Citat:
Arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg arg ...
Hans hälsa har blivit mycket bättre, han har gått ner i vikt, och fått mycket gjort, både i form av fysisk aktivitet och i jobbet, och hans hy har blivit bättre, innan var den rödblommmig. Han hade INTE klarat av det om han hade druckit (trots att han säger att han hade gjort det, snacka om att lura sig själv) När han dricker så vaknar han ju inte förrän kl 13-14, fortfarande full. Nu är han uppe 6-8 på morgonen, och går och lägger sig vid 22 tiden. Och bälgar i sig sockerfri juice, säkert 3 liter om dagen. Han är fortfarande väldigt lättretlig.
Eldprovet kommer väl nu på midsommar, om han lyckas fira utan att ta till flaskan. Ingen annan familjen skall dricka nåt har vi bestämt.
Vi har även bestämt att inte ta upp hans drickande fler gånger, eller möjliga konsekvenser. vill han börja igen så är det upp till honom. Inget mer tjat.
vi har ju en i vänskapskretsen som precis gick bort i skrumplever pga drickande, han spenderade sina sista 6 månader på sjukhus, och det vet farsan om. Man måste liksom så frön i skallen på honom, det går inte att tjata och det går inte att prata om det öppet, då blir han bara arg. men nu är det slut med frö-såning med!
(om du skrev arg x 100 för att jag tog upp det med pengarna, så vill jag klargöra att jag menar att jag vill att han ska hinna leva upp dem innan han går bort, jag vill inte ha dem. Han säger själv "det här kontraktet skulle jag behövt få för 10 år sen" så han är nog medveten om hans annalkande död, med eller utan sprit. han är ju 73 nu, och folk som är nykterister kan ju dö runt den åldern...)
Senast redigerad av carminaburana 2021-06-22 kl. 16:35.
Senast redigerad av carminaburana 2021-06-22 kl. 16:35.