2021-06-27, 22:32
Medlem
När en diktatur faller. Så har man emellanåt sett antingen folkrörelser som tar makten, eller små partier med en maktgalen ledare som försöker dra nytta av kaos och förvirring i rådande situation. En person som kliver fram med attityden - ”jag tar befälet!”
Det känns som Annie Lööf är denna person. Hon har hybris och verkar mest sitta avvaktande och inte röra sig mot någon kant just nu.
Citera
2021-06-27, 22:34
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VFX
Nej, extraval enligt mina källor

Det tror jag inte. Jag tror det blir talmansrundor först. Löfven vill inte bära ansvaret för att ha utlyst extraval under en pandemi.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Kommer bli tafatt oavsett, mesiga Kristersson kommer bli en svag statsminister om vi kommer dit som kommer fortsätta med migrationspolitiken som den är nu med vissa obetydliga skillnader.

Men vi kan använda det till vår fördel. Om M/KD/SD får egen majoritet och L hålls borta kan vi pressa Kristersson lika mycket som gammelmedia; minns när han bad om ursäkt för att han hade haft jaktkläder på sig! (Någon kommunist hade åsikter om det och media drevade). Svaga män är farliga men om de styrs av starka män så kan det gå ändå.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Nej. Som Marmorstein sa, det är mest en illustration av hur låst läget är.

Dock är jag rädd för att S just nu i det tysta mobbar/pressar V hårt. ”Ni vill väl inte riskera borgerlig regering med SD, va va?” Typ. Så att V inte ska orka driva vidare sina egna krav osv, utan hålla tyst och acceptera S och C i total makt igen… ☹️
Mycket möjligt. Men räcker det? i en ny omröstning om stefan löfven som statsminister så kan det väl bli 175 nej!? SD + M + KD + L + helena lindahl
Senast redigerad av Madagascar 2021-06-27 kl. 22:42.
Citera
2021-06-27, 22:35
Medlem
Citat:
Hedenmo skötte sig inte bra i Agenda

Normalt med Hedenmo så beror det på vilken sida man står på vad man tycker om det.
Att det är så borde anses fel i oberoende media, men i svensk skattefinansierad media så är det i sin ordning.
Citera
2021-06-27, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
C kommer inte backa. Enda möjligheten är att V lägger sig platt och släpper igenom budget. Tror nog Löfven försökt med massor med löften till V skrivna på servetter som ingen får se.

Tror nog ändå att Löfven skulle vänta till sista minuten om det var detta det hängde på. Därför undrar jag om det istället kanske faller på att de inte har koll på de osäkra mandaten. Annie kunde inte bekräfta att hon hade koll på sina mandat och sedan har sossarna ett osäkert mandat också.
Citera
2021-06-27, 22:36
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Hedenmo skötte sig inte bra i Agenda

Hon är alltid regeringstrogen. Hon har sett helt hatisk ut när hon intervjuat Åkesson förr. -Aldrig glömma, aldrig förlåta.
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Tja, dom har två alternativ:

A) Säga nej till C's krav. Och då kedja fast Löfven på åskådarläktaren, för så många mandatperioder dom står på sig. Och då låta M och SD härja fritt under tiden.

B) Ge med sig, och låta det bli en S-regering.

Vad skulle du säga låter mest sannolikt?

Med tanke på att de redan satt det på spel har jag svårt att se att de nu backar igen.
Vad var då meningen öht ?
Då är ju V cementerade som dörrmatta, ett skämt.
Citera
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Facit i frågan om huruvida Lööf sagt det där om skon eller inte finns i ett gammalt avsnitt av podden Det politiska spelet med bl a Tomas Ramberg som just stod i Agenda.

Ett klipp ur podden finns på Facebook, sök på "det politiska spelet - sa Annie Lööf att hon skulle äta upp sin sko?"

Annie Lööf har INTE sagt det där om skon, det är sant att det var en medarbetare.

I början av november 2013 gick Löfven ut med en öppning för samarbete med C och L.
Det skedde via en debattartikel i DN som kom ut på morgonen den 8 november.
Men eftersom material till en morgontidning finns redan kvällen innan så blev det febril verksamhet bland politiska reportrar som satte igång och ringde för att få kommentarer så de skulle hinna få in dem i sina egna kanaler tidigt nästa dag.

Någon från Expressen ringde Annies pressekreterare (sannolikt Kenneth Hultgren, men det fanns flera) mitt i natten för att inte väcka Lööf och hamna på kant med henne. Den yrvakna pressisen svarade då att Annie hellre skulle äta upp sin högra sko än att bli stödhjul åt Löfven. Det är alltså ej ett Annie-citat, sorry.
Då borde Expressen ligga illa till eftersom citatet finns på deras hemsida med citattecken där det klart och tydligt står Annie Lööf som källa. I alla fall på bilder jag sökt på.

Men man kanske skiter i reglerna om citattecken numera.
Citera
2021-06-27, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Då borde Expressen ligga illa till eftersom citatet finns på deras hemsida med citattecken där det klart och tydligt står Annie Lööf som källa. I alla fall på bilder jag sökt på.

Men man kanske skiter i reglerna om citattecken numera.

"- Jag äter hellre upp min högra sko än blir ett stödhjul åt Socialdemokraterna, sa Annie Lööf nyligen till Expressen."
https://www.expressen.se/nyheter/alliansen-vill-visa-upp-en-enad-front/

Ingen medarbetare där inte.
Citera
2021-06-27, 22:40
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
Var inte så lätt att bevisa som vi trodde. Ingen hittar den intervjun utan bara expressens artiklar om intervjun men det finns en egen tråd om detta nu

(FB) Annie Lööf sa aldrig att hon skulle äta upp sin sko...?
Mjo, men hennes tidigare respons till när folk påpekat det så har hon ju "spelat med". Det är först nu som hon nekar.
Citera
2021-06-27, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Det är helt otroligt att Lööf så ogenerat ljuger om något som är så otroligt enkelt att bevisa. Att dessutom lägga det på "en kollega". Herregud så fegt. Allt för att undvika frågan. Hedenmo verkade få ett ganska förvirrat intryck av Lööfs totala brist på verklighetsuppfattning. Lööf verkar nästan befinna sig i någon slags psykos. Det var verkligen som att se en tågolycka i slow motion. Bland de mest bisarra intervjuer jag sett i Agenda.

Håller med om att det var bisarrt. Det framstod som om C eller åtminstone Lööf, levde i en helt annan verklighet..? Hon babblar fortfarande om en ”mittenregering”.. 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in