Citat:
Ursprungligen postat av
Gabogibo
Ju längre tid jag får att tänka på detta historiska misstroendevotum desto mer skaver det faktum att Stefan löfven fortfarande sitter som partiledare och statsminister. Riksdagen har röstat och saknar förtroende för honom, ändå är det han som sitter på beslutsmakten och kan utlysa extraval eller kohandla med övriga partier. Jag säger självklart inte att (S) som parti inte ska ha den rollen innan tidsfristen för beslutet är över, men själve Stefan borde packa pappas kappsäck och dra hem! Han har inget förtroende kvar, det är bekräftat av riksdagen, och därför av folket.
AVGÅ!
Just vad jag anser också. Han borde redan ha avgått från att leda S partiet och som statsminister. Istället reser han till Bryssel och spelar Allan igen som Sveriges statsminister. Trots att hela världen vet att han har ett misstroende votum i bagaget.
Hoppas att det är sista gången för gubbfan i Bryssel.
Det viktigaste för Sverige nu är att få bort Löfven från makten genast. Gubben har ingen anständighet och inget ansvar för sitt land. Älskar makt och samla pengar på banken. Skämmer ut Sverige så världen tror att vi är en bananrepublik. Eller? Bort!
Jag är inte anhängare av Kristersson och M partiet. Men det är bara han som kan få bort Löven i en omröstning i riksdagen. Tror att Kristersson kan lyckas nu, han har en stor chans att få med sig tillräckligt med ledamöter. Han är också skicklig på att tala och argumentera.