2021-06-27, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hon kände väl så 2013. Folk kan väl ändra sig? Speciellt politiker ändrar sig om allt möjligt. Larvig fråga att hänga upp sig på.

Och om det nu inte finns på band är det omöjligt att bevisa att hon faktiskt sa så. Folk blir felciterade i tidningar hela tiden.

Larvigt att ljuga om det nu då, var lite rakryggad och erkänn misstagen.
Citera
2021-06-27, 22:51
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Här är intervjun i sin helhet, dock INGET om någon sko?!

https://web.archive.org/web/20130816022552/http://www.expressen.se/nyheter/annie-loof-alliansen-overlever-en-valforlust/

Lutar åt att Annie Lööf faktiskt inte har sagt något om sin sko, i alla fall inte i den intervjun. Hon måste ha sagt/skrivit det någon annanstans?

Om det nu faktiskt är någon partikamrat som sagt det, var finns det citatet att läsa/höra?

Jag är förbluffad och känner mig lurad. Hur har citatet kunnat tillskrivas Annie Lööf, egentligen?
Det är väl så det går till i Politiken.
Någon påstår att Lööf sagt det. Det kommer in i media. Betalda eller obetalda desinformatörer från motståndare ältar detta intill enfald. Och så tror massor att det är sant.

Man får komma ihåg att parasiterna hatar Lööf och låter sig gärna luras.

Den här typen av information bör man inte tro på. Det behövs bättre grunder.
Citera
2021-06-27, 22:52
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Men hon sa i Agenda att en medarbetare hade sagt det. Vem, var, när?

Exakt
Citera
2021-06-27, 22:53
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merkhur
Larvigt att ljuga om det nu då, var lite rakryggad och erkänn misstagen.

Ja såklart larvigt att ljuga om det. Eller så talar hon sanning. Finns det inte på band så vet vi inte eller hur?
Citera
2021-06-27, 22:53
Medlem
Besticks avatar
https://web.archive.org/web/20130501000000*/expressen.se

Bara att börja leta antar jag.
Citera
2021-06-27, 22:54
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
Det är ju utan tvekan hennes mest kända citat. Om det visar sig att det var en lögn från expressen så vill man ju veta det

Ja Expressen borde gå ut med det bandade citatet. Om de inte kan det så får vi nog lita på Annie.
Citera
2021-06-27, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Men hon sa i Agenda att en medarbetare hade sagt det. Vem, var, när?

Citat:
Via sin presschef Anna-Karin Nyman säger Annie Lööf till Expressen:

”Jag äter hellre upp min högra sko än att bli ett stödhjul till S. Småföretagen, de unga och landsbygden skulle förlora stort med en S-styrd regering.”

https://www.expressen.se/nyheter/loofs-nio-anklagelser-mot-lofven-och-loften/
Citera
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Det är väl så det går till i Politiken.
Någon påstår att Lööf sagt det. Det kommer in i media. Betalda eller obetalda desinformatörer från motståndare ältar detta intill enfald. Och så tror massor att det är sant.

Man får komma ihåg att parasiterna hatar Lööf och låter sig gärna luras.

Den här typen av information bör man inte tro på. Det behövs bättre grunder.

Om det visar sig att Expressen ljög om att Lööf sa det där med skon så har dom också skrivit en påhittad intervju med Lööf där dom frågar henne om citatet, vilket hon inte nekar till:

Citat:
I oktober 2013 sa du till Expressen att du hellre skulle äta upp din högra sko än att bli ett stödhjul till Socialdemokraterna. Uttalandet fick nytt liv i sociala medier efter alliansens uppgörelse med regeringen. Ångrar du vad du sa?

– Definitivt inte. Jag har mina skor fast påknutna på bägge fötter. Jag har hela tiden sagt att jag aldrig kommer att förhandla en budget med S.
Citera
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ja såklart larvigt att ljuga om det. Eller så talar hon sanning. Finns det inte på band så vet vi inte eller hur?
Citatet ska ju finnas hos Expressen någonstans. Enligt Expressen själva. Enda alternativet som återstår annars är ju att Expressen faktiskt har ljugit/förvridit citatet om skon, att det kanske är taget ur sin kontext, ELLER tillskrivit Lööf det, fast det egentligen var en partikollega som sa det...?

Hmm... Mystiskt detta. Så många frågor men inga svar.
Citera
2021-06-27, 22:57
Medlem
Citat:
Ja Expressen borde gå ut med det bandade citatet. Om de inte kan det så får vi nog lita på Annie.

Haha givetvis spar de inte det i 8 år!
Citera
2021-06-27, 22:59
Medlem
Intressant diskussion.

Jag brukar lyssna en del på Det politiska spelet. En podd från SR.

De la upp den här videon 2019. Stämmer bra med det Annie sa ikväll. Tyckte själv att det var kul det här med högerskon vid förra valet, men det är ju tyvärr en hörsägen, som med Kameruns avbytarbänk.

https://fb.watch/6oDQppi8xE/
Senast redigerad av Confusion 2021-06-27 kl. 23:02.
Citera
2021-06-27, 23:00
Medlem
liksom-fbs avatar
Ser ut som CrispyKreem sitter på händelseförloppet:
Facit i frågan om huruvida Lööf sagt det där om skon eller inte finns i ett gammalt avsnitt av podden Det politiska spelet med bl a Tomas Ramberg som just stod i Agenda.

Ett klipp ur podden finns på Facebook, sök på "det politiska spelet - sa Annie Lööf att hon skulle äta upp sin sko?"

Annie Lööf har INTE sagt det där om skon, det är sant att det var en medarbetare.

I början av november 2013 gick Löfven ut med en öppning för samarbete med C och L.
Det skedde via en debattartikel i DN som kom ut på morgonen den 8 november.
Men eftersom material till en morgontidning finns redan kvällen innan så blev det febril verksamhet bland politiska reportrar som satte igång och ringde för att få kommentarer så de skulle hinna få in dem i sina egna kanaler tidigt nästa dag.

Någon från Expressen ringde Annies pressekreterare (sannolikt Kenneth Hultgren, men det fanns flera) mitt i natten för att inte väcka Lööf och hamna på kant med henne. Den yrvakna pressisen svarade då att Annie hellre skulle äta upp sin högra sko än att bli stödhjul åt Löfven. Det är alltså ej ett Annie-citat, sorry.

(FB) Tråden om Stefan Löfvens Regeringskris

Så det ser ut som alla som påstått att hon sagt det har väldig väldig fel. (Antagligen som vanligt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in