2021-06-26, 05:04
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du får lese first.spring sine innlegg en gang til, så får du svar på alle spørsmålene du stiller.

Og så var det fredag igjen
Citera
2021-06-26, 05:13
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Har han ikke sonet ferdig og holdt seg utenfor lovens lange arm siden dette tidspunkt. Det er jo en stund siden nå. Han er kryptoekspert og mulig det mistenkes at han kan ha gitt ru informasjon, tilsiktet eller ei.

Jo, han er kryptoekspert. Kanskje tatt utdanning innen data mens han satt inne, akkurat som Toska.
Mulig at det har noe med krypto å gjøre, at det er derfor politiet ville snakke med han.
Citera
2021-06-26, 05:20
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
flashback logger egentlig ikke ip-adresser, så blir i utgangspunktet tricky.

Og når det i tillegg kjøres TOR eller VPN, så blir det enda vanskeligere.
Sentralen til Flashback ligger dessuten i USA. Blir vanskelig for svensk eller norsk politi å få tilgang her.
Citera
2021-06-26, 05:37
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, TH gned seg i hendene i 10 uker, lykkelig tilfreds over at planen var 100% vellykket, men lykken varte ikke evig, nå kommer snart tiltalen.

Jeg tror det. Hvis det hadde gått mot henleggelse, så hadde riksadvokat/statsadvokat henlagt saken for lenge siden. Tilsvarende saker er Vålnes-saken og Dung-saken som ble henlagt etter halvannet år.
Hagen-saken har pågått i snart 3 år.
Det er kanskje større sjanse for at de klarer å ta de som står bak krypto og kommunikasjon, enn selve Hagen, men jeg tror de klarer å ta han også. Det er såpass mye indisier og løgner omkring TH, at jeg tror at han blir dratt med i dragsuget og får 21 år, men får 1 års strafferabatt siden han er pjusk.
Det blir nok som i orderudsaken, at en rekke folk blir dømt for medvirking til drap, men ingen dømt for selve drapet. Samtlige 4 fikk rundt 20 års fengsel.
Citera
2021-06-26, 08:33
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Sorry men æreskrenkelser er ikke lenger straffesaker, man må gå til sivilt søksmål.

Det vet jeg, det var jo heller ikke poenget her heller. Det jeg mente var at det kan f.eks. være i politiets interesse å finne ut hvem bruker "ronning" er. Som Har ett eneste innlegg her, og ikke vært pålogget siden i fjor sommer. Det var vedkommende som dro inn TB sitt navn første gang. Vedkommende må ha kjennskap til TB fra før og må ha hatt en agenda.

Rene injurier kommer man jo ingen vei med å anmelde. Det vet jeg også.
Citera
2021-06-26, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Du må nok finne ut av det selv, men jeg tror AEH er i vannet et sted.
Ikke lett, når vi ikke en gang vet hvilken vei de gikk fra huset. Men jeg vil tro hun ble fraktet ditt, det var planlagt at hun skulle bli fraktet, uansett om hun etter bortføringen var levende eller død. Men om hun er død, så tror jeg hun er gravd ned, ikke kastet i noe vann, hvor hun lett kan bli funnet.
Citera
2021-06-26, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Jeg stiller relevante spørsmål som jeg ikke ser er diskutert. Det er rart ingen har klarere meninger om dette med at 2 maskemenn er utlendinger og 1 nordmann. Og det er rart ingen kommenterer mer angående den norske hettemannen. Er historien hans troverdig? Er politiet naive? Hva tror dere? Dere snakker bare om RU og hans nettverk uten at dere ser ut til å sette dette i sammenheng med de personene man faktisk observerer denne dagen.

Slutt med barnslige personangrep er du snill.

Jeg vet egentlig ikke hva som er historien til Hettemannen. Men med det vanvittige fokuset denne saken har hatt så er det smått utrolig at en såkalt lokal mann etter så lang tid kan svare at han ikke hadde fått med seg at han var etterlyst.

I mitt hode kan han hakjøpt seg tid til å sette sammen noe.

