2021-06-26, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlXgustav
Berätta för mig då herr duktig hur fusket ska gå till på ett sätt att man själv kan göra det i en vallokal utan att de andra känner till?

Om jag själv som rösträknare i Stockholm mot förmodan skulle lyckas med mitt fusk, vad säger då att Per Andersson i Sorsele kommer lyckas göra likadant utan att dennes kollegor får nys om det? Du fattar väl själv att det sitter minst en person i omgångar som har hand om avprickning av röstlängden och flera som sitter och har uppsikt över boxen?

Jag vill bara tillägga att all rösträkning är offentlig.

För de som tror att Sverige fuskar i val vore är det väl bara att gå ned och övervaka rösträkningen. Skulle de organisera sig så vore det ju bara bra. Ju fler som övervakar valet desto bättre.
Citera
2021-06-26, 12:23
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Man kan säga så här: vad än Nooshi Dadgostar gör hädanefter, så är hennes insats för det svenska folket redan oerhörd. Hon stoppade systemskiftet inom hyressättningen. Det kommer det svenska folket för alltid att hylla henne för.

Vänsterpartiet har förändrats. Det är nog slut med eftergiftspolitiken. Kompromisser, JA, men ingen undfallenhet. Det är detta som Nooshi Dadgostar står för.

Skattesänkningar för de med låga inkomster är nog inte fel, men det får ju finansieras genom ett högre skatteuttag för utsugarna, dvs för storkapitalisterna.
Jag har aldrig röstat rött men Nooshi visar verkligen framtidshopp för alla partier i svensk politik oavsett riktning.
Måste bli dags för partier att stå upp för sig själva och deras väljare och ge sossemakten en fet käftsmäll om nödvändigt.
Citera
2021-06-26, 12:23
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Vad yrar du om?
Mina känslor? Detta är verkligen.
Ja, dina känslor. Ta och titta vad du skrev.

Citat:
C har målat in sig i ett hörn.
Det är bara en tom floskel, som folk som inte kan hantera fakta drämmer till med.

Citat:
Dom har sagt att de inte kommer budgetsamarbeta med V och V har sagt att de inte kommer stödja en budget dom inte vart med och förhandlat fram.
Det är inte V som ska välja utan det är C.
V har ju väldigt tydligt markera att de inte tänker användas som dörrmatta framöver.
Jag tog upp detta i det jag skrev. Läste du inte?

V kan välja mellan Löfven och UK.
Säger dom nej till Löfven blir det UK.

Lööf kan naturligtvis också säga nej till Löfven. Då blir det också UK.

Lööf är inte ensam som kan stoppa Löfven. Nooshi kan också kedja fast Löfven på Läktaren. Antagligen i flera mandatperioder. Det kan Nooshi göra om V hellre ser M och UK som regeringsbildare.
Citera
2021-06-26, 12:25
Medlem
MisterPlus46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd

För de som tror att Sverige fuskar i val vore är det väl bara att gå ned och övervaka rösträkningen. Skulle de organisera sig så vore det ju bara bra. Ju fler som övervakar valet desto bättre.
Är det bara knalla in och säga att man vill övervaka rösträkningen ?
Citera
2021-06-26, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Hur länge har löven suttit i regeringen totalt?

Han har väl varit statsminister i 7 år nu.
Citera
2021-06-26, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
I USA så har man ju lokala demokrater och republikaner som övervakar rösträkningen och det kan man ju tycka verkar bra, men nu senast så var det ju många republikaner som hatade Trump, hur effektiva tror man då dessa är?

Här har vi ju fler partier, men kanske inte alla partier övervakar? Säg några från vänsterblocket och några från högerblocket? Men om man då betänker att C i efterhand bytte block till vänsterblocket, så kanske man hade övervakare från C i vissa vallokaler som representant för högerblocket... Men i själva verket visade det ju sig att de tillhörde vänsterblocket....
Du kan själv övervaka rösträkningen som privatperson.
Citera
2021-06-26, 12:27
Medlem
Citat:

Du försöker med alla medel inpränta att ditt system med bankid och digital röstning på något sätt skulle vara världens mest perfekta system och att manuell röstning med valsedlar i Sverige på något sätt kan manipulera valresultatet och mandatfördelningen.
BankID är inte ens ett alternativ.
Citera
2021-06-26, 12:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd

Det som är mest tröttsamt är hur dessa fånar och partier som kallar allt för fusk själva väljer att ställa upp i val och utnyttja sin röst på valdagen.

Om man nu är så övertygad om att det är fusk och riggat, varför röstar man och i så fall bidrar till att legitimera valet som parti eller privatperson?
Citera
2021-06-26, 12:29
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Absolut, det finns något som kallas "med omedelbar verkan", då byter de ut låsen innan han får sparken. Det är bra att Löfvèn sitter kvar och får tid på sig. Skapar mindre panik och oordning.
I det fallet tillsätter Styrelse omgående en ny tillfällig VD.

Hur lång tid skulle det ta för riksdagen att komma överens om en ny tillfällig statsminister?
Vad är din uppskattning?
Och vem blir det? Lööf?
Citera
2021-06-26, 12:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Sverige (världen) är på väg in i en sjuhelvetes högkonjunktur.
Det är i kristider svenskarna röstar på S
Citera
2021-06-26, 12:31
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Han har väl varit statsminister i 7 år nu.

Jo, jag hittade detta nu visserligen Wiki : "Den 27 januari 2012 valdes han till Socialdemokraternas partiledare."
Han får väl Livstids ersättning efter en viss tid som statsminister, är osäker på reglerna där och han kanske försöker förhala det, pengar styr ju alltid.
Citera
2021-06-26, 12:32
Medlem
Citat:
Om han avgår, ja. Men inte om han utlyser extra val. Då kan han sitta max 3 månader till.

Formellt så sitter han som statsminister tills en ny har utsett oavsett om det blir nyval eller talmansrundor.

Den enda makten han förlorar på Tisdag om det bir talmansrundor är möjligheten att utlysa nyval.

Samma sak gäller med riksdagen om Löfven utlyser nyval. Nuvarande riksdag sitter kvar med samma makt.

Om Löfven hade utlyst nyval innan misstroende omröstningen så hade riksdagen inte fått genomföra den. De förlorar möjligheten att göra detta när ett nyval har utlyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in