2021-06-27, 12:05
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Mall of Scandinavia verkar vara ett slags köpcenter/galleria likt så många andra här i byn.
Vad är grejen med dessa? Har dessa blivit någon slags fritidsgård på något sätt?
Ta bort alla fik/restauranger, bänkar, stolar och ev. rekreationsplatser så kanske det minskar hänget?

E: Vad jag menar är att den genomsnittliga personer besöker ett liknande ställe av en anledning.
Typ: "Jag skall till Clas Ohlson och köpa en microvågs-ugn" och vad kan det ta, 3-4 minuter.

Att "gå runt" i en galleria kan nästan tolkas som ett helgnöje för vissa. Har sett liknande i Skärholmen av alla ställen.
Folk verkar "umgås" på sådana platser. Jag förstår inte varför. Det är väl den mest stressiga, o-sköna miljön näst efter McDonaldsrestauranger? Är de masochister de där människorna?

Därför att invandrare gillar att umgås i såna här gallerior. En vanlig helg är 80% av besökarna i MoS invandrare.
Citera
2021-06-27, 12:10
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Kan inte Stockholm så bra, men ligger det några ghetton i närheten? Eller är det bara enkelt att ta sig dit?
Citera
2021-06-27, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Kan inte Stockholm så bra, men ligger det några ghetton i närheten? Eller är det bara enkelt att ta sig dit?
Hela Stockholm är ett gigantiskt ghetto numera. Det är endast små oaser av lugn som råder. Vad gäller MOS är det totalt omringat av ghetton från alla håll…
Citera
2021-06-27, 12:23
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:

Ja du har hela Järvafältet i anslutning, detta är "deras" galleria förutom Kistagallerian då.
Du har ghetton som Rinkeby, Tensta, Husby, Akalla, Hjulsta, Kista, Hallonbergen, Rissne och Duvbo. Buss, Tunnelbana, Tvärbana och Pendeltåg går till området, lite struligare med tunnelbana för man får byta till Tvärbanan eller gå till platsen, men kommunikationerna är goda. E4an ligger även den väldigt bra till för detta centrum.

Finns även två slödderområden med pendeltåget till den här gallerian, Sollentuna (3 stationer ifrån) och Upplands Väsby (6 stationer ifrån). Dock har Sollentuna sitt egna centrum men inte lika blingigt.

Slöddermekka skulle man kunna kalla området.
Samma slödderklientel som förstörde området Hornsbergs Strand när de gjorde det till sin badplats förstör även den här platsen. Kaosbabbarna är bra på att förstöra.
Citera
2021-06-27, 12:33
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Tja, det är bara 3 km ifrån där prinsessan Viktoria bor,
samtidigt är gallerian Mall of Somalia som folk säger. SÅ obehagligt att vara där.
Varför kan inte de vita som älskar exotisk mångkultur ta sig dit så det blir lite vitare?
Har tagit mig dit 2 gånger i mitt liv för att det funnits någon vara jag sökt efter i någon av deras butiker.
Rinkeby, Tensta ligger inte så långt ifrån. Exakt vilka andra invandrartäta som ligger i dess omnejd har jag inte riktigt koll på. Hur är det med blå husen där i Solna?
Är det mycket invandrare som bor där?
Citera
2021-06-27, 12:43
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Ja du har hela Järvafältet i anslutning, detta är "deras" galleria förutom Kistagallerian då.
Du har ghetton som Rinkeby, Tensta, Husby, Akalla, Hjulsta, Kista, Hallonbergen, Rissne och Duvbo. Buss, Tunnelbana, Tvärbana och Pendeltåg går till området, lite struligare med tunnelbana för man får byta till Tvärbanan eller gå till platsen, men kommunikationerna är goda
. E4an ligger även den väldigt bra till för detta centrum.

Finns även två slödderområden med pendeltåget till den här gallerian, Sollentuna (3 stationer ifrån) och Upplands Väsby (6 stationer ifrån). Dock har Sollentuna sitt egna centrum men inte lika blingigt.

