänt ovårdad ut.

Jävla pissluffare tänkte jag, ett uttryck som återkommer här på Flashback men vad är egentligen en pissluffare?

Är DU en pissluffare?
Känner eller känner du till någon pissluffare?
Citera
2021-06-28, 11:36
Medlem
karlskrona1234s avatar
du tänkte att han var en pissluffare men du vet inte vad en pissluffare är...
Citera
Medlem
Meanderbetraktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hej!

Gick bakom en lufsig tjock långhårug man i 40-årsåldern på stan idag, han släpade fötterna efter sig och såg allmänt ovårdad ut.

Jävla pissluffare tänkte jag, ett uttryck som återkommer här på Flashback men vad är egentligen en pissluffare?

Är DU en pissluffare?
Skillnad mellan "luffare" och "pissluffare"?
Citera
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Hej!

Är DU en pissluffare?

En pissluffare är någon som inte håller sin hygien, hänger runt på stan utan jobb och aldrig har pengar.
Brukar oftast lukta piss pga ohygein
Citera
2021-06-28, 11:37
Medlem
Citat:
Hej!

Är DU en pissluffare?

Ett uttryck som blivit i ropet bland obildade white trash-människor
Citera
2021-06-28, 11:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Meanderbetraktaren
Skillnad mellan "luffare" och "pissluffare"?

Luffade hyfsad hygien ändå fortfarande sliten men har kanske något hopp om framtiden. Pissluffare skiter i vilket har gett upp tron om livet. Bryr sig inte ens om hygienen därav pisslukten och uttrycket
Citera
2021-06-28, 11:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det här med att skälla folk för "luffare" känns som en ganska ny företeelse. När blev detta uttryck modernt?
Citera
2021-06-28, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det här med att skälla folk för "luffare" känns som en ganska ny företeelse. När blev detta uttryck modernt?
Pissluffare är ett vedertaget epitet för ”bajare” aka Hammarbysupportrar av den äldre stammen. Nyare supportrar till Zlatan united är oftast hipsters eller dalmasar/smålänningar men har fått ärva titeln.
Senast redigerad av Armadou 2021-06-28 kl. 11:49. Anledning: Fel
Citera
2021-06-28, 11:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Pissluffare är ett vedertaget epitet för ”bajare” aka Hammarbysupportrar av den äldre stammen. Nyare supportrar till Zlatan united är oftast hipsters eller dalmasar/smålänningar men har fått ärva titeln.
Hahaha, ok, det visste jag inte.
Citera
2021-06-28, 11:53
Medlem
En luffare är en skön typ som lallar stad, land och rike runt. En pissluffare är en uteliggare som luktar piss.
Citera
2021-06-28, 11:57
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag minns det från högstadiet, vilket jag började i 94.
Citera
2021-06-28, 11:59
Medlem
Hardstekts avatar
Uttrycket pissluffare har väl sina rötter i göteborg?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in