2021-06-26, 11:16
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Oki.

Googlade lite snabbt förut och fann följande från BBC - https://www.bbc.com/news/health-56901353

Kan bero på nåt som har med immunsystemet att göra, enligt artikeln iaf. Men man vet inte 100% säkert.

Intressant att de nämner influensavaccin och HPV-vaccin, två andra vaccin som visat sig skapa en massa mysko biverkningar och sjukdomar.

Kommer ihåg "Safety-studies" för HPV-vaccinet, där de hade forskare som använde vaccinkomponenter som "Placebo" och injecerade i kontrollgruppen, istället för att använda traditionellt placebo med koksaltslösning.

Om en komponent i vaccinet orsakar biverkningen, försvinner således skillnaden mellan rapporterade biverkningar mellan kontrollgruppen och de vaccinerade, och de kan skriva att förekomsten av denna biverkning från vaccinet inte förekommer oftare jämfört med placebo.
Smart va?

Tror det var premature ovarian insufficiency(effektiv sterilitet) de studerade för HPV-vaccinet, detta till följd av en studie från Australien där unga tjejer hade blivit sterila, och en studie på råttor där 39/41 råttor blev sterila.
I HPV-vaccinets fall troligt att det var en av de s.k adjuvanterna som orsakade sterilitet, och alltså inte antigenen. De misstänkta var "Tween" och PEG om jag kommer ihåg rätt.

Kanske det finns någon patologisk rapport för C19-vaccinet? i fallet med HPV-vaccinet så ersattes äggen i äggstockarna med ärrvävnad hos råttorna.
2021-06-26, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Kolla Läkemedelsverkets hemsida. Jag tror du kan rapportera din misstänkta sidoeffekt på den sidan. I USA rapporterar dom misstänkta biverkningar till VAERS och i UK till MHRA - Yellow Card scheme.

Tack för tips!

Jag kollade runt på Läkemedelsverkets sida och läste om det nu, verkar antingen som att en leg. läkare måste ta emot rapporten från patienten direkt. Eller så kan man förstås skriva ut en blankett själv, och skicka in via snigelpost. Lite omständligt, kanske..
2021-06-26, 13:50
Medlem
Kakksakkers avatar
Hmm, låter kul om det stämmer vad säger ni vaccade, bara bluff eller hur vaccinet är det bästa ni tagit(gjort någonsin)!!

https://gab.com/HolyPewPew/posts/106309616030204469

Now shoot the messenger boi´s!

GL (u need it)
Senast redigerad av Kakksakker 2021-06-26 kl. 14:04.
2021-06-26, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakksakker
Hmm, låter kul om det stämmer vad säger ni vaccade, bara bluff eller hur vaccinet är det bästa ni tagit(gjort någonsin)!!

https://gab.com/HolyPewPew/posts/106309616030204469

Now shoot the messenger boi´s!

GL (u need it)

"Clyde Lewis is a powerful voice in parapolitical and paranormal news and commentary. With a diverse background in news acting writing and radio he entertains and captivates audiences across multiple platforms." Det är alltså han som ligger bakom det som står i din länk. Så var det ju det här med källor och trovärdighet och så vidare...
2021-06-26, 20:21
Medlem
Mordormodems avatar
Äntligen fått tid för vaccin om ca. en vecka.
Återkommer i tråden om jag får några biverkningar utöver det vanligaste, dvs lite öm i armen.

Skall bli väldigt skönt att få ett skydd mot detta virus, men fortfarande efter vaccinering gäller att hålla avstånd och följa restriktionerna!
2021-06-26, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Har nu tagit båda doserna Pfizer och för mig har det varit löjligt lite "biverkningar". Lite ont i armen och lite ont i huvudet första gången. Ännu mindre ont armen andra gången och ingen huvudvärk. Nu känner jag mig som vanligt. Svininfluensavaccinet var värre, då blev jag lite småsjuk i ett par dagar, med lite feber etc. Även ett TBE-vaccin jag tog förra sommaren var jobbigare än coronavaccinet.

Det är märkligt, både vaccin och viruset ger väldigt olika immunrespons. Jag känner folk som varit utslagna i veckor av både virus och vaccin, och andra har knappt märkt något.
2021-06-26, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mordormodem
Äntligen fått tid för vaccin om ca. en vecka.
Återkommer i tråden om jag får några biverkningar utöver det vanligaste, dvs lite öm i armen.

Skall bli väldigt skönt att få ett skydd mot detta virus, men fortfarande efter vaccinering gäller att hålla avstånd och följa restriktionerna!

