Citat:
Ursprungligen postat av
Xenonen
Muftin var utsedd av britterna mot palestiniernas vilja. Sen är det snarare sionismen och nazismen som har gemensamma rötter med "blod och jord":
Muslimerna är inte en enhetlig ras nej. De arbetar för Uma och muslimsk överhöghet, inte för folket och raslig överhöghet. Många araber är ju även väldigt mörkhyade, men de verkar ha föredragit de blonda kvinnorna, gissar de var dyrast. Islam har ju aldrig brytt sig om ras, de knullade sina blonda slavinnor glatt och barnen blev muslimer som sin far. Säden i kärlet och det där.
Så nej, den delen av världen delar inte europeiska tankar om raser, det är naturligtvis sympatiskt på sitt vis.
Det är en religiös sekt och ingen nationalistisk sekt. i övrigt funkar parallellen mellan islamism och fascism väl.
Den är fascistisk till sin uppbyggnad och de anser sig ha rätt att straffa och döda den som inte underkastar sig. Som ateist är jag chanslös. Det är konvertering eller svärdet.
Att jämställa sionism med nazism är dock alltför bizarrt för att funka retoriskt och man vänder nog knappast bort folk från Israel på det viset.
Judar kan kalla sionismen nazistisk, precis som en negar kan säga nigger. Men du kan inte.
Det som utmärker nazismen som ideologi är ju judehatet. Jag vet ingen annan ideologi som systematiserat just judehatet. Islamister hatar nog mig som ateist mer än en jude.