2021-06-28, 10:37
Medlem
Fan vad han tjatar om "handlingskraftig regering". Enligt Stefan är detta viktigare än vilken politik som förs.
Citera
2021-06-28, 10:37
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag trodde nog han skulle skylla på L som hoppat av JÖKen, möjligen på C som drivit Marknadshyror. Hur V kan ha fel kan jag bara inte förstå. Annat än i en äkta (s)-dimma där V per automatik förväntas gör allt för S och aldrig få något tillbaka.

Hur kan det finnas någon vinst i att göra V sura på S? Han måste verkligen verkligen vara sur.

S kanske börjar bli rädda för V nu när de ökat i opinionen. Om V skulle få typ 15% i nästa val så blir det jobbigt för S.
Citera
2021-06-28, 10:38
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksdalern
Snälla säg att vi kommer få en höger regering, jag är så extremt trött på socialdemokraternas lögner och deras vända kappan efter vinden politik.
Vi har haft en högerregering under Löfven. Finns inte en vänster-fråga han drivit med kraft.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Tror jag aldrig hört Steffe vara så bekymrad för pandemin tidigare.., med tanke på "allt" han gjort för att bekämpa den tidigare.
Citera
Medlem
Erik Östs avatar
Det tragiska är att Mp och V kommer få överta många S-missnöjesröster valet 2022 hur som helst , ev en och annan korkad C-väljare (invandrare) kan slinka med också!
Senast redigerad av Erik Öst 2021-06-28 kl. 10:40.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
"Tänk på det bästa för Sverige, bort från spelteorier" blabla. Följt av angrepp på SD om "högerextrema", "främlingsfientliga", "ska inte ha inflytande" Han är ju totalt dum i huvudet. Det är inte han som bestämmer om SD ska ha inflytande, det gör väljarna. Det är därför han har det så svårt just nu och lär få det än mer svårt framöver. Jävla fyllo!

SD har på ett decennium erhållit uppåt 20% av väljarstödet. Man är på kort tid nästan lika stora som S. Kan någon förklara det för glappkäften?

Jo, det är som om Punch och Judy skulle hålla ett tal där de låtsas vara statsmannamässiga.
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag trodde nog han skulle skylla på L som hoppat av JÖKen, möjligen på C som drivit Marknadshyror. Hur V kan ha fel kan jag bara inte förstå. Annat än i en äkta (s)-dimma där V per automatik förväntas gör allt för S och aldrig få något tillbaka.

Hur kan det finnas någon vinst i att göra V sura? Han måste verkligen verkligen vara sur.

Han lägger absolut ingenting på Centern och Annie Lööf. Han har HELT lierat sig med Centern.
Citera
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Alternativ 3 är det mest troliga, L är lika hala som C när det gäller politisk allians.

Detta betyder självmord dock.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Talmannnen har väl 4 försök på sig, dvs som då skall upp och röstas om i kapparen?

Det kan nog ta lika lång tid som det gjorde förra gången, flera månader alltså.

Nej aldrig att det tar så lång tid.
Det har han ju uttalat själv redan förra veckan.
Läget är annat nu där spelplanen är rätt tydlig.
Det finns inte så jäkla mycket att diskutera partierna emellan. Löfven har ju t ex redan haft en vecka nu. Utan någon framgång.

Några veckor, sedan är det över. Men jag tror man löser det under talmansrundorna förvisso.
Fyra försök har han ja.
Citera
Medlem
"SD ska inte ha inflytande"

Sd: 17.5%
Mp: 4.4% (sitter i regeringen)
Citera
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
S kanske börjar bli rädda för V nu när de ökat i opinionen. Om V skulle få typ 15% i nästa val så blir det jobbigt för S.
Det tar naturligtvis tid för Sveriges långsammaste parti S att fatta att deras lillebror nu är stor. De fattar inte ens att SD finns, efter 8 år.
Citera
Medlem
GeleZachas avatar
Det här är genuint läskigt. Löfven har på riktigt "pandemin" som svepskäl för att inte utlysa extraval. Ändå sedan coronahysterin började har jag varit orolig för att politikerna ska utnyttja den för att bortse från demokratin, och mycket riktigt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in