2021-06-25, 23:38
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Det spelar väl ingen roll vad folk vill eller uttrycker sig i opinionsundersökningar?! Det enda som är av betydelse är vad de lägger i valurnan på valdagen.

Svenska regeringar, höger som vänster har drivit ungefär samma politik i 40 år och vi har haft massinvandring från tredje världen i åtminstone 30 år.

Röstar man på sjuklövern så blir det massinvandring från tredje världen. Så har det varit sedan tidigt 90-tal.

Hur kan någon ha missat det om de ens försökte?! Man kan fan inte komma och påstå att man blivit lurad eller inte hade någon aning om hur det skulle bli.

Många (kanske en majoritet?) av svenskarna missar, att de invandringsansvariga partierna är samvetslösa och likgiltiga inför hur mycket brottslighet, som de gemensamt för in i landet. Många (kanske en majoritet?) av svenskarna tror, att de invandringsansvariga partierna både har förmågan och viljan att åtgärda den negativa utveckling, som dessa partier har skapat.
Citera
2021-06-25, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alline1
Jag antar att du även ser problemet i att all media i detta landet i årtionden lobbat för att vi ska ha massinvandring och stigmatiserat förföljt och smutskastat all form av folkligt motstånd?

Halva befolkningen med invandrare inkluderat vill redan idag minska invandringen.

Om man enbart hade räknat svenska folkets vilja i detta laget, d.v.s. enbart svenskar fick rösta så hade folkviljan varit i stark majoritet för att stoppa massinvandringen.

Dessa människor har kommit hit under de senaste 10-20åren och fungerar likt valboskap. Det är som att jag skulle få makten och öppna porten för 30 miljoner nazister och gav dom alla rösträtt.

Lycka till att vinna något val i Sverige. Men detta vore ju demokrati enligt såna som dig.

Du skrev ju nyss att 70% av Svenska folket var emot massinvandringen. Hur kan de vara kritiska mot den om nu media inte släpper fram kritisk information om den. Mer parten av Svenskarna ser på nyheterna på TV och läser de gamla tidningarna på nätet.

Faktum är att det finns vetenskapliga undersökningar som visar att media i skriver fler kritiska artiklar om invandringen än positiva. En sådan är "”Invandring i medierna – Hur rapporterade svenska tidningar åren 2010-2015" skriven av Jesper Strömbäck

Sen så är ju inte invandrarna i majoritet i riksdagsvalet. 2018 så var 13% av de röstberättigade utlandsfödda. Så fortfarande så har Svenska folket all möjlighet att rösta för att stoppa massinvandringen. Tycker de att det är en viktig fråga så är det bara för dem att rösta på ett parti som har det som sin huvudfråga.
Citera
2021-06-25, 23:45
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saekerhetspolisen
"Jag har för mig att den vanligaste utländska nationaliteten i Stockholm för kvinnor är just polskor."

Skojar du?

Gällande ungrare och polacker så ser de vad mångkultur har inneburit i Sverige och Västeuropa. De vill inte ha samma elände.
Försökte hitta en källa.
Det jag kunde hitta med kort varsel var för Stockholms län. (Då kommer jag inte ihåg om det var just den indelningen jag såg tidigare).
Då ligger Polen 3:a. 1:a är Finland. Men det gällde både män och kvinnor. Det är skillnad mellan män och kvinnor. Så det låter inte otroligt att polskor ligger 1:a.

Om det nu var som du säger borde det inte bo så mycket polacker i Stockholm.
Det är något i din föreställningsvärld som inte matchar verkligheten.
Citera
2021-06-25, 23:46
Avstängd
outback4s avatar
Klok liten unge

https://t.co/pQudkShWos?amp=1
Citera
2021-06-25, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Det spelar ingen roll. Det är bara bortförklaringar.

Valhemligheten har existerat i 100 år och gör så forfarande. Ingen behöver veta vad en röstar på.

