Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Sound
Men varför är det ok att kalla någon anti-vaxxer nu? Är det DIN personliga åsikt som ligger till grund?
Jag personligen tänker inte ta vaccinet, av den enkla anledningen att det är aldrig testat tidigare och att man inte kan presentera långtidsstudier. Däremot har jag, och mina barn, fått de vaccin som är beprövat så att säga.
Personligen tycker jag att de som vill ta vaccinet gör det, och jag hoppas att utfallet blir succé även om det tyder på ni blir tvungna att årligen ta en dos eller två, och andra respekteras för deras val.
Det finns anti-vaxxers och foliehattar i tråden. Svininfluensan var inte så farlig som det framställdes, man ropade varg i onödan och drog i gång en massiv apparat. Dessutom var Pandemrix helt oprövat och starkt ifrågasatt utomlands. Bara en sådan sak som att tyska staten beställde ett annat vaccin till den politiska eliten och Pandemrix till folket fick mig att dra åt mig öronen. Dessutom förhandlade Svenska staten bort möjligheten att stämma tillverkaren vilket har ställt till det för de drabbade, även om de nu mångt om mycket fått ersättning. Nu har man iofs också tagit bort den möjligheten men garanterar att patientförsäkringen ska gå in och täcka upp. Danmark som exempel gav bara Pandemrix till dem i riskgrupp, trots det hade de färre fall än oss medan vi vaccinerade nästan hela befolkningen.
Jag har tagit Pfizers vaccin, anser det väl beprövat vid det här laget.
Du gör givetvis som du vill och vad du tycker är bäst. Problemet är att här har vi en riktig pandemi på/i halsen och då tycker jag man ska ta det i beaktande. Det senaste året har väl inte varit kul för någon och ju fler som tar vaccinet gör att vi snabbare kan återgå till det normala. Sen om man ska ge det till barn är jag ff tveksam till.