Hva gjelder Futurumgutta så er det smått utrolig om de ikke har noe med dette å gjøre.
Citera
2021-06-26, 12:26
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Jeg vet egentlig ikke hva som er historien til Hettemannen. Men med det vanvittige fokuset denne saken har hatt så er det smått utrolig at en såkalt lokal mann etter så lang tid kan svare at han ikke hadde fått med seg at han var etterlyst.

I mitt hode kan han hakjøpt seg tid til å sette sammen noe.

Det tok påfallende lang tid før han meldte seg, ja.

Citat:
Hva gjelder Futurumgutta så er det smått utrolig om de ikke har noe med dette å gjøre.

Spørsmålet er hva slags funksjon de evt. har hatt i saken?
Hvis de f.eks. skulle sjekke om TH var på jobb, må de i så fall
ha passert bygningen også på baksiden, da det er der han
pleier å parkere bilen.
Citera
2021-06-26, 13:12
Medlem
Att dom inte sytt in det där jävla rövhålet än visar bara på att norsk polis och samhälle är lika odugligt som det svenska.
Hade det handlat om ett drama mellan Svein og Grete skulle Svein sitta på förvaring sedan 2 år tillbaka.

Tänk på Anne-Elisabeths och hennes anhöriga. Men att lägga vikten på den oskyldiga som bestämdes av någon att inte få leva vidare och, i detta fall, hennes anhörigas lidande, görs lika litet i Norge som Sverige.
Citera
2021-06-26, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Att dom inte sytt in det där jävla rövhålet än visar bara på att norsk polis och samhälle är lika odugligt som det svenska.

Ja, husker jo da visepolitimester Roger Andresen slapp løs pakistaneren som var siktet for drapsforsøket på forlegger nygaard, han lissom gikk ned på cella og ba de slippe han løs, enda han ikke hadde myndighet til det. Roger var god venn med jan Simonsen, de frekventerte samme homomiljø, Simonsen var samboer med den homofile pakistaneren so mvar siktet for terrorisme. Det spekuleres således i om det var Jan simonsen som da satt i justiskomiteen som presset Roger til å løslate terroristen. Roger satt som visepolitimester til i fjor! Helt sinnsykt! Sverige har tross alt bare kapten klanning.

Så har du dagens ledelse sin omgang med lederne i Young Bloods, som VG avslørte. Men bare Eirik Jensen må sone.
Senast redigerad av toiko1 2021-06-26 kl. 13:59.
Citera
2021-06-26, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Ja, husker jo da visepolitimester Roger Andresen slapp løs pakistaneren som var siktet for drapsforsøket på forlegger nygaard, han lissom gikk ned på cella og ba de slippe han løs, enda han ikke hadde myndighet til det. Roger var god venn med jan Simonsen, de frekventerte samme homomiljø, Simonsen var samboer med den homofile pakistaneren so mvar siktet for terrorisme. Det spekuleres således i om det var Jan simonsen som da satt i justiskomiteen som presset Roger til å løslate terroristen. Roger satt som visepolitimester til i fjor! Helt sinnsykt! Sverige har tross alt bare kapten klanning.

Så har du dagens ledelse sin omgang med lederne i Young Bloods, som VG avslørte. Men bare Eirik Jensen må sone.
Det er vel ikke noen homoer i vår sak.
Citera
2021-06-26, 15:40
Medlem
Hegamons avatar
Har det sökts nogrannt i Langvannet? Sjön som angränsar till villan.

Jag är helt ny i fallet och ska läsa mig in på saken. Jag är bosatt i Oslo och kan besöka intressanta platser.

Fallet intresserade mig först nu. Jag fick frågan höromdagen här i Oslo på skämt om jag dödat kvinnan. Det berodde på att jag pratade om kryptovaluta, bor i Oslo, möjligen kan uppfattas som "skum" och det finns en koppling mellan Monero och försvinnandet, åtminstone teoretiskt.

Jag ser fram emot att sätta in mig mera i detta intressanta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in