Citat:
Ursprungligen postat av
HannahGraafRyttare
Din historia är otäck och avskräckande. Jag funderar dock på det du säger här. Jag har alltså själv ingen aning om hur det fungerar men funderar på det. Du säger att det bara var runt 12 dagar supande. Men du säger ju också att du kommit från ett 12-årigt blandmissbruk.
Visst måste man väl dricka konstant för att bygga upp så att det blir Delirium Tremens, så att en periodare kanske hinner nollställa sig emellan om det är tillräckligt lång vit period emellan. Men kanske är det så att inte allt går förlorat heller så att säga. Var du helt ren i någon månad innan racet eller hur såg det ut?
Totalt avskräckande. Trots det har jag ju fortsatt att dricka, men aldrig med den intensiteten. Drickandet efter det har inte varit från morgon till kväll utan under kvällstid och hela dagar ibland på vissa lördagar.
Innan det racet på alkohol hade jag under en period på ungefär ett år åkt in och ut på psykiatriska avdelningar samt avgiftningar. Avgiftningarna var väl mest att jag åkte upp på grund av att jag fick det rådet av läkare. Jag skäms lite ibland för det var kanske onödiga vistelser. Men det blev så.
Och självklart, innan detta sista året innan behandlingshemmet var mitt liv i konstant stress vilket det blev för mig när jag var beroende av yttre stimulans. Det blir ju ett väldigt påfrestande liv att leva, och det bröt ner mig allteftersom.
När jag inte låg inlagd någonstans söp jag eller missbrukade narkotika. Kombinationen av en alltmer sviktande psykisk hälsa och missbruket tillät aldrig min kropp eller psyke att vila sig. Konstant uppe i varv liksom. Kanske det hade någon inverkan på att jag reagerade så starkt som jag gjorde?
Jag vet inte förutom att det som hände hände.
Delirium eller ej är ganska oväsentligt. Kroppen reagerade på så vis att det räckte gott och väl.