2021-06-26, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurdistanskij
Vill inte avslöja mina källor men enligt rykten så är det Mekkys gäng som slagit till mot Dani Js yngre förmågor.

Mekky är snart ute och håller på att ta över hela Malmö, Stockholm, HSL i Solna mfl. Detta är bara början.

Var ute o lyssna på Kartellen var nära bli rånad av en från Mekkys gäng sen jag ba klick klack pow och han sprang. Gang gang hon vill veta hur jag lever!

ehhhh????
Citera
2021-06-26, 23:14
Medlem
Q-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSDAB
Vad är "HSL i Solna"?

Gissar på Head Shot Ligan.
Citera
2021-06-26, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Q-
Gissar på Head Shot Ligan.
Nej det är Filterlösa Grabbar
Citera
2021-06-26, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarnFistare
Nej det är Filterlösa Grabbar

Nej, de förkortas FLG.

HSL är mycket riktigt Head shot-ligan.

Fast användaren som skriver om Mekky, HSL, m.m. Trollar helt uppenbart.
Citera
2021-06-27, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Behöver vi ens fråga om det är blattar som håller på?
låga odds på det
Citera
2021-06-27, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbax
20 år försent för den där kommentaren. Som tidigare inlägg skrev behöver vi inte gissa ens! Alla dras inte över en kam men nästan all kriminalitet begås av blattar i dagens nya Sverige.
korrekt
Citera
2021-06-27, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Behöver vi ens fråga om det är blattar som håller på?
Nej! Solklart utlänningar!
Citera
2021-06-27, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Nej! Solklart utlänningar!
/ min heder jag måste göra si eller så , heder kan ni köra upp där bak i min värld är det rent flumsnack . I min familj är det heder att ge sådan en omgång av något surt.
Citera
2021-06-27, 07:22
Medlem
Dags för SEB, Telia och alla som valde att lägga sina kontor där att skicka ut varning till anställda, precis som Ericsson gjorde i Kista.
MoS börjar bli lika mkt no-go som Kista Galleria varit länge.
Citera
2021-06-27, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zacc
Dags för SEB, Telia och alla som valde att lägga sina kontor där att skicka ut varning till anställda, precis som Ericsson gjorde i Kista.
MoS börjar bli lika mkt no-go som Kista Galleria varit länge.

Precis så.
Moset faller snart.
Citera
2021-06-27, 11:09
Medlem
Docklands avatar
Mall of Scandinavia verkar vara ett slags köpcenter/galleria likt så många andra här i byn.
Vad är grejen med dessa? Har dessa blivit någon slags fritidsgård på något sätt?
Ta bort alla fik/restauranger, bänkar, stolar och ev. rekreationsplatser så kanske det minskar hänget?

E: Vad jag menar är att den genomsnittliga personer besöker ett liknande ställe av en anledning.
Typ: "Jag skall till Clas Ohlson och köpa en microvågs-ugn" och vad kan det ta, 3-4 minuter.

Att "gå runt" i en galleria kan nästan tolkas som ett helgnöje för vissa. Har sett liknande i Skärholmen av alla ställen.
Folk verkar "umgås" på sådana platser. Jag förstår inte varför. Det är väl den mest stressiga, o-sköna miljön näst efter McDonaldsrestauranger? Är de masochister de där människorna?
Senast redigerad av Dockland 2021-06-27 kl. 11:12.
Citera
2021-06-27, 11:31
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Mall of Scandinavia verkar vara ett slags köpcenter/galleria likt så många andra här i byn.
Vad är grejen med dessa? Har dessa blivit någon slags fritidsgård på något sätt?
Ta bort alla fik/restauranger, bänkar, stolar och ev. rekreationsplatser så kanske det minskar hänget?

E: Vad jag menar är att den genomsnittliga personer besöker ett liknande ställe av en anledning.
Typ: "Jag skall till Clas Ohlson och köpa en microvågs-ugn" och vad kan det ta, 3-4 minuter.

Att "gå runt" i en galleria kan nästan tolkas som ett helgnöje för vissa. Har sett liknande i Skärholmen av alla ställen.
Folk verkar "umgås" på sådana platser. Jag förstår inte varför. Det är väl den mest stressiga, o-sköna miljön näst efter McDonaldsrestauranger? Är de masochister de där människorna?

För invandrarna så kan de räkna det som bytorget hemma i getfösarbyn de kommer från, de sticker ner och hänger i gallerian som är en upphottad version av bytorget, de gånger jag varit i Mall of Somalia så är det ett fåtal svenskar och invandrare som handlar något, resten går bara runt och driver, sitter på soffor, några dricker kaffe på sin höjd.

Det är en jättemärklig upplevelse att se alla dagdrivare. Men det är just deras nya byatorg. De påminner en del om skator då de gillar bling, Mall of Somalia är rätt "bling" i utförandet, så de dras till det blingiga byatorget. De flesta ytisar är direktimporterade byfånar, det är ett faktum som inte går att komma ifrån, alltså inte vanliga landsortsbor utan direkta byfånar och byfånar har enkla "nöjen", de är helt ok med att gå och slå dank, bostaden betald, maten betald, nu hänger vi typ...

------------

Vad vet vi mer om det här fallet?
Tänker att det är en ganska dum plats att kidnappa folk på, mycket kameror, polisen har en hel del folk i krokarna då det sker mycket personrån i området.

Och mycket riktigt så står det i TS länk:
"Flera personer har gripits och vapen har hittats i köpcentrumet i samband med händelsen."

Väldigt mycket amatörkriminella i Järvaområdet verkar det som, är ju oftast därifrån de kriminella som frekventerar Mall of Somalia kommer från (inte ursprungligen då).

Excessen har inte så mycket men en intressant uppgift:
Enligt uppgift till Expressen har minst tre personer frihetsberövats. Polisen satte fast påsar på händerna på dem.
https://www.expressen.se/nyheter/uppgift-manniskorov-vid-mall-of-scandinavia/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in