2021-06-28, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Hans musik och hans personlighet gick rakt in i hjärtat. En riktigt skön typ som man inte kunde göra annat än att gilla.

Livet är ändligt, men det var tråkigt att hans tog slut så fort. Hoppas han nu ser till att liva upp Sankte Per och de andra där uppe.

De sitter säkert och rögar holk nu, Peps och Sankte Per.
Citera
2021-06-28, 02:01
Medlem
Reggae är inte =skön lirare. Ni vet inget om PP som privatperson, eller hur?
Citera
2021-06-28, 02:46
Medlem
Legend! R.I.P Peps !
Citera
2021-06-28, 03:19
Medlem
zerocolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Mycket skitsnack här. Peps for i själva verket över havet till det stora landet i väst och fick där pris för sin eminenta bluesmusik. I den jävla konkurrensen. Helt unik musiker värd 1000 datorprogrammerade Yasin vilken dag i veckan som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av rappytt

Är PP också en herre vars konstnärliga gärning man ska skilja från övrig livsvandel?
Vad snackar vi om, konkret, ifråga PP's negativa personliga egenskaper?
Jag förväntar mig att det nu framkommer sensationella uppgifter, och vi bjuds på ett scoop.
Och inte den vanliga svenska avundsjukan och bakom-ryggen skitsnacket.
Citera
2021-06-28, 06:13
Medlem
Citat:
Har för mig han besökte Jamaica för att lära sig mer, men blev lite ignorerad där.
Citera
2021-06-28, 07:40
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:

Inte intresserad av hur han var som person i verkligheten. Jag behåller minnet om honom som jag tror mig att han var + att han tog raggean till Sverige och våra hjärtan.
I min värld så var det en skön gubbe som satt på verandan, rökte holk och spelade gitarr.
Citera
2021-06-28, 07:43
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purkatunk
Peps Persson var således en sk whigger. Troligtvis den första Svenska whiggern. Hatten av för det. För att ha berett väg för senare generationer whiggers som Petter och Sebbe Staxx

Fast Peps fattade det själv och slutade vara whigger.
Citera
2021-06-28, 08:17
Medlem
CommonSenses avatar
Tyckte han inte va nå bra alls, tråkig musik och tråkig dialekt
Citera
2021-06-28, 08:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zerocola
Är PP också en herre vars konstnärliga gärning man ska skilja från övrig livsvandel?
Jag förväntar mig att det nu framkommer sensationella uppgifter, och vi bjuds på ett scoop.
Jag har hört att han han rökt narkotikaklassade preparat.
Boom!
Citera
2021-06-28, 08:51
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerocola
På minussidan kan nämnas flitigt röka av mer exotiskt slag, där står jag själv fri.
Sexuellt umgänge med 13 årig flicka, där kan jag tyvärr inte säga detsamma.
Citera
2021-06-28, 09:25
Medlem
ceyifam2s avatar
Fick mitt första kassettband (Blodsband) med Peps på 80-talet av en släkting som tröttnat på all sin 70-talsmusik. Min första kontakt med vänstermusik undantaget de mer kommersiellt framgångsrika Hoola Bandoola som spelades ofta på radion.

Falsk matematik är en av mina favoriter. Lyssnade på Hög standard så sent som i torsdags när jag bilade genom Sverige, arg på samhällsutvecklingen.

I övrigt ska jag inte låtsas som att han var en husgud, jag hade till en början svårt för skånskan men nu när han är död känner jag för att lyssna mer på hans musik och texter. Skånskan har jag vant mig vid.

Eventuellt knarkande etc intresserar mig inte speciellt, går inte tusan att hålla koll på alla artisters eventuella fel och brister.
Senast redigerad av ceyifam2 2021-06-28 kl. 09:27.
Citera
2021-06-28, 09:27
Medlem
mjukmjukares avatar
Stor sorg över att döden tar oss. Tar Peps.
Absolut.

Mina äkta och ärliga känslor för Peps är att han på många sätt fanns runtomkring en gammal framliden HusGud,
Kal P Dal.

Men då Peps inte har varit aktuell med nyheter, och framförallt framgångar på många många år, O’Boy, ja då kan jag tycka att det hycklas friskt när ALLAS vår Peps har avlidit.

Han rattade framförallt vid mixerbord under många år, så visst, musik var hans liv.
Men …. nej.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in