2021-06-28, 08:16
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Nej, jag menar allvar. I händelse av politiskt kaos tror jag att svenskarna kommer att bli socialdemokrater igen. Löfven kommer att göra valet till en folkomröstning om SD. Typ, rösta på s-c-mp, annars måste vi ta in vänstern (och eventuellt nyans) också i regeringen. Alla 60+ ser fortfarande s som en garant för trygghet när det krisar.
Ja, det är säkert valstrategin. Allt, precis allt, i svensk politik kretsar kring SD numera. Egentligen är det så sjukt. Varför inte ta de frågor som gjort att SD vuxit som parti på allvar i stället? Prata med SD och lösa problemen? Nej, så vuxna är inte våra politiker. De vill hellre göra själ för sitt rykte som överbetalda sandlådebarn...
Citera
2021-06-28, 08:17
Medlem
Conny63s avatar
SD tredje största partiet, när Annie Lööf är borta kommer även C lyssna på alla partier .
Citera
2021-06-28, 08:19
Medlem
jag tror vi får veta tidigt om det blir omval eller inte, för Lofven vet nog vad som är mest troligt så jag hoppas han visar att han är den som styr genom att med en gång utlysa nyval. För ska det utlysas så är det bättre det tydligt kommer från han än efter 10 misslyckade försök o undvika det.

Jag hoppas de tänker så.
Citera
2021-06-28, 08:21
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Då är S+M+Mp enklare. Mp är betydligt mer flexibla än C.

Nu lär S och M aldrig ingå i samma regering men det skulle vara stor komik om ditt förslag med S+M+Mp blev av. Att se minerna på C vid en sån överenskommelse.
Citera
2021-06-28, 08:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja, det är säkert valstrategin. Allt, precis allt, i svensk politik kretsar kring SD numera. Egentligen är det så sjukt. Varför inte ta de frågor som gjort att SD vuxit som parti på allvar i stället? Prata med SD och lösa problemen? Nej, så vuxna är inte våra politiker. De vill hellre göra själ för sitt rykte som överbetalda sandlådebarn...
Fast är det så märkligt? S, Vs, Cs, och MPs väljare står mycket långt ifrån SD och vill inte att deras företrädare närmar sig SDs politik. Varför ska företrädarna skita i vad deras väljare tycker?
Citera
2021-06-28, 08:22
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Haha, alla gnäller över våra partier och politiker. Samtidigt är det en exakt spegling av det svenska folkets röster.
This is what you asked for, now suck it up!
Jag skulle säga att majoriteten av alla svenskar som hänger på Flashback och internet överlag inte röstar S.

Margareta, Inga-Lill, Britta, Ulla-Britt 68 år etc samt alla pensionärer och alla i hela Sverige som inte är på Internet eller läser om politik röstar S. Även största andelen av invandrarna röstar gärna på S.
Citera
2021-06-28, 08:23
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Lustig hur man lyckats lura folket att C är ett "mittenparti" när det i själv verket är kanske det mest extrema parti vi har. Verkligen ett ytterkantsparti. SD är det riktiga mittenpartiet.

Håller med. På den klassiska höger-vänsterskalan så är väl C mer höger än moderaterna nuförtiden.
Citera
2021-06-28, 08:26
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Lustig hur man lyckats lura folket att C är ett "mittenparti" när det i själv verket är kanske det mest extrema parti vi har. Verkligen ett ytterkantsparti. SD är det riktiga mittenpartiet.
C liknar Demokraterna i USA; ekonomisk höger, men fortfarande extremt "woke".
Citera
2021-06-28, 08:29
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Stämmer det där med Annies sko? Är det ett mediapåhitt eller ljuger hon igen? Var har Steffe och Mogge och Dampberg hållit hus i helgen, de har inte synts alls. Slickar såren eller hittar på nytt djävelskao.
Citera
2021-06-28, 08:29
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Fast är det så märkligt? S, Vs, Cs, och MPs väljare står mycket långt ifrån SD och vill inte att deras företrädare närmar sig SDs politik. Varför ska företrädarna skita i vad deras väljare tycker?
Väljarna "står mycket långt från SD" för att dessa väljare är grundlurade av media och etablissemanget. En ansvarstagande politiker förstår det och ser till att implementera lösningar som är långsiktigt hållbara för landet. Problemet är att dessa politiker inte är ansvarstagande, utan enbart maktoptimerande.
Citera
2021-06-28, 08:31
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
jag tror vi får veta tidigt om det blir omval eller inte, för Lofven vet nog vad som är mest troligt så jag hoppas han visar att han är den som styr genom att med en gång utlysa nyval. För ska det utlysas så är det bättre det tydligt kommer från han än efter 10 misslyckade försök o undvika det.

Jag hoppas de tänker så.
Om vi backar så har Löven varit allt utom konkret.
Han sa att dom inte tänkte styra med en borgerlig budget utan att han skulle kliva åt sidan, detta gjorde han inte utan tomma ord det är hans starkaste sida
Citera
2021-06-28, 08:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Håller med. På den klassiska höger-vänsterskalan så är väl C mer höger än moderaterna nuförtiden.
Moderaterna är ett klart mycket mer konservativt parti än vad C är, så det där fattar jag inte hur du får till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in