Slöddermekka skulle man kunna kalla området.
Samma slödderklientel som förstörde området Hornsbergs Strand när de gjorde det till sin badplats förstör även den här platsen. Kaosbabbarna är bra på att förstöra.

Ah, det stämmer ju. Och alla plankar då de tar sig dit?
Inte en enda hederlig SL-åkare?
Då kan de ju inte ta rygg på någon i spärrarna heller.
Citera
2021-06-27, 12:43
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Du har ghetton som Rinkeby, Tensta, Husby, Akalla, Hjulsta, Kista, Hallonbergen, Rissne och Duvbo.
Intressant att ett villaområde som Duvbo klassas som ghetto. Internationellt sett håller just det ghettot hög standard med många kvadratmeter boende per person samt hög medelinkomst.

Jag var där för några månader sedan i ett ärende, det kändes väldigt idylliskt att promenera bland trähusen, men det var tydligen endast på ytan. Skenet bedrar.

Citat:
Duvbo är en stadsdel i Sundbybergs kommun dominerad av cirka 300 äldre villor och en mindre andel flerbostadshus. Området är tillsammans med Hästhagen, Lilla Ursvik och Tulemarken Sundbybergs enda utpräglade villaområden.

Har alltså gärningsmännen eller brottsoffren anknytning till Duvbo eftersom den stadsdelen tas upp i tråden?
Citera
2021-06-27, 12:50
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
Intressant att ett villaområde som Duvbo klassas som ghetto. Internationellt sett håller just det ghettot hög standard med många kvadratmeter boende per person samt hög medelinkomst.

Jag var där för några månader sedan i ett ärende, det kändes väldigt idylliskt att promenera bland trähusen, men det var tydligen endast på ytan. Skenet bedrar.

Har alltså gärningsmännen eller brottsoffren anknytning till Duvbo eftersom den stadsdelen tas upp i tråden?

Saken är den att det är uppblandat med finare områden i dess nejd också.
Inte kul antar jag, för folk i nybyggda områden, i dyra bostadsrätter i MOS nejd att gallerian ser ut som den gör.
Citera
2021-06-27, 13:19
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Saken är den att det är uppblandat med finare områden i dess nejd också.
Du får gärna peka ut på kartan vilken del av Duvbo-ghettot du avser.

Jag ser i princip endast villor, kanske har satellitkartan några år på nacken? Tacksam för din uppdatering!
https://www.google.com/maps?t=k&q=duvbo
Citera
2021-06-27, 13:35
Medlem
han blanda med duvbo tbanestation?
Citera
2021-06-27, 13:38
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
Du får gärna peka ut på kartan vilken del av Duvbo-ghettot du avser.

Jag ser i princip endast villor, kanske har satellitkartan några år på nacken? Tacksam för din uppdatering!
https://www.google.com/maps?t=k&q=duvbo

Duvbo sa jag inget om. Där har jag inte koll alls.
Hallonbergen, Rissne, Kista, Tensta, Rinkeby, Hjulsta och Husby är de roliga gettona i MOS omnejd.

Som sagt. Funderar på vad folk i närliggande områden som faktiskt inte är getton, utan till och med finare områden att bo i, tycker om att det är att ha MOS i sin närhet?

Uppenbarligen skyr de den gallerian som pesten, eftersom att det är väldigt, väldigt svart/muslimer/invandrar-tätt inne på gallerian.
Så gick det med den integrationen.

Mångkultur är tydligen väldigt oattraktivt för många, annars skulle de ju bevista gallerian, alla de fikonsvenskar/vanliga svennar, som bor där.
Citera
2021-06-27, 14:07
Medlem
Sossesvins avatar
Vänta vänta! Det finns alltså grupperingar som kallar sig ”Head shot ligan” och ”Filterlösa grabbar”? 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in