Annie Lööfs hemliga plan för att bli statsminister är..
Se till så att Sverige hamnar i kris så Socialdemokraterna och Moderaterna kommer tvingas samarbeta.
Ingen av dom stora partierna vill överlåta statsministerposten till den andra.
Så det får bli en lösning i mitten.
Annie Lööf får bli statsminister i en mittenregering beståndens av S+C+M 🤮🤮🤮
Eller ska S-C-MP spela högt och kallt räkna med V som dörrmatta igen i en statsministeromröstning om det blir talmansrundor?
Allvarligt talat tror jag talmannen åt sig trött på småkakor förra gången det begav sig. Jag tror någon har planerat för nyval för att visa oss någonting om att "something is rotten in the state of Sweden". Så jag tror det kommer gå hela vägen den här gången.
Lööf med sitt centern kan inte sälla sig till vänsterblocket för att ingå i en regering eftersom det inte blir någon majoritet.
Däremot kan hon ansluta sig till högerblocket som då kan bilda regering och kommer då få vara med vid köttgrytorna.
Avstår hon eller väljer hon att bli en del av "högern"?
@cuf
Det är ett desperat Vänsterparti som avsatt regeringen och i ren panik öppnar för skattesänkningar i elfte timmen. Tack och nej till budgetförhandlingar med vänstern.
Hmmm...Om det redan "vore klart" att Löfven ska prova talmansrundor så kan jag inte tänka mig att dessa desperata "inviter" hade skett framför öppna dörrar via media 12 timmar innan han måste fatta sitt beslut? Eller?
Då får det väl vara så.
Man ska rösta på partiet man vill se ha inflytande och sen får det gå som det går.
Ska alliansen ha makten till varje pris ala rödgrön-liberal smörja så kan det kvitta vilka som vinner valet.
Precis Alliansen ställer sig inte SD bakom, de får förhandla med V eller vad fan de vill, det är inte vårt problem för Alliansen är ond.
När ska fanskapet ut och utlysa extra val? Vad fan väntar han på när alla förutsättningar är givna?
Han har en vecka på sig, och följaktligen kommer han dra ut på det till 10:45 imorgon eller vad klockan nu var när han fick kicken i måndags. It ain't over till the fat lady sings...
Det är ju dagens skämt, V ” går till mötes ” genom att slopa krav på 100 miljarder i skattehöjningar.
Men iofs hoppas jag de kommer överens så de sen kan bli överkörda i valet 2022
Han har en vecka på sig, och följaktligen kommer han dra ut på det till 10:45 imorgon eller vad klockan nu var när han fick kicken i måndags. It ain't over till the fat lady sings...
Det verkar trots allt som att Vänsterpartiet och Centern har många budgetfrågor som det går att samarbeta kring: sänkt skatt för folk med lägre inkomster, hjälp till småföretag, landsbygdsutveckling, förstärkning av äldreomsorgen, miljöfrågor etc.
Anders W Jonsson har redan sagt nej. "Inga budgetförhandlingar med V eller S".
@cuf
Det är ett desperat Vänsterparti som avsatt regeringen och i ren panik öppnar för skattesänkningar i elfte timmen. Tack och nej till budgetförhandlingar med vänstern.
Hmmm...Om det redan "vore klart" att Löfven ska prova talmansrundor så kan jag inte tänka mig att dessa desperata "inviter" hade skett framför öppna dörrar via media 12 timmar innan han måste fatta sitt beslut? Eller?
Det kan väl vara ett sätt att blidka C och öka den rödgröna sammanhållningen oavsett Löfvéns besked i morgon? Läget är svårbedömt.