2021-06-27, 23:56
Medlem
Snubchurps avatar
Extraval vore fantastiskt men jag tror V släpper fram sin landsfader tillslut.
Citera
2021-06-27, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
Nu ska man plåga sig igenom Lööf's tid i rutan. Hon måste ju vara en robot? Det är det enda jag tänker på när hon pratar

Håller med. Hon låter som en TV-shop reklam.

Men gott att se hur skatan sjunker i förtroende nu efter detta fiaskot med marknadshyror.
Senast redigerad av Doosing 2021-06-28 kl. 00:20.
Citera
2021-06-27, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Jag är normalt en ganska sansad person som arbetar aktivt emot poliktikerförakt, oavsett som det gentemot SD, S, eller V.

Men när jag ser Annie Lööf så bara vänder det sig i magen. Jag vill kaskadspy. En falskare politiker har vi nog aldrig sett i Sverige, och troligtvis faktiskt inte heller i hela Europa.

Instämmer.

Hon tog Bilderbergarnas ord och gjorde de till sin egna, vridna, sinnessjuka sanning.
Citera
2021-06-28, 00:08
Medlem
AreYouBacks avatar
Agenda. Flosklernas rike. Vilket jävla skitprogram. Är allt repeterat? Annie Lööf. Herre min skapare. Hur länge skall hon kunna skylla ifrån sig utan att någon journalist säger stopp.

Sverige har nått botten på så många områden att endast fotbollen ser framgångsrik ut.
Citera
2021-06-28, 00:09
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag misstänker mer och mer att Annie tänker ta C till opposition de närmaste åren. Det är nej till V och SD som du säger, och att hon tjafsar om sin "mittenregering". Nå väl det kräver ju i praktiken S och M i samma skuta, och det kommer ju inte att ske !

C har sina stabila ca 8-10 %, och om L även åker ut så får de nog något därifrån även. Likaså är C ett rikt parti.

Matematik var nog inte rödtoppens paradgren.
Yrar om en mittenfåra som nog bara finns i hennes egen fantasi. Politik är kompromisser. Snart ryker Lööf, en ny ersättare kommer kompromissa. Riksdagen är ingen lekstuga för egna utopier som ej är verklighetsförankrade.
Senast redigerad av Mullret 2021-06-28 kl. 00:12.
Citera
2021-06-28, 00:10
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Om Kristersson tas fram i första rundan blir han vald om inte någon från SD, M, L, KD röstar emot. Anledningen är att de andra inte kan samla 175 motröster eftersom S är en man/kvinna kort då Sarah Heikkinen Breitholtz krockade med en buss drograttfull och har time out i väntan på rättegång och hennes ersättare Lars El Hayek lämnade S för att inte bli utsparkad efter "olämpligt beteende" (och den andra S-ersättaren från Halland ersätter ministern Jennie Nilsson). Dessutom verkar inte Helena Lindahl (C) sugen på att rösta emot Kristersson.

Om Löfven tas fram i första rundan blir han vald om Helena Lindahl (C) lägger ner sin röst eller om någon missnöjd L-ledamot lägger ner sin röst.

Det finns också en politisk vilde som valdes in på L-mandat, som skulle kunna sätta en käpp i Kristerssons hjul. Dessutom har Kristersson en rimlig chans att få igenom sin budget med mindre V, C, S, MP röstar för samma budget (då blir det 174-174 och lottdragning)

Det finns väl en hel drös med liberala riksdagsledamöter som kommer rösta för S. 30% av dem om de vill bli av med Sabuni.
Citera
2021-06-28, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Jag är normalt en ganska sansad person som arbetar aktivt emot poliktikerförakt, oavsett som det gentemot SD, S, eller V.

Men när jag ser Annie Lööf så bara vänder det sig i magen. Jag vill kaskadspy. En falskare politiker har vi nog aldrig sett i Sverige, och troligtvis faktiskt inte heller i hela Europa.

Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
https://sverigesradio.se/avsnitt/1753455

Lyssnar man på Annie Lööf så får man uppfattningen att hon totalt lever i en egen värld. Hon klarar inte av att svara på frågor. Här är det en journalist som står på sig. Hon låter lite chockad.

Väldigt bra intervjuare (vem?). Nöffnöff skruvar på sig till den mildra grad att hon stundtals inte riktigt veta var hon är.

Inövade floskler, aldrig några riktiga svar/besked.

