2021-06-25, 20:39
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Oja! Har svenska kompisar som till och med blir upprörda när jag frågar vilket parti de ska rösta på. "Herregud, det är ju val om över 1 år, det där tänker jag inte på nu blabla" osv..
Lata och bekväma med melodifestivalen och ungarna som är viktigast av allt såklart.

Uppenbarligen är ungarna inte viktiga nog för att försöka se till att de har en framtid i landet och slipper bli förnedringsrånade och/eller våldtagna. Skamligt.
Citera
2021-06-25, 20:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Anser du att Löfven är bättre på att veta vad du vill ha än du själv?
Både ja och nej. Om bara jag och Löfven fick rösta så vet jag bäst. Men om min röst ska delas med alla andra svenskar så är det bättre att Löfven röstar för oss alla.
Citera
2021-06-25, 20:41
Medlem
Yatsys avatar
Media och S framställer gärna att en enorm del av svenska folket inte orkar rösta. Tror inte det stämmer. Tycker mig se väldigt många pigga och raska runtom i landet.
Senast redigerad av Yatsy 2021-06-25 kl. 20:44.
Citera
2021-06-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlXgustav
De flesta SD:are är fd moderater
Ok, men var i från kommer då dagens moderater? SD är nästan lika stort som moderaterna. Men moderaterna är ungefär lika stora som de har varit.
Citera
2021-06-25, 20:44
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Antar att med fondera så menar du att spara i ladorna tills det blir dags för renovering.
Ja, eller snarare på ett bankkonto då.

Citat:
Påminner mig om när elbolagen var tvungna att höja avgifterna för att deras nät behövde uppgraderas
Det har kanske mer att göra med utbyggnad av kapacitet.
I sig stiger lönekostnad så att även underhåll av stamnäten blir dyrare. Så det motiverar en prishöjning.
Citera
2021-06-25, 20:44
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ultimata lösningen på demokratifrågan. Att folk skulle rösta enligt sin egna övertygelse rättsäkert med ett bankid kan du fetglömma
edit. la till rättsäkert

Säkerheten och valhemligheten är lösbara problem, det går att göra detta bättre än med dagens system. Däremot vill makthavare aldrig släppa ifrån sig makten frivilligt så den måste utkrävas. Demokrati är inget vi lite slött kan tro att vi ska få alltså om vi inte kräver det.

Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Och punkt 44 hade väldigt mycket med SD att göra?

Tja, vad skulle problemet vara med Lööf som statsminister?
Hon skulle iaf vara begränsad av partierna i konstellationen som står bakom. Säg att det är M och S.
Då skulle Lööf få bestämma ungefär 0%. Allt skulle bara vara en uppgörelse mellan M och S.
Löfven och UK skulle sitta och göra upp. Lööf få stå bakom som en lakej och sedan gå och utföra.

Varför skulle du bli tokig. Är det för att det blir könsdiskriminering mot Lööf eller vad?

Hur tänker du nu, SD var inte med och förhandlade fram JÖK'en. Hur kommer det sig att du aldrig accepterar centerns ansvar för det centern gjort utan alltid skyller på SD även när de inte haft något med saken att göra?

Lööf är förstås en katastrof så hon måste neutraliseras från politiken. Hon är en psykopat och galning som äär ytterst farlig för landet.
Citera
2021-06-25, 20:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Ok, men var i från kommer då dagens moderater? SD är nästan lika stort som moderaterna. Men moderaterna är ungefär lika stora som de har varit.
Dagens moderater har en gång jobbat i kassan men har sen blivit charkuteriansvariga mellanchefer...
Citera
2021-06-25, 20:47
Avslutad
Till er som antyder att AL fikar efter en ministerpost, hon är nybliven mor och jag tror knappast hon vill ha en ministerpost också på sina axlar.
Citera
2021-06-25, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
De har fått ett uppsving genom att få tillbaka liberala stödröster. De har även vunnit fd socialdemokrater.
Citera
2021-06-25, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Fram till regeringen Fälldin (Centern) tog makten var Moderaterna det parti som sossarna oftast fick stöd av. VPK kallades Kamrat 4 % och hade inget inflytande, de var stödhjul.

VPK eller kamrat 4% var viktiga att ha riksdagen. De vågade ju aldrig ifrågasätta en Socialdemokratisk regering i riksdagen. Så Socialdemokraterna var ju tvungen att ta hänsyn till dem.

Däremot så samarbetade de i sakfrågor med andra partier. Bla med moderaterna/högerpartiet och centern/bondeförbundet.
Citera
2021-06-25, 20:51
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melolontha
Både ja och nej. Om bara jag och Löfven fick rösta så vet jag bäst. Men om min röst ska delas med alla andra svenskar så är det bättre att Löfven röstar för oss alla.

Jag blir mörkrädd när du tror att Stefan "jag såg det inte komma" Löfven är bättre än folket. Demokrat är du inte i alla fall, du verkar mer gilla det kinesiska systemet, där vet Xi Jinping bäst vad folket vill ha.
Citera
2021-06-25, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Ja, eller snarare på ett bankkonto då.

Det har kanske mer att göra med utbyggnad av kapacitet.
I sig stiger lönekostnad så att även underhåll av stamnäten blir dyrare. Så det motiverar en prishöjning.
Tror nog att Hulda 80 (ingår numera i väljarunderlaget) skiter fullständigt i kapaciteten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in