Klagar man på invandring, vill stoppa den eller rent av börja reducera antalet invandrare i Sverige så ska man inte rösta på sjuklövern.

Det är så enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Du skrev ju nyss att 70% av Svenska folket var emot massinvandringen. Hur kan de vara kritiska mot den om nu media inte släpper fram kritisk information om den. Mer parten av Svenskarna ser på nyheterna på TV och läser de gamla tidningarna på nätet.

Faktum är att det finns vetenskapliga undersökningar som visar att media i skriver fler kritiska artiklar om invandringen än positiva. En sådan är "”Invandring i medierna – Hur rapporterade svenska tidningar åren 2010-2015" skriven av Jesper Strömbäck

Sen så är ju inte invandrarna i majoritet i riksdagsvalet. 2018 så var 13% av de röstberättigade utlandsfödda. Så fortfarande så har Svenska folket all möjlighet att rösta för att stoppa massinvandringen. Tycker de att det är en viktig fråga så är det bara för dem att rösta på ett parti som har det som sin huvudfråga.

Detta är närmast såkallat "Copium" ett uttryck som används på engelska. D.v.s. man lurar sig själv blint att folket vill ha massinvandring när allting talar för att dom inte vill det.

Det är inte så enkelt att opinionen i ett land ifrån en dag till den andra ändrar sig så att Socialdemokraterna förlorar 20% röster ena månaden eftersom dom sa något dåligt den månaden.

Ni båda blundar även helt för att hela mediakompelxet i landet spottar ut propaganda för att stigmatisera alla som är emot massinvandring som nazister.

Gå till en person som brutit sig ut ur en sekt och ha samma retorik, varför lämna du inte bara LOL.

Kolla på Socialdemokraternas väljarstöd sedan massinvandringen infördes.

1932: 41,1 %
1936: 45,9 %
1940: 53,8 %
1944: 46,6 %
1948: 46,1 %
1952: 46,0 %
1956: 44,6 %
1958: 46,2 %
1960: 47,8 %
1964: 47,3 %
1968: 50,1 %
1970: 45,3 %
1973: 43,6 %
1976: 42,7 %
1979: 43,2 %
1982: 45,6 %
1985: 44,7 %
1988: 43,2 %

Man har sedan dess för första gången på 100 år övergett Socialdemokraterna, röstat fram en högerregering och sedan valt in ett HELT nytt parti i riksdagen som idag ligger i toppen bland dom största partierna.

Ihop med Moderaterna har dom samma siffror som Socialdemokraterna brukade ha, svenska folket har övergett S och vill ha minskad invandring.

Vilket även opinionsmätningar visar. RÄknar man dessutom bort invandrarnas röster och deras barn som räknas in under svenskar i statistiken så blir det ännu mer brutalt uppenbart.

Det är såna som ni som kämpar med näbbar och klor för att stävja att det blir ett motstånd.

Och ni kämpar med allt ni har emot svenska folkets vilja.

Bland vanliga svenskar Erik och Mackan är ni ensamma idag.
Citera
2021-06-25, 23:49
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alline1
Nej det är snarare så att du vill ha fortsatt massinvandring av någon anledning och finner det jag säger jobbigt.
Ser mer ut som du håller för öronen, blundar och skriker när jag plockar fram fakta.
I vart fall klarar du inte av att svara på det.
Citera
2021-06-25, 23:50
Medlem
Som vanligt så blev det inget av detta. Han kommer att sitta kvar. Den lille korupta fd fack pamp. Hur i helvete kan folk rösta på socialdemokraterna.Man får då miljö partiet på köpet. Han tar med det minsta partiet till sin regering.
Citera
2021-06-25, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Ser mer ut som du håller för öronen, blundar och skriker när jag plockar fram fakta.
I vart fall klarar du inte av att svara på det.