Vaccinet är väldigt effektivt enligt de studier som presenterats. Det ska minska risk för sjukdom, död och smittspridning väldigt väldigt mycket. Du behöver inte följa restriktionerna när du är vaccinerad och har väntat den tiden som krävs för att utveckla immunitet.

Varför ska du följa restriktioner när du inte sprider smitta och är skyddad mot sjukdom?
Senast redigerad av bottenslam 2021-06-26 kl. 20:42.
2021-06-26, 20:54
Medlem
Mordormodems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Vaccinet är väldigt effektivt enligt de studier som presenterats. Det ska minska risk för sjukdom, död och smittspridning väldigt väldigt mycket. Du behöver inte följa restriktionerna när du är vaccinerad och har väntat den tiden som krävs för att utveckla immunitet.

Varför ska du följa restriktioner när du inte sprider smitta och är skyddad mot sjukdom?

Jo du har ju rätt, jag tänker mest att skyddet inte är 100%. Men sen är jag personligen färgad av svårt sjuka i min närhet av covid, vänner som inte är återhämtade ännu efter flertalet veckor.
2021-06-26, 21:52
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam

Men du kan ju fortfarande föra smitta vidare även om du själv inte har symptom eller om du vaccinerat dig. Även om du är fullvaccinerad så kan du fortfarande få corona. Du kanske inte ens visar symptom men då kan du ju smitta de som inte är vaccinerade. Därför ska man ju fortfarande följa restriktioner.
2021-06-26, 23:21
Medlem
Nu börjar man se skadliga effekter av mRNA vaccinerna, unga får hjärtmuskelinflammation av vaccinet, vad blir nästa för de endast nödgodkända vaccinerna.

There have been more than 1,200 cases of a myocarditis or pericarditis mostly in people 30 and under who received Pfizer’s or Moderna’s Covid-19 vaccine, according to CDC data.

https://www.cnbc.com/2021/06/23/cdc-reports-more-than-1200-cases-of-rare-heart-inflammation-after-covid-vaccine-shots.html?recirc=ta boolainternal
2021-06-27, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Har nu tagit båda doserna Pfizer och för mig har det varit löjligt lite "biverkningar". Lite ont i armen och lite ont i huvudet första gången. Ännu mindre ont armen andra gången och ingen huvudvärk. Nu känner jag mig som vanligt. Svininfluensavaccinet var värre, då blev jag lite småsjuk i ett par dagar, med lite feber etc. Även ett TBE-vaccin jag tog förra sommaren var jobbigare än coronavaccinet.

Jag hade inga som helst biverkningar av Svininfluensavaccinet. Nu, efter första dosen Pfizer fick jag lite ont i armen efter ungefär ett dygn. Ytterligare ett dygn senare var det helt borta och jag har inte känt något sedan dess. Jag väntar på dos två men det är inte dags riktigt än. TBE har jag inte tagit.

Det säger väl helt enkelt att vi reagerar olika och att det inte är möjligt att lista ut på förhand…
2021-06-27, 01:57
Medlem
Här är en undersökning publicerad i The new england journal of medicine

Preliminary Findings of mRNA Covid-19 Vaccine Safety in Pregnant Persons

https://www.nejm.org/doi/pdf/10.1056/NEJMoa2104983?articleTools=true

Kollar man i den här så säger den att normal spontan abort ( < 20 veckor) i vanliga fall ligger på 10-26% och att man i studien hade 104 av 827 graviditeter som blev spontant aborterade innan vecka 20. Det motsvarar 12.6% av kvinnorna. Således helt inom vad som anses normalt.

Jo... sen var det ju bara...

Om man nu tittar på tabell 4 i rapporten ser man mycket riktigt siffrorna jag angivit ovan... men om man läser under tabellen så ser man helt plötsligt att 700 av kvinnorna fått sin första dos först i tredje trimestern... Dvs vecka 28 och senare... kan någon förklara för mig hur dessa som fått vaccinet EFTER vecka 20 ändå är en del av totalen kvinnor som fått spontan abort INNAN vecka 20?

Det ena jag kan se är att man försökt få siffrorna att se litet trevligare ut... och inte så lite heller för den delen.

Drar man av dessa 700 kvinnor som fick giftet efter vecka 20 från totalen blir ju siffrorna något... annorlunda...

104/827 = 12.6% spontana aborter => Fullt normalt, inget konstigt... Säkert och effektivt!

blir helt plötsligt

104/127 = 81.9% "spontana aborter" => Inte ett dugg jävla normalt någonstans.

Säkert och effektivt... jomenvisst...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in