2021-06-27, 21:41
Medlem
shbous avatar
Vila i frid gubben! Duktig musiker.
Citera
2021-06-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Självmord alltså.. Var han sjuk eller nåt..?
Enligt vad som framkommit i Expressen, hade han hjärtproblem sedan många år tillbaka. Därav var han försvagad och dog därmed tidigare idag. Det låter inte som att det skulle ha något med självmord att göra.
Citera
2021-06-27, 21:50
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teacher80
Om jag förstått det rätt ska han ha varit i USA och försökt göra sig till inför svarta som om han vore en av dem, men det slutade bara med att de gav honom stryk.
Jo, jag har för mig att det var nåt sånt - fan va korkat av en gåsapåg att tro sig vara en riktig neger..!
Citera
2021-06-27, 21:54
Medlem
Ensundmans avatar
Vila i frid Peps.
Citera
2021-06-27, 22:08
Medlem
antoneriks avatar
Så jävla jättesynd att denna legend lämnar oss. Lämnade aldrig rötterna i den skånska jorden.
Citera
2021-06-27, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Peps Perssons död slår intresset för en regeringskris.
En 75-årig knarkare som dött är intressantare än Stefan Löfven 😂😂😂👮🏽‍♀️✌️🇸🇪
Jag kommer på rak arm på 100 st dagsaktuella händelser som är intressantare än Stefan Löfvén.

Respect till mannen som på egen hand uppfann Schottis-reggae!
Citera
2021-06-27, 22:26
Medlem
purkatunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teacher80
Om jag förstått det rätt ska han ha varit i USA och försökt göra sig till inför svarta som om han vore en av dem, men det slutade bara med att de gav honom stryk.

Peps Persson var således en sk whigger. Troligtvis den första Svenska whiggern. Hatten av för det. För att ha berett väg för senare generationer whiggers som Petter och Sebbe Staxx
Citera
2021-06-27, 22:30
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Åja, skånska SKA vara jobbig, det är liksom poängen.. Du blir utmanad och subliminalt provocerad
Dock föredrar jag att njuta, inte bli spyfärdig - får väl hålla mig till Edvard Persson, Wilmer, Problem och Philemon Arthur..
Citera
2021-06-27, 22:55
Medlem
Hegamons avatar
Vad dog han av? Sägs han var sjuk en tid och blev sämre på på söndags morgon.

Jag blandade alltid samman musikern och kulturpersonligheten Peps med sektledaren Schenke. Jag trodde under lång tid att dessa två var en och samma person. Jag tyckte det var så konstigt den här slusken Schenke kunde piska tjejer på rumpan med ris och samtidigt vara en så landsomfattande omtyckt musiker. Ja, så fel jag hade, två olika och inte en och samma!

Jag tycker våra gamla kulturpersonligheter dör på löpande band och ersätts av ingen alls. Jag vet seriöst inte vilka som ersätter personer som Peps som dör ut. Youtubekändisar, Instagramprofiler, rapp-artister?
Citera
2021-06-27, 23:00
Medlem
ppp333s avatar
Mycket tråkigt. Hade önskat att han skulle vara kvar längre. Underbar musiker och låtskrivare.
Falsk matematik är så ösig. Många bra låtar och bra texter.
Citera
2021-06-27, 23:10
Medlem
idiamindadas avatar
En stor man och musiker. Spelar för lived.
Citera
2021-06-27, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Dock föredrar jag att njuta, inte bli spyfärdig - får väl hålla mig till Edvard Persson, Wilmer, Problem och Philemon Arthur..

Du har vatt i Lomma noterar jag - och har en vattenklosett. Heter du Gösta kanske?...Var tog Philemon vägen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in