2021-06-28, 10:02
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Fattar som sagt fortfarande, och har aldrig gjort, de som räds SD och hatar dem på köpet. Jävla idioter.

Ja, de har en dålig start på sitt parti, ja de har röttägg, men det har alla, även om det gått längre tid sedan S skapades, tex.

Och man VET i princip redan vad som sker om SD får formell makt!
Inget särskilt!

För norska motparten Fremskrittspartiet, och danska Dansk folkeparti kom till makten, och vad skedde? Inget särskilt! Snarare att de hanterade flyktingkrisen oändligt många ggr bättre än oss, så vad är det för fel på folk?

Må vara att du inte delar SDs politik, OK, men att hata dem och tro att WW3 kommer om de kommer till makten, är fan 100% efterblivet hjärntvättat.

För mig är det lätt att förstå rädslan, "dom e fascister". Men 30 år är en väldigt lång tid i ett ungt partis utveckling. Det är inte samma parti som när Anders Klarström tillträdde 1989. Han själ har också utvecklats och hyser vad jag vet inte samma tankar som då.

Man kan säga att rädslan är irrationell.
Citera
Medlem
Får man ta en iskall öl kl 10:20 om det nu blir ett extra val?
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Flashback har alltid rätt. Det gäller bara att sila bort 99.99% av skiten som skrivs här.

Jo, så är det. Hade det varit en nyreggad nollpostare som sagt det hade jag inte lagt så stor vikt på det. Nu var det inte det utan en rätt gammal användare med låg postcount (ett par hundra) inlägg. Då finns chansen att användaren bara skriver när den har torrt på fötterna.

Så jag släppte det inlägget igenom mitt 99.9%-filter. Jag hoppas på en bra present om 13 minuter
Citera
2021-06-28, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justinai

Självklart! Det tror jag många kommer göra.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Inte nödvändigtvis. Någon lösning kan han inte presentera. Det är antingen extra val eller talmannarundor. Eller? Och då känns det överflödigt med någon fler än statsministern.

Om han säger att han avgår så att det blir talmannens jobb så kan han ju samtidigt informera om att han har en uppgörelse.
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegelpanna123
Avgår —-> Talmansrundor

Extraval —-> Löven sitter kvar fram till valet.

Rätta mig om jag har fel👀

Ja han sitter kvar i någon sorts interimsadministration i 3 månader, för ett extra val skall hållas inom 3 månader. Talmannen pratade om att det skulle ske i september om det blir extra val.
Citera
2021-06-28, 10:04
Medlem
Citat:
I teorin så kan en talmansrunda pågå hur länge som helst. Det finns inget i våra lagar som begränsar tiden av en talmansrunda. Det enda som begränsas är antalet rundor.

Äh.
Det fattar väl jag med. Problemet är fortfarande att det i praktiken inte går. Finns ingen som har talmansrundor i över ett år.
Teorin är något annat.
Citera
2021-06-28, 10:05
Medlem
antoneriks avatar
Alla överdriver sin attraktionskraft i händelse av ett extraval. För att den ideologiska knuten ska lösas runt SD så måste M+KD+SD få egen majoritet. Möjligen tillsammans med L. Det är inte alls säkert att det kommer att hända.

Det konservativa blocket beter sig som om dom går mot en promenadseger. Är det verkligen lämpligt att utsätta folket för ett extraval därför att Bill inte vill fika med Bull?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Finns det någon lägsta gräns för valdeltagande i Sverige? Om t.ex. bara 30% röstar, kommer det ändå vara ett "godkänt" val?
Nä, om det bara är Steffe som röstar så får S alla mandat.
Citera
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
I teorin så kan en talmansrunda pågå hur länge som helst. Det finns inget i våra lagar som begränsar tiden av en talmansrunda. Det enda som begränsas är antalet rundor.

Vi kommer nog få höra ett helt batteri av samma politiska löften och floskler om framtiden som aldrig infunnit sig i decennier om det blir talmansrundor , för att "rädda" alla löften och floskler en runda till!
Citera
2021-06-28, 10:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justinai

Man får ta två.
Citera
2021-06-28, 10:06
Medlem
ErikTheReds avatar
Inga läckor från socialdemokraterna än?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem