2021-06-27, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Det är samma procedurer i alla val. Röstkortet får man behålla efter röstningen. Men det blir en manuellt insatt bock i röstlängden för varje val (3 st). Kommer personen tillbaka så syns det att personen röstat redan. Poströsterna brukar komma på eftermiddagen och bockas av och läggs i de tre urnorna. Visar det sig att personen kommit in person och röstat i lokalen och är avbockad så kastas poströsten. Man kan alltså ångra en poströst genom att gå till vallokalen.

Alla distriktets röstsedlar levereras i förseglade lådor till valnämnden ihop med protokoll från rösträkningen med antal röster på varje parti. Protokollen från distrikten sammanställs av valnämnden som rapporterar in till media och något annat ställe. Det är svårt att mygla i vallokalen tror jag. Det kan vara en 10-15 personer från olika partier som räknar röstbuntarna inklusive frivilliga rösträknare som även kontrollräknar andras buntar om det misstämmer på någon röst. Möjligen kan det myglas i valnämnden men där är jag osäker eftersom jag inte haft någon insyn där.
Om det ska myglas i valnämnden och valresultatet blir annat jämfört med det som räknats i vallokalen så kommer funktionärerna från vallokalen att givetvis reagera.
Citera
2021-06-27, 10:11
Medlem
Snubchurps avatar
Spännande timmar framför oss. Dock så har jag absolut inget förtroende för dagens politiker. De är usla och falska. Därför kan jag inte föreställa mig annat än att det blir en "bred historisk lösning" med landsfadern i spetsen. Men, man kan ju alltid hoppas.
Citera
2021-06-27, 10:11
Medlem
Hur fan kan det inte sipprat ut till media vart detta är på väg imorgon?!

Vad sysslar Sveriges värdelösa "journalister" med. Jävla sopor. Har dom inte källor i regeringen och dylikt?
Citera
2021-06-27, 10:12
Medlem
Röven vill helst sitta kvar så han kan fortsätta pudra näsan och tro att han är viktig och kan allt trots att han bara är en marionettdocka.

Så han (S som drar i trådarna) kommer att till varje pris undvika nyval.
Dels för att han vill sitta kvar , men främst för att opinion siffrorna är katastrofala för hans "block" där MP försvinner all världens väg....
Det är väl det som Annie Rööv som t.o.m. är en mer vidrigare person och politker än Röven kommit på. Därför som hon nu säger "stryk 44 så kommer vi överens om ett nytt avtal"

Det som talar för ett nyval är den där försvunna S ledamoten och den där vilden som kan göra att alla röstningar går fel. men det kommer att försökas undvikas in i det sista.
Citera
2021-06-27, 10:13
Medlem
Förklara för mig
VARFÖR SLÄPPER INTE AYATOLLAH LÖWHEN TAGET?????
Citera
2021-06-27, 10:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Ja precis. Men när L lämnar JÖKen blir budgeten väldigt svår för Löfven. Han har ju inget problem med att samarbeta med V men jag antar han försökt övertyga Annie under dagarna om det med.

Vad menar du "att hoppas på att det blir175 mandat" ? Om V inte lägger sig i höstbudgeten kommer M+KD+L+(SD)'s budget att vinna. V måste aktivt stödja Löfvens budget.
Jag tror med dom kommer vänta till 2022 innan de "riktiga" kraven kommer.

jag menar (tror) att v kommer att rösta på budgeten (den här gången) utan att ställa krav?

förutsatt att annie inte hittar på något som är för svårsmält för v?
Citera
2021-06-27, 10:19
Bannlyst
Kan fetknoppen ut och ge besked istället för att förhala hela tiden? Förutsättningarna och låsningarna kommer bestå till imorgon midnatt. Valet kan som senast hållas söndagen den 26 september.

Så ut och håll din jävla presskonferens maktkåte fan.
Citera
2021-06-27, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlXgustav
Då är fortfarande Kakabaveh i V och Lindahl i Centerpartiet stora frågetecken.

Något är väldigt fel i den svenska konstitutionen. En invandrarkärring och en myglande centerpartist skall kunna avgöra en regeringsbildning.
Citera
2021-06-27, 10:21
Medlem
Om någon har ätit något olämpligt och behöver kräkas kan ni läsa Lena Melins senaste artikel om hur orättvist det är att vissa partiledare beskrivs som goda och andra som isbitar.

Citat:
Jag har gjort en iakttagelse under regeringskrisen. Vänsterpartiets ledare Nooshi Dadgostar framställs som principfast och ordhållig i sin kamp mot fri hyressättning i nybyggda lägenheter.

Centerledaren Annie Lööf beskrivs däremot som styvnackad och halsstarrig.

---------------

Annie Lööfs rakryggade kamp rör också något som många människor tycker illa om. Men till skillnad från Dadgostar vill hon inte stoppa utan behålla det.

Lööf vill utesluta två partier från inflytande. Det gäller kanske i högre grad Sverigedemokraterna än Vänsterpartiet. Men i alla fall.

Många uppfattar det som djupt orättvist. Ett slag i ansiktet på väljarna.

Rakryggad och iskall? Principfast och småfolkets hjälte. Politiken är inte alltid rättvis.

Med omtanke om er så ger jag ingen länk till artikeln vilket kan öka risken för klick av misstag om ni nu inte vill kräkas.
Senast redigerad av merkhur 2021-06-27 kl. 10:23.
Citera
2021-06-27, 10:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Något är väldigt fel i den svenska konstitutionen. En invandrarkärring och en myglande centerpartist skall kunna avgöra en regeringsbildning.
Snarare väldigt bra att partier inte kan bestämma vad enskilda ledamöter vill rösta på.
Citera
2021-06-27, 10:23
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Förklara för mig
VARFÖR SLÄPPER INTE AYATOLLAH LÖWHEN TAGET?????

Han är en frontfigur och garant för Sveriges fortsatta tillhörighet till det liberal-globalistiska väst. Sverige och Tyskland är rätt så lika. Högern ska till varje pris hållas borta. Så är det bestämt från Big Finance, Big Tech, Big Oil och Big Pharma. Löfvén gör sitt jobb. Så ser jag det. Sverige är bara en kugge i maskineriet. Men kanske den mest lojala kuggen. Kanske Sverige måste vara extra lojalt eftersom vi inte har någon armé och inte är med i NATO.
Citera
2021-06-27, 10:26
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlXgustav
Kan fetknoppen ut och ge besked istället för att förhala hela tiden? Förutsättningarna och låsningarna kommer bestå till imorgon midnatt. Valet kan som senast hållas söndagen den 26 september.

Så ut och håll din jävla presskonferens maktkåte fan.
Onej det är ju nu som han verkligen kan skylla på andra, göra bort sig och fortsätta ljuga.

Teatern har bara börjat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in