2021-06-26, 16:22
Medlem
Det kommer bli extra-val.

Det inte många tänker på. S gör allt för att få makten. L kommer inte rubbas.

Det finns en inom sossarna som förlänger sin sjukskrivning gång på gång, denna kvinna är en alkoholist på hög nivå samt utreds för grov rattfylla. Denna kvinna kommer med högsta sannolikhet inte att närvara.

Det fonns en vilde inom C, som öppet sagt hon kommer rösta mot Löfven.

Vilden inom V, har ställt konstiga krav för att rösta för Löfven.

Sedan finns det en vilde till på det.

-

Dessa 4 personer gör det för osäkert för Löfven, att han skulle lyssna på Vs vilde, finns inte på kartan ens. Men kanske röstar hon för Löfven ändå.

Likså med hon inom C, som öppet sagt redan att hon inte kommer rösta för Löfven.

Samt alkisen inom S kommer inte dyka upp.

Redan där är det kört, samt det är för mycket risker.. Så de anser inte det är värt det.
Citera
2021-06-26, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marczuczvenchen
Säg att det blir extraval och att högerblocket vinner. Hur stora hade Sd behövt bli för att Åkesson skulle väljas till statsminister?¨

Hypotetiskt: KD 4% M 6% SD 40% Vad skulle hänt...? Var går smärtgränsen...?
50 procent. Under det så blir Åkesson inte statsminister. Men om ett par mandatperioder, om SD då är klart större än Moderaterna så kanske det är möjligt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Så är det. Det finns inte en chans att det blågula blocket får majoritet utan L om det blir ett extra val. Och det inser förstås både Lööf och Löfven. Deras strategi för att behålla makten är att putta ut L.
Jävla lögnhals. Sluta försöka lura folk. Åker L ut så är det en seger långsiktigt åtminstone trots att M/KD/SD inte får en majoritet. Och den dagen MP är borta så kommer M/KD/SD garanterat få en majoritet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anotherpieceofmeat
För guds skull stödrösta inte på L om ni vill ha SD i en regering, rösta istället då på SD, geez.
Folk är så jävla tröga som låter sig luras igen.
Citera
2021-06-26, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlXgustav
Jävla lögnhals. Sluta försöka lura folk. Åker L ut så är det en seger långsiktigt åtminstone trots att M/KD/SD inte får en majoritet. Och den dagen MP är borta så kommer M/KD/SD garanterat få en majoritet.

M+KD+SD har aldrig haft 50% i någon undersökning. Demografin gör det hela tiden svårare att nå majoritet. Nej, moderater borde stödrösta på L.
Citera
2021-06-26, 16:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Åkesson har själv sagt att han inte ser ministerposter som ett självändamål. Han har påpekat partiets brist på erfarenhet när det gäller att regera och att det viktigaste är att driva igenom Sverigedemokratisk politik. Jag tror Åkesson är pragmatisk nog att förstå att en plats i regeringen vore "too soon", även om de skulle bli större än M. Bättre då att få chansen att visa sig kompetent i några år för att enklare kunna få foten in i en framtida regering.
Även vid egen majoritet... Hursomhelst, det viktiga för mig är att det blir förnedring av mitten. Vänstern eller Sd, alt soffan för mig.

Om högern verkar leda inför ett val så blir det V, om vänstern ser ut att bli störst så blir det Sd. Mitt enda mål är att det ska bli maximalt svårt att bilda regering igen även efter ett extraval. Jag vill småle.
Citera
2021-06-26, 16:28
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anotherpieceofmeat
För guds skull stödrösta inte på L om ni vill ha SD i en regering, rösta istället då på SD, geez.

SD kommer inte in i nån regering under överskådlig tid.
Citera
2021-06-26, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xenotime
M+KD+SD har aldrig haft 50% i någon undersökning. Demografin gör det hela tiden svårare att nå majoritet. Nej, moderater borde stödrösta på L.
Nej din korkade jävla åsna. Försvinner ett eller två partier så krävs så lite som 46 procent för att få en majoritet av mandaten. M har minst 20-22, SD har 20 och KD har 6. Vad blir det om inte 46 procent?

Invandrare röstar i betydligt lägre utsträckning och många invandrare röstar redan M/KD/SD. Lägg därtill alla invandrare som kommer gå över till nyans som kommer ge extra mandat till M/KD/SD.
Citera
2021-06-26, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puerta-grande
Hade varit intressant att veta vad folk inom C vill men även de som röstat på dem. Borde ändå finnas ganska många som tycker högern är bättre än s+mp+v. Ibland får man känslan att Lööf agerar ganska ensamt
Centern är ju från början ett bondeparti. Varför sitter det ingen bonde i toppen där? Bara en akademiker som vill göra karriär. Förstår inte riktigt varför centerpartiet existerar. Finns det inga bönder kvar som vill ha någon talan?
Men det handlar väl nu för tiden bara om hur slängd man är i käften om man ska få vara med.
Det var länge sedan man hörde något om böndernas situation och villkor. Men dom kanske har det bra och jag kanske kan ha missat något.
Citera
2021-06-26, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marczuczvenchen
Även vid egen majoritet... Hursomhelst, det viktiga för mig är att det blir förnedring av mitten. Vänstern eller Sd, alt soffan för mig.

Om högern verkar leda inför ett val så blir det V, om vänstern ser ut att bli störst så blir det Sd. Mitt enda mål är att det ska bli maximalt svårt att bilda regering igen även efter ett extraval. Jag vill småle.
Då borde du rösta på SD. Det är tack vare SD:s existens som vi ens befinner oss där vi gör idag. Utan SD så hade antingen alliansen eller de rödgröna haft majoritet och då kunnat köra gasen i botten.
Citera
2021-06-26, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles
Min uppfattning är att det kan ju verkligen inte komma som en överraskning för seriösa journalister att AL vääldigt sällan velat resonera kring en fråga utifrån frågeställarens perspektiv. Istället mals det på med förinövade tirader om C och c-ledarskapets förträfflighet. Tröttsamt kan det också kallas.

Floskelspruta. Till synes tom i huvudet. Populär främst bland unga kvinnor.

Vi som varit med ett tag har sett det förr. AL är helt enkelt 2020-talets Mona Sahlin.
Citera
2021-06-26, 16:32
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenotime
Nej, moderater borde stödrösta på L.
Ingen moderat jag stött på de senaste månaderna har haft annat än förakt över för L.

Att de skulle kunna få stödröster som förr känns ytterst avlägset.

Däremot bör ju alla som vanligen röstar L lägga sin röst på något annat parti för att inte slänga bort sin röst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in