2021-06-28, 11:34
Medlem
Snapcounts avatar
Ja, då blir väl bollen hos Ulf Kristersson..

Så hur skall det gå då ?

Ser ingen kommentar ifrån M..
Citera
2021-06-28, 11:34
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
Kruxet är att vi nog med stor sannolikhet får nån annan vänster-liberal cuck-jöns istället som öppnar gränserna ännu mer.

Svårt att tro vi får nån som kommer faktiskt fixa upp situationen.

Ett år är för kort tid, endast en majoritetsregering med bara SD skulle hinna göra någon större skillnad på så kort tid.

Ideala nu är en M-regering som börjar med vissa reformer men p.g.a. av halvhjärtade insatser förlorar väljare till SD samtidigt som S tappar till både SD och V. Då kan vi få ett bra val 2022 med SD som största parti.
Citera
2021-06-28, 11:35
Medlem
Kan någon kort berätta anledningen till att Stefan blivit bortröstad? Vilken är den officiella anledningen och vilken är den inofficiella (tror du?)
Varför ogillar folket Stefan och varför ogillar du honom?
Jag har svårt att förstå varför just han är så illa omtyckt och det känns som att jag missat något oerhört stort felsteg från hans sida.
Citera
Medlem
Satsar min förstfödda på att Annie blir statsminister.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Jo han är fortfarande statsminister.
Ja, fast bara för en expeditionsminstär som inte har samma befogenheter som en "normal" regering, utan bara får sköta "rutinärenden", inte fatta några avgörande beslut.
Citera
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redrik.feinfeldt
Om Ulf tar över med stöd av SD redan nu efter ett extraval och allt sedan verkar fungera utmärkt faller sossarnas narrativ om nazister och sveriges undergång, då kommer sossarnas period av vanstyre definitivt vara över under lång framtid. Han vill hellre mala på med överenskommelser och oansvar, där alla kan skylla ifrån sig utan risk, kanske till och med lura folket en gång till vid ordinarie val 2022...tror jag

Om det är några som lurat Sverige är det dina idoler moderaterna med Fredrik Reinfeldt och kompani.
Citera
Medlem
Jävligt odemokratiskt hur Socialdemokraterna vägrar nyval och hänvisar till pandemin, pandemin är ju i princip över, speciellt inom kommande 3 månader då ett nyval skulle ske.
Citera
2021-06-28, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja, fast bara för en expeditionsminstär som inte har samma befogenheter, utan bara får sköta "rutinärenden", inte fatta några avgörande beslut.

Ja, det är dock mer kutym än formell regel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Alternativ av vem menar du?
Löfven.
Citera
Medlem
esprit21s avatar
Nu öser väl skattebetalarna ännu mer pengar över löfven som plåster på såren
Citera
Medlem
kubuns avatar
Ja som jag sa - talmansrunda som ändar upp i regering S, MP, C med V som stödparti precis som innan men med L borta. Tills sept 22 kommer man att klara av att hanka sig fram.

Blev det bättre? Ja för hyresgästerna och för att blocken blev mer tydliga nu till valet sept 22. Å lite avklädda blev de allt med sina munskydd påsatta som en slags symboliska munkavlar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Som vurmar för asylrelaterad anhöriginvandring och har en partiledare som vurmar för BLM = AFA i princip. Skojar du?
Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in