Hennes trovärdighet är minus 10.
Citera
2021-06-28, 00:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Extraval vore fantastiskt men jag tror V släpper fram sin landsfader tillslut.
Vad har V att vinna på det jämfört med extraval?
Om inget så lär V ha förklarat det tydligt för Löfven. Han kan inte räkna med V.

Det är trots allt val om ett år. Att vika sig i ett sånt läge är inte snyggt varken för C eller V. Förvisso inte heller att släppa fram Ulf och Sd.
V kommer nog att hålla sina ord. Rösta mot Ulf men inte för Löfven. Rösta mot Ulfs budget men inte för Löfvens.
Det är det S har att agera utifrån. Om S tycker att det är rimligt så blir det talmansrundor.

Det hänger enligt mig på vad vilden i C har sagt.
Det är kanske även vore acceptabelt för S med Ulf som statsminister ett år men med rödgrön budget. Så att Löfven kan dra sig tillbaka och isåfall Ygeman tillträda.
Jag kommer sakna Löfven. Inte den bästa politikern men en mysfarbror. Genuint god.
Senast redigerad av marczuczvenchen 2021-06-28 kl. 00:41.
Citera
2021-06-28, 00:28
Avslutad
Nu har Den Store Förhandlaren mindre än ett dygn på sig att skapa ett sammansvetsat gäng. I realiteten kommer väl beskedet en bit innan deadline. Förmiddag eller eftermiddag? Jag tror på pressis kl 11 och extraval.
Citera
2021-06-28, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
När det gäller markägare i Sverige så ägs det mesta av privatpersoner eller företag. Staten och kommun äger bara kring 15% av marken i Sverige. Privatpersoner 48%, Företag 32% och kyrkorna 5%.

https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/miljo/markanvandning/markanvandningen-i-sverige/pong/statistiknyhet/markanvandningen-i-sverige-2010/

Exakt!
Och privatpersoner, företag och kyrkorna kan sälja sin mark till vem de vill, tex till utländska miljardärer eller stater tom.
Och med ökade rättigheter för markägarna och försäljning av den skogmark som Svenska staten äger genom Sveaskog, alltså det som M erbjöd C i helgen för att locka tillbaka dem till alliansen, så kan Sveriges medborgare på relativt kort tid förlora alla rättigheter till all mark i Sverige. Speciellt om de även avskaffar allemansrätten.
Det här är ett mycket större och allvarligare hot än marknadshyror, speciellt eftersom hyrorna ökar till stor del för att människor inte har någon annanstans att bo i Sverige än på andra människors mark, eftersom de inte äger någon mark själva där de kan bosätta sig och bruka jorden. Istället är de packade i storstäderna där brottsligheten frodas bla pga höga hyror och fattigdom.

Och det är precis så som M, KD och L vill ha det, för kom ihåg att deras väljare är bla de stora markägarna företagarna, kyrkan, borgarna och adeln, som tjänar stora pengar på att Sveriges medborgare inte har någon mark att bosätta sig på utan måste hyra bostad av dem istället.
Och kyrkan gynnas av att det finns hemlösa/uteliggare, eftersom de då framstår som räddarna i nöden med alla sina soppkök och härbärgen mm. Men egentligen är det alltså bla deras fastklängande vid Sveriges mark, som är orsaken till många av problemen som de "löser". De borde låta människor bosätta sig på all deras mark istället!

C är lite bättre eftersom de är bönder, men de är ändå egoistiska och vill ha ökade rättigheter till den mark som egentligen borde tillhöra alla Sveriges medborgare tillsammans, dvs nationen Sveriges mark!

Och SD verkar nu vara beredda att sälja ut och avveckla hela nationen Sverige, för att få makt. Jag kan iallafall inte tolka deras acceptans av M, KD och L på något annat sätt.

Men än finns tid för bättring. Om SD står upp för alla Sveriges medborgares rätt till all mark i Sverige, så är det en bra början till gottgöring.
Och givetvis kan även M, KD, L och alla andra partier också göra en sådan gottgöring.
Senast redigerad av eoku 2021-06-28 kl. 00:41.
Citera
2021-06-28, 00:31
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dellaren167
Väldigt bra intervjuare (vem?). Nöffnöff skruvar på sig till den mildra grad att hon stundtals inte riktigt veta var hon är.

Inövade floskler, aldrig några riktiga svar/besked.

Hennes trovärdighet är minus 10.

Jag har hört denne kille på Studio Ett men vet ej vem det är.
Citera
2021-06-28, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Jag har hört denne kille på Studio Ett men vet ej vem det är.
Mikael Kulle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in