Vilken fakta, du projicerar vilt men jag ser vad du är för en typ, debatterar oärligt och vill enbart framföra din propaganda. Blir inte mycket till diskussion med såna som dig. Det är som att debattera med en förinspelad kasett.
Citera
2021-06-25, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Som vanligt så blev det inget av detta. Han kommer att sitta kvar. Den lille korupta fd fack pamp. Hur i helvete kan folk rösta på socialdemokraterna.Man får då miljö partiet på köpet. Han tar med det minsta partiet till sin regering.

Underskatta inte vad ett helt mediakomplex som stigmatiserar befolkningen å det grövsta man kan tänka sig gör, särskilt med kvinnliga väljare som är mer känsliga och empatiska och inte vill verka dumma eller elaka.

Om varenda tidning och mediainstitution intalar dom att dom är hemska rassar om dom inte vill fylla landet med unga män ifrån tredje världen som skjuter och spränger bomber.

Kom ihåg att kvinnor även älskade Hitler och röstade fram honom i gamla nazityskland.
Citera
2021-06-25, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melolontha
Nej, isåfall är det de som röstar på henne som är förfärliga, men i en demokrati har alla rätt att rösta på vem man vill (utan att motivera varför).

Vad är valen vart fjärde år egentligen värda när resultaten av dem ändå inte är demokratiska. Vem bestämmer? Folket. Tja... Men vem bestämmer över folket?
Demokrati är inte vettigt. Slöseri med folks tid och blodtryck. Folk ska inte behöva ägna sig åt politik. Dessutom, ju fler kockar desto sämre soppa.

Så länge landets bnp per capita delat med antalet arbetade timmar och några fler parametrar stiger snabbare än medellandet i världen så ska vi inte klaga eller ändra något.
Sätt en av Högsta Domstolen vald diktator som statsminister med Dalai Lamas personlighet och Einsteins intelligens.

Jag tycker ändå det är fint att svenskarna nu blir straffade med det mångkulturella helvetet. De är så hjärndöda och idiotiska, i många många år var de totalt politiskt korrekta. Nu när effekten av deras agerande börjar komma så blir jag alldeles varm inombords. Det är inte lika kul när ens egna ungar blir pissrånade i munnen.

För mig är varje överfall och rån, allt elände i Sverige är helt rättvist. Svenskarna i Sverige får precis vad de förtjänar.
Citera
2021-06-25, 23:55
Bannlyst
Ingves (socialdemokrat) vägrar höja räntan trots att inflationen tokgasar sen 10 månader bakåt!!

Annie, Fredde och Stefan vägrar erkänna att mångkulturen var ett dunderfiasko, trots att 100 pers slåss med påkar i Borås en random vardag (just an example) och vi har hundratusentals kvinnor i våra no go zoner som är i en kontext av extrem hederskultur. Dom blir bevakade varje fkn steg dom tar, förutom när dom går till Willys.

Det här går inge bra alls.
Citera
2021-06-25, 23:58
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Där pratar du ju mer om en klassisk trasproletariat/klass4 grej.
Nej jag uppmärksammar att olika människor har olika preferenser för livet, och det leder till att man röstar olika.
En del ser SD som en katastrof för deras livskvalitet.

(Precis som jag ser vänstern: V+SD+S som en katastrof för Sveriges framtid).

Citat:
Där det i stort sett handlar om att det sociala arvet avgör dina livschanser.
Det har iaf inte stämt i Sverige på väldigt många decennier.

(Det är en punkt där jag inte är så kritisk mot S. Dom insåg att man måste släppa fram begåvningarna om man skall ha tillväxt och ett framgångsrikt näringsliv. Till skillnad mot konservativa där börd avgör).

Citat:
Men i fallet Lööf handlar det mest om renodlad ondska från Värnamo.
Annie vill ha ett Sverige med minst 40 mill som ej ser ut som Gunde.

dom fyller sin verklighet med droger/opiater och tatueringar istället för att leva bra liv.
Där har du använt droger/opiater ser jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in