2021-06-25, 23:31
Avslutad
Det är bara en tidsfråga innan GM misshandlar en annan människa så svårt om han inte redan gjort det. Han borde inte tillåtas äga hund eller något annat husdjur.
Citera
2021-06-25, 23:44
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Det är bara en tidsfråga innan GM misshandlar en annan människa så svårt om han inte redan gjort det. Han borde inte tillåtas äga hund eller något annat husdjur.
Han kanske inte gillar djur.
Citera
2021-06-25, 23:49
Medlem
glowniggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
polisen uppger att de inte kommer att utreda ärendet.

Här vill man gärna veta varför polisen inte utreder ett uppenbart jaktbrott.

Edit: jag ringer in en anmälan när jag nyktrat till i morgon.
Uppenbart självförsvar skulle jag säga.
Citera
2021-06-26, 00:15
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
[quote=vinc|76340053]En annan cafegäst anmälde händelsen men som förväntat av polisen i Sverige så läggs princip alla utredningar ner./QUOTE]
Det är väl bra att polisen verkar ha bättre prioriteringar än ett jävla fågelmord.
Citera
2021-06-26, 00:21
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Döda en fågel för att den vill ta en kaka, okeeeej? Det låter som en person med grava problem när det kommer till empati och impulskontroll.

Vad menar du? Skulle nån försöka ta min kaka är han död. Lappjävel, fågel, varg eller arab, spelar ingen roll, kaktjuvar ska dö!
Citera
2021-06-26, 00:34
Medlem
megamics avatar
Mycket prat om fågeln. Men jag undrar vad det var för en kaka? Det är viktigt att ha hela bakgrunden innan man dömer.

Var kakan fortfarande ätbar efter dramatiken eller var det ett stort avbräck i den kakätande gästens måltid?
Citera
2021-06-26, 00:50
Medlem
Jag har många gånger föreställt mig att detta är precis vad man kan göra om man blir attackerad av en mås. Riktigt så långt skulle jag nog inte gå för en kaka. Å andra sidan vet man inte vad cafégästen och fågeln hade för historik.
Citera
2021-06-26, 00:51
Medlem
UngCynikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinc
https://sverigesradio.se/artikel/cafegast-dodade-fagel-som-tog-kaka

Citerar lite delar:

"En fågel av okänd art fick sätta livet till på onsdagen när den försökte ta en kaka från en cafégäst i centrala Karlskrona."

"Fågeln försökte ta kakan från gästen som blev arg och grep tag i fågeln och slängde den i marken. Fågeln skadades och dog kort därpå."

En annan cafegäst anmälde händelsen men som förväntat av polisen i Sverige så läggs princip alla utredningar ner.

Så jävla onödigt beteende.
En jävla fågel är död. Åherre, hissa halvflagg. Detta är en mörkrets dag!
Vad fan är det för fel på er? Vem i hela jävla helvetet bryr sig
Citera
2021-06-26, 01:06
Medlem
En normalt frisk människa skrattar om en fågel stjäl en kaka av en om man sitter på ett café. Det är en sjukt komisk händelse som man nog aldrig får uppleva.

En psykopat dödar fågeln för det...

Personen i fråga kanske inte förtjänar ett fängelsestraff för händelsen. Men något säger mig att han bör sitta inne ändå. Kan knappast vara särskilt frisk i huvudet om man känner sig så pass kränkt av en fågel så man måste döda den.
Citera
2021-06-26, 01:15
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Du kanske borde ta om jägarexamen så du lär dig skilja på jakt och eftersök. Buckshot är inte tillåtet vid jakt. Fånga fåglar med bara händerna är inte jakt eller fällfångst. Det är heller inget artbrott om inte fågeln är listad. Man kan ha synpunkter i det moraliska att ha ihjäl en fågel för en kaka men något jaktbrott är det inte.

Om jag avlivar en varg med mina bara händer så bör jag dömas för ???

Om jag avlivar en hjort med mina bara händer så bör jag dömas för???

Om jag avlivar en fågel med mina bara händer så bör jag dömas för???

Vilka djur tycker du är mer värda än andra?
Citera
2021-06-26, 01:22
Medlem
Finns alldeles för lite fakta här för att man ska kunna göra någon värdering av händelsen. Vare sig kaksorten eller fågelarten har avslöjats. Var ingen på plats? Det är ju ändå skillnad på finsk pinne och äppelkaka med äkta vaniljsås.
Citera
2021-06-26, 01:24
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Du har kanske rätt Fast det blir väl inte jaktbrott på smådjur, om man t.ex. sprider myrmedel, lägger ut råttfällor eller tar loss en fästing? Man jagar ju iofs fåglar under vissa tider. Så de är ju tillräckligt stora för "jakt".

Det blir väl inte jaktbrott vid viltolycka i trafiken, om man kan jämföra med det? Det låter som gm's uppsåt var att fika. Inte jaga. Då borde det inte bli tal om jaktbrott.

En viltolycka saknar alltid uppsåt.

Hedin blev ordentligt misstänkt pga ett gift (CarbinaFurana)

Vilka djur anser du borde förgiftas och varför?

Vart dras gränsen?

Edit: jag tycker duvor är fina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in