2021-06-28, 11:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Ja, det skall bli intressant att se vad folkpartisterna i den här tråden säger när Kristersson först röstas ner med hjälp av L-mandat, och sedan när Löfven väljs med hjälp av samma mandat. Löfven kommer säkert att locka med någon tung liberal reform, till exempel klimatkompenserade rum för handikappade, eller något liknande.

Då kan ju Löfven sitta där och mysa.

Ja, jag förstår inte resonemanget att stötta L överhuvudtaget om man inte är deras kärnväljare. Att stödrösta på några som är helt opålitliga är ju vansinne.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Om det är några som lurat Sverige är det dina idoler moderaterna med Fredrik Reindfelt och kompani.
Vi ser det på utvecklingen i landet...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ohyfsad
Satsar min förstfödda på att Annie blir statsminister.
Ja det är den största risken nu, då kommer L tillbaka och då är vi tillbaka på typ göken igen...
Citera
2021-06-28, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Jävligt odemokratiskt hur Socialdemokraterna vägrar nyval och hänvisar till pandemin, pandemin är ju i princip över, speciellt inom kommande 3 månader då ett nyval skulle ske.

Det är väl det mest demokratiska de kan göra eftersom majoriteten av väljarna inte vill ha nyval. Finns inget gott att ha ett extraval ett år innan ett ordinarieval. Den nya regeringen hinner knappt tillträda innan den måste lämna över stafettpinnen igen. Snacka om slöseri med skattpengar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Löfven.
Men ett ett sånt förslaget behöver ju i så fall stöd av L och dom har ju redan sagt att de inte kommer stödja Löfven mer.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Jo några (L) ledamöter kommer att ta chansen att godhetssignalera.

Tror jag inte. Jökkramarna har hittills röstat med partilinjen.

Citat:
Tror dock att det kommer att finnas 175 mot Löfven också. Skuille inte förvåna mig om ett par (V) ledamöter röstar Nej.

Jag tror snarare att det av olika skäl kan bli svårt att trumma ihop 175 röster mot vare sig Löfven eller Kristersson. Avgörande blir då vilken kandidat talmannen lägger fram först.

Citat:
Annars är det en stor seger idag. Tar Talmansrundorna ett par veckor så blir det ingen Höstbudget med (S)-märkt valfläsk i vilket fall

En skadskjuten rödgrön regering som haltar sig fram till nästa val är på sätt och vis det optimala utfallet för den borgerliga oppositionen.
Citera
2021-06-28, 11:38
Medlem
Citat:

Japp, det lutar mot Annie med stöd från s och m. Så slipper man extra val.

M har ju princip emot att gå samman med s men de borde se att s och m är bättre än s och mp.
Citera
Medlem
Citat:

ja det skulle bli det bästa sättet att bli av med henne nästa val
Citera
Medlem
Kan Kristersson utlysa extraval om han lyckas bilda regering? Det borde väl vara bättre för honom än att försöka regera i ett år utan majoritet i riksdagen.
Citera
Medlem
Citat:
Det är väl det mest demokratiska de kan göra eftersom majoriteten av väljarna inte vill ha nyval. Finns inget gott att ha ett extraval ett år innan ett ordinarieval. Den nya regeringen hinner knappt tillträda innan den måste lämna över stafettpinnen igen. Snacka om slöseri med skattpengar.
Haha du tror Löfven bryr sig om vad folket vill? Han säger ju det för att högern skulle ta över vid nyval!
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ja, det är dock mer kutym än formell regel.
Så begreppet "expeditionsministär" finns inte lagreglerat? Om de ville skulle regeringen kunna köra på som vanligt menar du?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Nej.

Är man högerkonservativ om man vurmar för asylrelaterad anhöriginvandring och upprepar att man helhjärtat stödjer BLM som i princip är samma sak som AFA? Jag tycker det verkar befängt och att hon inte har koll på verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in