2021-06-25, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Dritflaks for TH da, som både ble kvitt kona, slapp å miste penger i en skilsmisse OG tjente penger på Monero.

Hvis han vanligvis har slik flaks så er det ikke rart han endte opp som milliardær.
Ja, er det ikke rart. Til og med tjent på Monero. Åja, glemte at det var unevnelig.
Citera
2021-06-25, 22:21
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvitvasking av ths penger?
Ingen av de store og seriøse nettcasionene som drives fra Malta tilbyr innskudd/uttak i krypto. Dette reguleres under strenge MGA lisenser som Betsson tildeles av Maltesiske myndigheter. Derimot er det mange halvshady aktører som drives fra Curacao og Macao som tilbyr overføringer med krypto. Uten at jeg kan eller vil spekulere i om utbetalingen Hagen gjorde sommeren 2019 har havnet på slike steder.

Jeg kan heller ikke finne noe historikk på nett at RU var vært aktiv pokerspiller på nett. Er det noen som sitter på andre nick enn det han brukte i 2021 så send det gjerne på melding, så skal jeg sjekke ut litt.
Citera
2021-06-25, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Ingen av de store og seriøse nettcasionene som drives fra Malta tilbyr innskudd/uttak i krypto. Dette reguleres under strenge MGA lisenser som Betsson tildeles av Maltesiske myndigheter. Derimot er det mange halvshady aktører som drives fra Curacao og Macao som tilbyr overføringer med krypto. Uten at jeg kan eller vil spekulere i om utbetalingen Hagen gjorde sommeren 2019 har havnet på slike steder.

Jeg kan heller ikke finne noe historikk på nett at RU var vært aktiv pokerspiller på nett. Er det noen som sitter på andre nick enn det han brukte i 2021 så send det gjerne på melding, så skal jeg sjekke ut litt.

Er det noen som har sagt at RU har vært aktiv pokerspiller på nett?
Citera
2021-06-25, 22:27
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Er det noen som har sagt at RU har vært aktiv pokerspiller på nett?
Jeg googlet meg frem til en deltagelse i åpent NM fra 2021 etter innlegget tidligere i kveld.
Citera
2021-06-25, 22:59
Medlem
Citat:
TB var inne til avhør fordi han selv ønsket å bli sjekket ut av saken pga spekulasjoner på nett. Om politiet evt har hatt han kikkerten for noe annet får man trolig aldri vite.

Trolig har TB sett i media at en 31-åring er involvert i saken. Oslo er som tidligere nevnt verdens minste storby, og han begynte å søke litt rundt om folk visste hvem den arresterte var. Når etternavnet ble kjent i kryptomiljøet tidlig den dagen, så fant TB ut at dette var broren til en tidligere studiekollega. Siden han selv hadde erfaring med å sitte i deep shit (saken fra 2002) tok han kontakt med MPU for å gi noen råd om å ikke snakke med media, finne en bedre advokat osv. Den emoji-kommentaren som utløste dette for TB sin del er postet ETTER at TB og MPU var i kontakt på messenger. Dette er helt logisk at man ønsker å vise omsorg til en familie som står i en stor prøvelse. Senere den natten, 0327 postet bruker "ronning" det innlegget som dro TB inn i dette. Verre er det ikke. TB har ikke noe å skjule i denne saken. Verken til dette forumet eller til politiet. Han har bidratt med den informasjonen han kan og politiet har nå hatt tid til å ettergår denne for å sjekke han ut av saken. GH skrev også til TB sin advokat at han kun hadde status som vitne (altså ikke mistenkt eller siktet) og at politiet forsto at det var vanskelig for den som følte seg mistenkeliggjort pga rykter.

Det var MPU som varslet TB om at navnet hans hadde dukket opp på dette forumet. Når det senere kobles inn spekulasjoner om russisk mafia og konkret at han er GM, så er det klart at både TB og folk rundt han tar grep for å få bremset spekulasjonene på nett. Derfor lekkes det også ut info fra TB sin side, for at folk skal forstå at han ikke har noe med dette å gjøre. Politiet har også full kontroll på hvilke brukere på dette forumet som taler hans sak.

Wow, så rett etter at ru ble arrestert tok tb kontakt med mpu og ba han ikke snakke med media og skaffe bedre advokat. Skjønner at politiet blir interessert da for å si det sånn
Citera
2021-06-25, 23:06
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Wow, så rett etter at ru ble arrestert tok tb kontakt med mpu og ba han ikke snakke med media og skaffe bedre advokat. Skjønner at politiet blir interessert da for å si det sånn

Haha, ser at den kan tolkes suspekt... MPU har levert denne chatlogen til politiet, så akkurat den kommunikasjonen har de god kontroll på.
Citera
2021-06-25, 23:17
Medlem
Citat:
Om hvilke brukere her inne om taler TB sin sak. Det er jo helt åpenbart at Flashback har vært et tema når TB var inne til sine avhør i saken. Da er det jo naturlig at han har opplyst om hvilke brukere han har en relasjon til her inne og hvilke brukere han synes har postet innlegg som har bært preg av eksponering og villedende informasjon. Om noen med vilje prøver å villede politiet ved å trekke inn det navnet, så er jo det absolutt i politiets interesse å finne ut hvem disse brukerne er. Alle parter i dette spillet er på en eller annet måte representert på dette forumet, enten de deltar aktivt eller ikke. Så enkelt er det!

flashback logger egentlig ikke ip-adresser, så blir i utgangspunktet tricky.
Citera
2021-06-25, 23:37
Medlem
Citat:
Om hvilke brukere her inne om taler TB sin sak. Det er jo helt åpenbart at Flashback har vært et tema når TB var inne til sine avhør i saken. Da er det jo naturlig at han har opplyst om hvilke brukere han har en relasjon til her inne og hvilke brukere han synes har postet innlegg som har bært preg av eksponering og villedende informasjon. Om noen med vilje prøver å villede politiet ved å trekke inn det navnet, så er jo det absolutt i politiets interesse å finne ut hvem disse brukerne er. Alle parter i dette spillet er på en eller annet måte representert på dette forumet, enten de deltar aktivt eller ikke. Så enkelt er det!
Hadde vært litt spennende om GM selv kunne komme med et innlegg, fks. et hint om hvor AEH er ?
Citera
2021-06-25, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Hadde vært litt spennende om GM selv kunne komme med et innlegg, fks. et hint om hvor AEH er ?

Kokko
Citera
2021-06-26, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg

Du må nok finne ut av det selv, men jeg tror AEH er i vannet et sted.
Citera
2021-06-26, 01:13
Medlem
Citat:

Sorry men æreskrenkelser er ikke lenger straffesaker, man må gå til sivilt søksmål.
Citera
2021-06-26, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
når man klager på meningsløst "vrææl" men klarer å poste en av trådens mest meningsløse post selv.
gj wp

Jeg stiller relevante spørsmål som jeg ikke ser er diskutert. Det er rart ingen har klarere meninger om dette med at 2 maskemenn er utlendinger og 1 nordmann. Og det er rart ingen kommenterer mer angående den norske hettemannen. Er historien hans troverdig? Er politiet naive? Hva tror dere? Dere snakker bare om RU og hans nettverk uten at dere ser ut til å sette dette i sammenheng med de personene man faktisk observerer denne dagen.

Slutt med barnslige personangrep er du snill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in